Kritéria hodnocení 7.B

ANGLICKÝ JAZYK

Lucie Wladařová, Kateřina Kubásková, Hana Kráslová

·        součástí hodnocení je úroveň zapojení během hodin, zájem, snaha - pro lepší orientaci rodičů bude nadepsána v ŽK zkratkou PvH (práce v hodině a konkrétní téma) , nedílnou součástí je i ústní projev

·        žák má povinnost vést si zápisy určené učitelem

Písemné práce

·        žák je hodnocen z písemných průběžných malých testů zaměřených na konkrétní látku z oblasti gramatiky, slovní zásoby nebo  poslechu vždy po probrané lekci- souhrnný test (může obsahovat části listening, writing, reading),  žák je vždy na tento test upozorněn a bude zapsán červenou barvou 

·        během školního roku jsou  zadávány projektové a slohové práce s konkrétními kritérii, jejich splnění je součástí hodnocení

Domácí příprava

·        žák si nosí pomůcky - učebnice, sešit, pracovní sešit , žákovská knížka, ---- 3x zapomeneš -poznámka do ŽK 

·        žák pracuje se slovníkem

·        žák si plní domácí úkoly, které jsou zadávány pravidelně, ale ne nezbytně písemně ---- 3x zapomeneš -poznámka do ŽK

·        četba ve zjednodušeném AJ- tzv. simplified reading

________________________________________________________________________________

 

ZEMĚPIS

Lucie Křemenová

1.      Znalosti – prověřovány krátkými testy,  důležitá orientace na mapě

2.      Vedení sešitu – stručné zápisky a schematické mapy (splňující základní estetické požadavky)

3.      Spolupráce – zapojení do práce, aktivita, nošení pomůcek (nůžky, lepidlo, pastelky)

4.      Referát – podle vlastního výběru k probírané látce (formát A4, obrázek nebo mapka, srozumitelný text bez gramatických chyb, uvést zdroj informací, délka 200 – 500 slov),

 odevzdání v týdnu: 14.-18. 10. 2013, 2. pololetí : 17.-21. 2. 2014

5.      Cestovní deník – jeden zápis za pololetí (papír formátu A4 založený do desek, informace o destinaci, obrázek, zážitek – viz vzor) možno navázat na minulý školní rok

odevzdání v týdnu: 9.-13. 12. 2013, 2. pololetí: 12.-16. 5. 2014

6.      Dodržování termínů – včasné odevzdávání zadaných prací, referátů a cestovních deníků

Body 2.-6. mohou ovlivnit výslednou známku až o stupeň

________________________________________________________________________________

 

FYZIKA 

Anna Skotáková

1. Znalosti a dovednosti: žák – žákyně je připraven na každou hodinu, znalosti mohou být
    prověřeny ústně nebo písemně

2. Aktivita: pracuje aktivně, spolupracuje s učitelem i se spolužáky

3. Komunikace: je schopen komunikovat na dané téma, účastnit se diskuze dle daných
    pravidel

4. Vyhledávání informací: vyhledává informace z literatury, z internetu, ověřuje jejich
    správnost

5. Sešit: vede si přehledně, pečlivě, jak nejlépe dovede, nosí ho na každou hodinu

6. Referát: připraví si jednou za pololetí dle daných kritérií

________________________________________________________________________________

 

MATEMATIKA

Lucie Křemenová

1.      Znalosti a vědomosti – porozumění látce prověřováno krátkými desetiminutovkami, rozsáhlejší prací po ukončení tématu a čtvrtletní souhrnnou prací

2.      Vedení sešitu – obsahuje datum, poznámky k probírané látce, splňuje základní estetické požadavky, doplnění látky v případě nepřítomnosti nebo nedokončení při hodině, vypracování zadaných úloh v pracovním sešitě

3.      Spolupráce – zapojení do práce, aktivita,

4.      Nošení pomůcek - pravítko, trojúhelník s ryskou, kružítko, úhloměr, ořezaná tužka a dvě pastelky, guma

5.      Plnění domácích úkolů  – zpravidla 1x týdně,  včasné odevzdávání a správnost vypracování

Body 2.-5. mohou ovlivnit výslednou známku až o stupeň

________________________________________________________________________________

 

