Kritéria hodnocení 6.A

MATEMATIKA

Vyučující: Jana Babicová

 

Výsledné známky tvoří v obou pololetích průběžné hodnocení následujících oblastí:

1.      úroveň znalostí a vědomostí - 1x týdně desetiminutovka, 4 x čtvrtletní písemná práce, samostatné počítání u tabule (individuálně z předem domluvené látky)

2.      přístup k učení

a.      aktivita v hodinách, spolupráce se spolužáky, s učitelem, vedení sešitu

b.     domácí příprava - dobrovolný domácí úkol je zadáván v pátek, vybírá se v úterý (slouží k prohlubování učiva a přípravě na desetiminutovky), doplněná zameškaná látka do týdne od konce absence, dodržování termínů

c.      nošení funkčních pomůcek - školní sešit, pracovní sešit, učebnice, psací potřeby, ořezané tužky č. 2 a 3, pravítko 30cm, trojúhelník s ryskou, kružítko, úhloměr, guma

Bod 1 je váženým aritmetickým průměrem známek, přístup k učení (bod 2) může známku ovlivnit o 1 stupeň.

________________________________________________________________________________

 

ČESKÝ JAZYK

Vyučující: Jana Klimtová

znalosti a vědomosti - Krátké testy, procvičení pravopisu, mluvnice, slohu i literatury hodnotím známkou: malá známka zapisována do ŽK modře. Opakovací nebo souhrnné testy jsou důležitější: v ŽK zeleně
spolupráce – se spolužáky, s učitelem, aktivita, zapojení do společné práce, vedení sešitu s mluvnicí a literaturou, opravy sešitů, nošení pomůcek (kromě běžných ještě lepidlo, nůžky, pastelky)
hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň
dodržování termínů – odevzdávání zadaných prací, DÚ a referátů včas, v případě nemoci hned následující hodinu. Termíny jsou závazné, je možný jen jeden náhradní termín, poté práce nebudou přijímány. Toto se týká i domácích úkolů a jejich oprav!
hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň
domácí příprava – týdně jeden DÚ (i v případě, že chybíš) – letos budou úkoly na středu, doplněná zameškaná látka do týdne od konce absence
ve čtvrtletí hodnoceno slovně, v pololetí hodnoceno známkou – velká známka, v ŽK červeně
písemné práce – za pololetí napíšeš jednu velkou slohovou práci, jeden kontrolní diktát a pololetní práci
hodnoceno známkou – velká známka, v ŽK červeně
četba – dva zápisy ve čtenářském deníku. Termíny odevzdání: 
 1. pololetí: 7. 11. 2013, 9. 1. 2014, 2. pololetí: 14. 3. 2014, 15. 5. 2014
hodnoceno známkou
      - referát o zajímavé knize – termín si domluvíš sám, knihu si vybereš také sám, požadavky si upřesníme a zapíšeme
hodnoceno známkou

 

________________________________________________________________________________

 

NĚMECKÝ JAZYK

Vyučující: Jana Babicová

slovně (ústní i písemnou formou):

-          míra aktivního zapojování se do činností prováděných v hodinách

-          míra spolupráce při skupinové práci (podíl na vypracování zadaného úkolu, schopnost srozumitelně formulovat a argumentovat svoje postoje a názory, navrhovat řešení, prezentovat výslednou práci skupiny)

-          vedení sešitu, ve kterém se žák vyzná, obsahujícím vypracované zadané úkoly, splňujícím základní estetické požadavky

-          individuální pokroky v jednotlivých hodnocených oblastech (na konci 1. a 3. čtvrtletí zvládnutí 4 dovedností – mluvení, psaní, čtení, porozumění)

známkou za:

-          míru ovládání slovní zásoby (1x týdně desetiminutovka) a mluvnice (test na konci lekce)

-          komunikační dovednosti – dialogy (1x/lekci)

-          čtení a porozumění (1 – 4x za pololetí)

-          referát podle vlastního výběru k probírané látce (formát A4, s obrázkem, fotografií, grafem, termín k prezentaci a odevzdání bude upřesněn podle výběru tématu)


________________________________________________________________________________

 

FRANCOUZSKÝ JAZYK

Vyučující: Eva Škvorová

 

1.      testy – neohlášené malé opakovací testy (slovíčka nebo gramatika z probrané látky, prověření splnění domácího úkolu) – známka do ŽK, ohlášený velký test po každé lekci – známka do ŽK

2.      ústní projev -  průběžně během celého roku (čtení, dialog zpaměti, apod.) – známka do ŽK

3.      spoluprácese spolužáky, s učitelem, aktivita, zapojení do společné práce, opravy v pracovním sešitě, dopsaný pracovní sešit při nepřítomnosti - hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň

4.      domácí úkoly – zadávám ve středu na středu; pokud není něco v úkolu jasné, je možné se se mnou v průběhu týdne poradit; splnění prověřuji krátkým testem či ústně (viz bod 1.)

