zpět na život školy
"10 NEJ" Z KRÁLOVSKÉ ANGLIE

25. května jsme vyrazili na dlouhou cestu do Anglie. Po náročné a zdlouhavé cestě autobusem jsme dorazili v ranních hodinách následujícího dne do Londýna a tím jsme zahájili naše putování po Anglii.

Dopoledne jsme měli možnost shlédnout - Westminster Abbey, Houses of Parliament, Big Ben, Downing Street, Trafalgar Square, St. James's Park, Buckingham Palace, kde jsme shlédli střídání stráží. Londýnským metrem jsme přejeli na Piccadilly Circus, kde bylo osobní volno, které jsme trávili nakupováním nebo odpočinkem v Hyde parku.

Odpoledne nás čekala projíždka na londýnském oku a ve večerních hodinách jsme plni očekávání přijeli do rodin. Většina z nás byla ubytována v černošských rodinách. "…Nejzajímavější bylo londýnské oko. Byli jsme nakupovat v primemarktu a bylo to super...", líčí své dojmy ze druhého dne Markéta s Dášou.

Další den jsme vyrazili na celodenní výlet, který začal prohlídkou nejstarší prehistorické památky Stonehenge. Následovala návštěva historicky významného města Winchester s nejstarší katedrálou, kulatý stůl krále Artuše v Great Hall, návštěva Salisbury, což je katedrála s nejvyšší věží v Anglii a je zde vystavena Magna Charta.

"Stonehenge bylo velmi zajímavé, protože je to velmi staré a magické a ve Winchesteru se mi líbilo nakupování", říká Veronika a Julie dodává: "V katedrále bylo zajímavé, že tam byla na papíře hromada rýže a jedno zrnko bylo jako jeden obyvatel ve Velké Británii. Také jsme nakupovali v Poundlandu - obchod, kde bylo vše za 1 libru".

Také následující den jsme odjeli na celodenní výlet. Navštívili jsme největší letecké muzeum v Evropě-Imperial War Museum v Duxfordu a univerzitní město Cambridge. Vzpomínky na 4. den: "V leteckém muzeu mě moc bavila prohlídka starých letadel. V Cambridge se mi nejvíce líbila plavba na lodičkách. Krmili jsme kačenky a labutě, viděli jsme z řeky univerzitní koleje a různé další stavby, také jsme si povídali s našim řidičem - převozníkem", hodnotí výlet Veronika s Míšou.

Poslední den jsme ještě jednou zavítali do Londýna, kde nás čekala návštěva hradu Tower včetně zhlédnutí korunovačních klenotů, poté plavba lodí po řece Temži do Greenwich a večer jsme se vydali na dlouhou cestu, která nám nevadila, protože jsme byli plni dojmů a těšili se domů.

Lenka Košťálová

Toto jsou pouze náhledy, celý obrázek uvidíte až po kliknutí na náhled.
Okno se zvětšeným obrázkem zavřete tím, že na obrázek kliknete.