ČESKÝ JAZYK

Jana Klimtová

znalosti a vědomosti - Krátké testy, procvičení pravopisu, mluvnice, slohu i literatury hodnotím známkou: malá známka zapisována do ŽK modře. Opakovací nebo souhrnné testy jsou důležitější: v ŽK zeleně
spolupráce – se spolužáky, s učitelem, aktivita, zapojení do společné práce, vedení sešitu s mluvnicí a literaturou, opravy sešitů, nošení pomůcek (kromě běžných ještě lepidlo, nůžky, pastelky)
hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň
dodržování termínů – odevzdávání zadaných prací, DÚ a referátů včas, v případě nemoci hned následující hodinu. Termíny jsou závazné, je možný jen jeden náhradní termín, poté práce nebudou přijímány. Toto se týká i domácích úkolů a jejich oprav!
hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň
domácí příprava – týdně jeden DÚ (i v případě, že chybíš) – letos budou úkoly na středu, doplněná zameškaná látka do týdne od konce absence
ve čtvrtletí hodnoceno slovně, v pololetí hodnoceno známkou – velká známka, v ŽK červeně
písemné práce – za pololetí napíšeš jednu velkou slohovou práci, jeden kontrolní diktát a pololetní práci
hodnoceno známkou – velká známka, v ŽK červeně
četba– dva zápisy ve čtenářském deníku. Termíny odevzdání: 
 1. pololetí: 7. 11. 2013, 9. 1. 2014, 2. pololetí: 14. 3. 2014, 15. 5. 2014
hodnoceno známkou
      - referát o zajímavé knize – termín si domluvíš sám, knihu si vybereš také sám, požadavky si upřesníme a zapíšeme
hodnoceno známkou

______________________________________________________________________________

DĚJEPIS

Irena Syblíková

 

1.      Znalosti a dovednosti: žák/žákyně je připraven/a na každou hodinu. Znalosti a dovednosti mohou být prověřeny ústně nebo písemně.

2.      Aktivita: pracuje aktivně, spolupracuje s učitelem i se spolužáky.

3.      Práce ve skupině: pomáhá spolužákům, ale nedělá za ně práci.

4.      Komunikace: je schopen/a komunikovat na dané téma, případně se zúčastní diskuse dle daných pravidel.

5.      Vyhledávání informací: vyhledává informace z literatury, z encyklopedie, z internetu. Ověřuje jejich správnost.

6.      Způsob vyjadřování: vyjadřuje se vlastními slovy, uvádí konkrétní příklady, pokusí se dávat věci do souvislostí.

7.      Sešit: vede si ho přehledně, pečlivě, jak nejlépe dovede.

8.      Referát: připraví si jednou za pololetí referát dle daných kritérií.

9.      Pomůcky: nosí si pomůcky na hodinu. Sešit a učebnici oboje obalené, psací potřeby, pastelky, lepidlo, nůžky.

10.  Hodnocení: průběžně hodnotí svou práci.

______________________________________________________________________________

 

PŘÍRODOVĚDA

Kneidlová Lucie

1.      Testy – hodnoceno známkou, krátký po každém probraném celku

2.      Sešit – kontrola 1x za pololetí, zápis musí obsahovat datum, nadpis, poznámky k látce, podtrhávání podle pravítka, doplnění látky v případě nepřítomnosti

3.      Samostatná práce – při suplování – hodnoceno známkou

4.      Referát – 1x za pololetí, zadané téma

Body 2.-4. mohou ovlivnit výslednou známku až o stupeň

________________________________________________________________________________

 

VÝTVARNÁ VÝCHOVA

Eva Škvorová

1.                  přístup k práci - aktivní zapojení do práce v hodinách, maximální využití času k práci (dokončovat práce), snaha pracovat co nejlépe, nerušit výuku ani ostatní spolužáky, aktivní účast v diskuzi k tématu a společném hodnocení práce

2.                  spolupráce s učitelem i spolužáky – respektování pokynů učitele (dodržení tématu, techniky, časového limitu), spolupráce se spolužáky při skupinové práci

3.                  kufřík se základním vybavením – měkká tužka, guma, pastelky, voskovky, nůžky, lepidlo, tempery, vodové barvy, plochý a kulatý štětec, barevné papíry, hadříky (dle uvážení igelitový ubrus na překrytí lavice, usnadní pak její čištění)

_______________________________________________________________________________

 

NĚMECKÝ JAZYK

Jana Babicová

 

slovně (ústní i písemnou formou):

-          míra aktivního zapojování se do činností prováděných v hodinách

-          míra spolupráce při skupinové práci (podíl na vypracování zadaného úkolu, schopnost srozumitelně formulovat a argumentovat svoje postoje a názory, navrhovat řešení, prezentovat výslednou práci skupiny)

-          vedení sešitu, ve kterém se žák vyzná, obsahujícím vypracované zadané úkoly, splňujícím základní estetické požadavky

-          individuální pokroky v jednotlivých hodnocených oblastech (na konci 1. a 3. čtvrtletí zvládnutí 4 dovedností – mluvení, psaní, čtení, porozumění)

 

známkou za:

-          míru ovládání slovní zásoby (1x týdně desetiminutovka) a mluvnice (test na konci lekce)

-          komunikační dovednosti – dialogy (1x/lekci)

-          čtení a porozumění (1 – 4x za pololetí)

-          referát  podle vlastního výběru k probírané látce (formát A4, s obrázkem, fotografií, grafem, termín k prezentaci a odevzdání bude upřesněn podle výběru tématu)

________________________________________________________________________________

 

FRANCOUZSKÝ JAZYK

Eva Škvorová

 

1.      testy – neohlášené malé opakovací testy (slovíčka nebo gramatika z probrané látky, prověření splnění domácího úkolu) – známka do ŽK,  ohlášený velký test po každé lekci – známka do ŽK

2.      ústní projev -  průběžně během celého roku  (čtení, dialog zpaměti, apod.) – známka do ŽK

3.      spoluprácese spolužáky, s učitelem, aktivita, zapojení do společné práce, opravy v pracovním sešitě, dopsaný pracovní sešit při nepřítomnosti - hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň

4.      domácí úkoly – zadávám v pátek na úterý; pokud není něco v úkolu jasné, je možné se se mnou poradit v pondělí; splnění prověřuji krátkým testem či ústně (viz bod 1.)