5.      pomůcky – pokud žák zapomene pomůcky, vypůjčí si je ode mne před hodinou. Pokud se tak nestane 3x -  poznámka do ŽK- hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň

________________________________________________________________________________

 

ANGLICKÝ JAZYK

Vyučující: Kateřina Kubásková, Lucie Wladařová, Hana Kráslová, Kateřina Hejná

 

·        součástí hodnocení je úroveň zapojení během hodin, zájem, snaha - pro lepší orientaci rodičů bude nadepsána v ŽK zkratkou PvH (práce v hodině a konkrétní téma), nedílnou součástí je i ústní projev

·        žák má povinnost vést si zápisy určené učitelem

Písemné práce

·        žák je hodnocen z písemných průběžných malých testů zaměřených na konkrétní látku z oblasti gramatiky, slovní zásoby nebo poslechu

·        vždy po probrané lekci- souhrnný test (může obsahovat části listening, writing, reading), žák je vždy na tento test upozorněn a bude zapsán v ŽK červenou barvou

·        během školního roku jsou zadávány projektové práce s konkrétními kritérii, jejich splnění je součástí hodnocení

Domácí příprava

·        žák si nosí pomůcky - učebnice, sešit, pracovní sešit, žákovská knížka, ---- 3x zapomeneš -poznámka do ŽK

·        žák pracuje se slovníkem

·        žák si plní domácí úkoly, které jsou zadávány pravidelně, ale ne nezbytně písemně ---- 3x zapomeneš -poznámka do ŽK

·        četba ve zjednodušeném AJ- tzv. simplified reading

________________________________________________________________________________

 

FYZIKA

 Vyučující:  Anna Skotáková

1. Znalosti a dovednosti: žák – žákyně je připraven na každou hodinu, znalosti mohou být
    prověřeny ústně nebo písemně

2. Aktivita: pracuje aktivně, spolupracuje s učitelem i se spolužáky

3. Komunikace: je schopen komunikovat na dané téma, účastnit se diskuze dle daných
    pravidel

4. Vyhledávání informací: vyhledává informace z literatury, z internetu, ověřuje jejich
    správnost

5. Sešit: vede si přehledně, pečlivě, jak nejlépe dovede, nosí ho na každou hodinu

6. Referát: připraví si jednou za pololetí dle daných kritérií

 

________________________________________________________________________________

DĚJEPIS

Irena Syblíková

Žák - žákyně

1.         Znalosti a dovednosti: je připraven na každou hodinu. Jeho znalosti mohou být prověřeny ústně nebo písemně.

2.         Aktivita: pracuje aktivně, spolupracuje s učitelem i se spolužáky.

3.         Práce ve skupině: pomáhá spolužákům, ale nedělá za ně práci.

4.         Komunikace: je schopen komunikovat na dané téma, případně se zúčastnit diskuze dle daných pravidel.

5.         Vyhledávání informací: vyhledává informace z literatury, z encyklopedie, z internetu. Ověřuje jejich správnost

6.         Způsob vyjadřování: vyjadřuje se vlastními slovy, uvádí konkrétní příklady, pokusí se dávat věci do souvislostí.

7.         Sešit: vede si ho přehledně, pečlivě, jak nejlépe dovede.

8.         Referát: připraví si jednou za pololetí referát dle daných kritérií

9.         Pomůcky: nosí si pomůcky na hodinu. Sešit a učebnici oboje obalené, psací potřeby, pastelky, lepidlo, nůžky.

10.     Hodnocení: průběžně hodnotí svou práci.

 

 


PŘÍRODOPIS

Vyučující: Lucie Kneidlová

1.      Testy – hodnoceno známkou, krátký po každém probraném celku

2.      Sešit – kontrola 1x za pololetí, zápis musí obsahovat datum, nadpis, poznámky k látce, podtrhávání podle pravítka, doplnění látky v případě nepřítomnosti

3.      Samostatná práce – při suplování – hodnoceno známkou

4.      Referát – 1x za pololetí, zadané téma

Body 2. - 4.  mohou ovlivnit výslednou známku až o stupeň

________________________________________________________________________________

ZEMĚPIS

Irena Syblíková

Žák - žákyně

1.      Znalosti a dovednosti: je připraven na každou hodinu. Jeho znalosti a dovednosti mohou být prověřeny ústně nebo písemně. Důraz je kladen na práci s mapou.

2.      Aktivita: pracuje aktivně, spolupracuje s učitelem i se spolužáky.

3.      Práce ve skupině: pomáhá spolužákům, ale nedělá za ně práci.

4.      Komunikace: je schopen komunikovat na dané téma, případně se zúčastní diskuse dle daných pravidel.

5.      Vyhledávání informací: vyhledává informace z literatury, z encyklopedie, z internetu. Ověřuje jejich správnost.

6.      Způsob vyjadřování: vyjadřuje se vlastními slovy, uvádí konkrétní příklady, pokusí se dávat věci do souvislostí.

7.      Sešit: vede si ho přehledně, pečlivě, jak nejlépe dovede.

8.      Referát: připraví si jednou za pololetí referát dle daných kritérií.

9.      Pomůcky: nosí si pomůcky na hodinu. Sešit a učebnici oboje obalené, psací potřeby, pastelky, lepidlo, nůžky.

10.  Hodnocení: průběžně hodnotí svou práci.

 

________________________________________________________________________________

 

INFORMATIKA

Vyučující: Jan Syblík (t. č. zastoupen Janem Hájkem)

Hodnocení bude prováděno známkou.

