Kritéria hodnocení 8.B

ČESKÝ JAZYK

Marie Nováková

 

1.ZNALOSTI A VĚDOMOSTI - Krátké testy, procvičení pravopisu, mluvnice, slohu i literatury hodnotím známkou

2. SPOLUPRÁCE – se spolužáky, s učitelem, aktivita, zapojení do společné práce, vedení sešitu s mluvnicí a literaturou, opravy sešitů, nošení pomůcek (kromě běžných ještě lepidlo, nůžky, pastelky)

malé známky, plusy, minusy; ve čtvrtletí hodnoceno slovně, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň

3. DODRŽOVÁNÍ TERMÍNŮ – odevzdávání zadaných prací, domácích úkolů a referátů včas, v případě nemoci hned následující hodinu

hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň

4. DOMÁCÍ PŘÍPRAVA – týdně jeden DÚ (i v případě, že žák chybí), doplnění zameškané látky do týdne od konce absence

hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň

5. PÍSEMNÉ PRÁCE – za pololetí jedna velká slohová práce, jeden kontrolní diktát a pololetní práce       hodnoceno známkou – velká známka

6. ČETBA – za každé pololetí tři zápisy ve čtenářském deníku. Termíny odevzdání: za I. pol. do10.1.2014 za II. pol. do 30.5.2014     hodnoceno známkou

            - referát o přečtené knize – termín i knihu si žák vybere sám, konkrétní požadavky jsou vyvěšeny ve třídě    hodnoceno známkou

________________________________________________________________________________

 

MATEMATIKA

Anna Skotáková

1. Znalosti a vědomosti – porozumění látce prověřováno prověrkami a čtvrtletní písemnou prací

2. Vedení sešitu – sešit obsahuje datum, poznámky k probírané látce, splňuje základní estetické
    požadavky, doplnění látky v případě nepřítomnosti nebo nedokončení při hodině

3. Spolupráce – zapojení do práce, aktivita

4. Nošení funkčních pomůcek - školní sešit, pracovní sešit, učebnice, psací potřeby, ořezané
   tužky č. 2 a 3, pravítko 30 cm, trojúhelník s ryskou, kružítko, úhloměr

5. Plnění domácích úkolů – úkol je zadáván 1x týdně, včasné odevzdání a správnost vypracování.

Body 2.-5. mohou ovlivnit výslednou známku až o stupeň

ANGLICKÝ JAZYK

Lucie Wladařová, Kateřina Hejná, Hana Kráslová

·        součástí hodnocení je úroveň zapojení během hodin, zájem, snaha - pro lepší orientaci rodičů bude nadepsána v ŽK zkratkou PvH (práce v hodině a konkrétní téma) , nedílnou součástí je i ústní projev

·        žák má povinnost vést si zápisy určené učitelem

Písemné práce

·        žák je hodnocen z písemných průběžných malých testů zaměřených na konkrétní látku z oblasti gramatiky, slovní zásoby nebo  poslechu vždy po probrané lekci- souhrnný test (může obsahovat části listening, writing, reading),  žák je vždy na tento test upozorněn a bude zapsán červenou barvou 

·        během školního roku jsou  zadávány projektové a slohové práce s konkrétními kritérii, jejich splnění je součástí hodnocení

Domácí příprava

·        žák si nosí pomůcky - učebnice, sešit, pracovní sešit , žákovská knížka, ---- 3x zapomeneš -poznámka do ŽK 

·        žák pracuje se slovníkem

·        žák si plní domácí úkoly, které jsou zadávány pravidelně, ale ne nezbytně písemně ---- 3x zapomeneš -poznámka do ŽK

·        četba ve zjednodušeném AJ- tzv. simplified reading

_______________________________________________________________________________

 

ZEMĚPIS

Lucie Křemenová

1.      Znalosti – prověřovány krátkými testy,  důležitá orientace na mapě

2.      Vedení sešitu – stručné zápisky a schematické mapy (splňující základní estetické požadavky)

3.      Spolupráce – zapojení do práce, aktivita, nošení pomůcek (nůžky, lepidlo, pastelky)

4.      Referát – podle vlastního výběru k probírané látce (formát A4, obrázek nebo mapka, srozumitelný text bez gramatických chyb, uvést zdroj informací, délka 200 – 500 slov),

 odevzdání v týdnu: 14.-18. 10. 2013, 2. pololetí : 17.-21. 2. 2014

5.      Cestovní deník – jeden zápis za pololetí (papír formátu A4 založený do desek, informace o destinaci, obrázek, zážitek – viz vzor) možno navázat na minulý školní rok

odevzdání v týdnu: 9.-13. 12. 2013, 2. pololetí: 12.-16. 5. 2014

6.      Dodržování termínů – včasné odevzdávání zadaných prací, referátů a cestovních deníků

Body 2.-6. mohou ovlivnit výslednou známku až o stupeň

________________________________________________________________________________

 

FYZIKA

Anna Skotáková

1. Znalosti a dovednosti: žák – žákyně je připraven na každou hodinu, znalosti mohou být
    prověřeny ústně nebo písemně

2. Aktivita: pracuje aktivně, spolupracuje s učitelem i se spolužáky

3. Komunikace: je schopen komunikovat na dané téma, účastnit se diskuze dle daných
    pravidel

4. Vyhledávání informací: vyhledává informace z literatury, z internetu, ověřuje jejich
    správnost

5. Sešit: vede si přehledně, pečlivě, jak nejlépe dovede, nosí ho na každou hodinu

6. Referát: připraví si jednou za pololetí dle daných kritérií

________________________________________________________________________________

 

PŘÍRODOVĚDA

Lucie Kneidlová

1.      Testy – hodnoceno známkou, krátký po každém probraném celku

2.      Sešit – kontrola 1x za pololetí, zápis musí obsahovat datum, nadpis, poznámky k látce, podtrhávání podle pravítka, doplnění látky v případě nepřítomnosti

3.      Samostatná práce – při suplování – hodnoceno známkou

4.      Referát – 1x za pololetí, zadané téma

Body 2.-4. mohou ovlivnit výslednou známku až o stupeň

________________________________________________________________________________

 


DĚJEPIS

Irena Syblíková

 

1.      Znalosti a dovednosti: žák/žákyně je připraven/a na každou hodinu. Znalosti a dovednosti mohou být prověřeny ústně nebo písemně.