5.      pomůcky – pokud žák zapomene pomůcky, vypůjčí si je ode mne před hodinou. Pokud se tak nestane 3x -  poznámka do ŽK- hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň

________________________________________________________________________________________

 

TĚLESNÁ VÝCHOVA

Bohuslav Stejskal

Hodnocení a klasifikace tělesné výchovy má svůj specifický charakter. Obsahem tohoto školního předmětu je komplex sportů a disciplín, při jejichž plnění je kladen oproti jiným předmětům důraz na výchovný aspekt. Navíc je nutno přihlížet k individuálním zvláštnostem žáka. Cílem Tv je formovat u žáků kladný postoj k pohybové aktivitě a přimět žáky k udržení zájmu o pohybovou aktivitu v celém jejich budoucím životě.

 

1. Tělesná výchova je hodnocena zejména z hlediska snahy, píle, aktivního přístupu a

    současně je přihlíženo k individuálním schopnostem každého žáka.

2. Splnění úkolu dovednostního charakteru

3. Dodržování pokynů a BOZ

4. Míra zlepšení při získávání a upevňování pohybových dovedností, zlepšení individuálních

    výkonů

5. Připravenost na vyučování – nošení cvičebního úboru, 3x zapomenutý cvičební úbor –

    snížená známka z Tv.

6. Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy, nemusí cvičit pouze

    tehdy, předloží – li před vyuč. jednotkou omluvenku.

 


TĚLESNÁ VÝCHOVA

Lucie Kneidlová

1.      Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy. Žák nemusí cvičit pouze tehdy, předloží – li před vyuč. jednotkou omluvenku.

2.      Žák nosí cvičební úbor. Zapomene – li převlečení, odcvičí hodinu v oblečení, ve kterém přišel. 3x zapomenutý cvičební úbor – snížená známka z Tv.

3.      Aktivita, snaha – každou hodinu žáci provádí cviky na zdokonalení jednotlivých pohyb. schopností, dostávají malé jedničky nebo nic.

4.      Zlepšení individuálních výkonů.

________________________________________________________________________________

 

HUDEBNÍ VÝCHOVA

Hana Tuháčková

 

-          žáci jsou hodnoceni známkou za teoretické znalosti (dějiny hudby, hudební teorie, aj.)  praktické dovednosti (zpěv, instrumentální hra, aj.) a přednesení referátu

-          hodnotí se také chování a práce v hodině

________________________________________________________________________________

 

PRACOVNÍ ČINNOSTI

Miloslava Spilková

 

Přístup k práci

Dodržování pracovního řádu, bezpečnosti

Zacházení s nářadím

Provedenou práci

________________________________________________________________________________

 

NĚMECKÝ JAZYK

Lucie Kneidlová

1.Testy – velký – ohlášený – po každém celku, malý – slovíčka, gramatické jevy – 1x za týden

2. aktivita – aktivní spolupráce při hodinách

3. domácí úkoly – vypracovávání a opravy domácích úkolů

4. pomůcky – nošení všech potřebných pomůcek na hodiny


VÝCHOVA K OBČANSTVÍ A ZDRAVÍ

Irena Syblíková

Žák – žákyně

1.      Znalosti a dovednosti: je připraven na každou hodinu. Jeho znalosti a dovednosti mohou být prověřeny ústně nebo písemně.

2.      Aktivita: pracuje aktivně, spolupracuje s učitelem i se spolužáky.

3.      Práce ve skupině: pomáhá spolužákům, ale nedělá za ně práci.

4.      Komunikace: je schopen komunikovat na dané téma, případně se zúčastní diskuse dle daných pravidel.

5.      Vyhledávání informací: vyhledává informace z literatury, z encyklopedie, z internetu. Ověřuje jejich správnost.

6.      Způsob vyjadřování: vyjadřuje se vlastními slovy, uvádí konkrétní příklady, pokusí se dávat věci do souvislostí.

7.      Sešit: vede si ho přehledně, pečlivě, jak nejlépe dovede.

8.      Referát: připraví si jednou za pololetí referát dle daných kritérií.

9.      Pomůcky: nosí si pomůcky na hodinu. Sešit a učebnici oboje obalené, psací potřeby, pastelky, lepidlo, nůžky.

10.  Hodnocení: průběžně hodnotí svou práci.