Parametry ovlivňující známku:

  1. Aktivita žáka a spolupráce žáka se spolužáky při skupinové práci, spolupráce s učitelem
  2. Připravenost na hodinu – potřebné vědomosti, výsledky případných testů, nošení pomůcek dle pokynu vyučujícího
  3. Včasné a pečlivé odevzdávání domácích úkolů a samostatných prací

 

V odůvodněných případech (dlouhodobá nemoc či nepřítomnost) se lze na vypuštění některých požadavků dohodnout s vyučujícím.

________________________________________________________________________________

 

VÝTVARNÁ VÝCHOVA

Vyučující: Hana Tuháčková

1/ základní vybavení na každou hodinu (měkkou tužku, gumu, hadřík, tempery, plochý

                                                                           a kulatý štětec),

     další potřeby (vodové barvy, pastely, pastelky, voskovky, fixy, nůžky, lepidlo, aj.)

     dle vlastní úvahy, nebo po dohodě

2/  příprava před hodinou ( podklad na lavici a pomůcky)

3/  přístup k práci ( snaží se pracovat co nejlépe, neruší výuku ani ostatní žáky)

4/  dodržuje stanovený časový limit (maximálně využívá času k práci)

5/  drží se daného tématu a respektuje pokyny učitele

6/  odevzdává dokončené práce

7/  aktivně se účastní společného hodnocení, nebo prezentace hotových prací

 

________________________________________________________________________________

 

VÝCHOVA K OBČANSTVÍ A ZDRAVÍ

Vyučující: Jana Klimtová

- aktivní zapojení do práce v hodinách, spolupráce se spolužáky i s učitelem (hodnoceno slovně ve čtvrtletí)

- plnění zadaných úkolů a dokončování práce (hodnoceno slovně ve čtvrtletí)

- zajímavost k probírané látce (1x za čtvrtletí – hodnoceno slovně)

- vedení sešitu – zápisy splňují základní estetické požadavky, jsou úplné, vyznáš se v nich (hodnoceno známkou)

- písemná tématická práce – (hodnoceno známkou)

- krátké testy z probírané látky (hodnoceno známkami)

Body 1 – 3 mohou výslednou známku ovlivnit až o stupeň.

________________________________________________________________________________

 

HUDEBNÍ VÝCHOVA

Vyučující: Hana Tuháčková

 

-          žáci jsou hodnoceni známkou za teoretické znalosti (dějiny hudby, hudební teorie, aj.)  praktické dovednosti (zpěv, instrumentální hra, aj.) a přednesení referátu

-          hodnotí se také chování a práce v hodině

 

________________________________________________________________________________

 

PRACOVNÍ ČINNOSTI

Vyučující: Miloslava Spilková

Přístup k práci

Dodržování prac. řádu, bezpečnost

Zacházení s nářadím

Provedenou práci

________________________________________________________________________________

 

TĚLESNÁ VÝCHOVA

Vyučující: B. Stejskal

Hodnocení a klasifikace tělesné výchovy má svůj specifický charakter. Obsahem tohoto školního předmětu je komplex sportů a disciplín, při jejichž plnění je kladen oproti jiným předmětům důraz na výchovný aspekt. Navíc je nutno přihlížet k individuálním zvláštnostem žáka. Cílem Tv je formovat u žáků kladný postoj k pohybové aktivitě a přimět žáky k udržení zájmu o pohybovou aktivitu v celém jejich budoucím životě.

 

1. Tělesná výchova je hodnocena zejména z hlediska snahy, píle, aktivního přístupu a

    současně je přihlíženo k individuálním schopnostem každého žáka.

2. Splnění úkolu dovednostního charakteru

3. Dodržování pokynů a BOZ

4. Míra zlepšení při získávání a upevňování pohybových dovedností, zlepšení individuálních

    výkonů

5. Připravenost na vyučování – nošení cvičebního úboru, 3x zapomenutý cvičební úbor –

    snížená známka z Tv.

6. Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy, nemusí cvičit pouze

    tehdy, předloží – li před vyuč. jednotkou omluvenku.

 

TĚLESNÁ VÝCHOVA

Vyučující: Lucie Kneidlová

1.      Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy. Žák nemusí cvičit pouze tehdy, předloží – li před vyuč. platnou omluvenku.

2.      Žák nosí cvičební úbor. Zapomene – li převlečení, odcvičí hodinu v oblečení, ve kterém přišel.

3.      Aktivita, snaha – každou hodinu žáci provádí cviky na zdokonalení jednotlivých pohyb. schopností, dostávají malé jedničky nebo nic.

4.      Zlepšení individuálních výkonů.