2.      Aktivita: pracuje aktivně, spolupracuje s učitelem i se spolužáky.

3.      Práce ve skupině: pomáhá spolužákům, ale nedělá za ně práci.

4.      Komunikace: je schopen/a komunikovat na dané téma, případně se zúčastní diskuse dle daných pravidel.

5.      Vyhledávání informací: vyhledává informace z literatury, z encyklopedie, z internetu. Ověřuje jejich správnost.

6.      Způsob vyjadřování: vyjadřuje se vlastními slovy, uvádí konkrétní příklady, pokusí se dávat věci do souvislostí.

7.      Sešit: vede si ho přehledně, pečlivě, jak nejlépe dovede.

8.      Referát: připraví si jednou za pololetí referát dle daných kritérií.

9.      Pomůcky: nosí si pomůcky na hodinu. Sešit a učebnici oboje obalené, psací potřeby, pastelky, lepidlo, nůžky.

10.  Hodnocení: průběžně hodnotí svou práci.

_________________________________________________________________________________

 

NĚMECKÝ JAZYK

Jana Babicová

slovně (ústní i písemnou formou):

-          míra aktivního zapojování se do činností prováděných v hodinách

-          míra spolupráce při skupinové práci (podíl na vypracování zadaného úkolu, schopnost srozumitelně formulovat a argumentovat svoje postoje a názory, navrhovat řešení, prezentovat výslednou práci skupiny)

-          vedení sešitu, ve kterém se žák vyzná, obsahujícím vypracované zadané úkoly, splňujícím základní estetické požadavky

-          individuální pokroky v jednotlivých hodnocených oblastech (na konci 1. a 3. čtvrtletí zvládnutí 4 dovedností – mluvení, psaní, čtení, porozumění)

známkou za:

-          míru ovládání slovní zásoby (1x týdně desetiminutovka) a mluvnice (test na konci lekce)

-          komunikační dovednosti – dialogy (1x/lekci)

-          čtení a porozumění (1 – 4x za pololetí)

-          referát  podle vlastního výběru k probírané látce (formát A4, s obrázkem, fotografií, grafem, termín k prezentaci a odevzdání bude upřesněn podle výběru tématu)

________________________________________________________________________________

 

VÝTVARNÁ VÝCHOVA

Marie Nováková

1/ základní vybavení na každou hodinu (měkkou tužku, gumu, hadřík, tempery, plochý
   a  kulatý štětec),

     další potřeby (vodové barvy, pastely, pastelky, voskovky, fixy, nůžky, lepidlo, aj.)

     dle vlastní úvahy, nebo po dohodě

2/  příprava před hodinou ( podklad na lavici a pomůcky)

3/  přístup k práci ( snaží se pracovat co nejlépe, neruší výuku ani ostatní žáky)

4/  dodržuje stanovený časový limit (maximálně využívá času k práci)

5/  drží se daného tématu a respektuje pokyny učitele

6/  odevzdává dokončené práce

7/  aktivně se účastní společného hodnocení, nebo prezentace hotových prací

________________________________________________________________________________

 


TĚLESNÁ VÝCHOVA

Bohuslav. Stejskal

Hodnocení a klasifikace tělesné výchovy má svůj specifický charakter. Obsahem tohoto školního předmětu je komplex sportů a disciplín, při jejichž plnění je kladen oproti jiným předmětům důraz na výchovný aspekt. Navíc je nutno přihlížet k individuálním zvláštnostem žáka. Cílem Tv je formovat u žáků kladný postoj k pohybové aktivitě a přimět žáky k udržení zájmu o pohybovou aktivitu v celém jejich budoucím životě.

 

1. Tělesná výchova je hodnocena zejména z hlediska snahy, píle, aktivního přístupu a

    současně je přihlíženo k individuálním schopnostem každého žáka.

2. Splnění úkolu dovednostního charakteru.

3. Dodržování pokynů a BOZ.

4. Míra zlepšení při získávání a upevňování pohybových dovedností, zlepšení individuálních

    výkonů.

5. Připravenost na vyučování – nošení cvičebního úboru, 3x zapomenutý cvičební úbor –

    snížená známka z Tv.

6. Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy, nemusí cvičit pouze

    tehdy, předloží – li před vyuč. jednotkou omluvenku.

________________________________________________________________________________

 

TĚLESNÁ VÝCHOVA

Jana Babicová

1.   Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy. Žák nemusí cvičit pouze tehdy, předloží – li před vyuč. jednotkou omluvenku.

  1. Žák nosí cvičební úbor (včetně vhodné obuvi). Zapomene – li převlečení, buď odcvičí hodinu v oblečení, ve kterém přišel, nebo si hodinu nahradí. Pokud nemá s sebou vhodnou obuv, z bezpečnostních důvodů nemůže cvičit - hodinu musí nahradit.  Pokud hodina není řádně nahrazena do pololetí, je danému žákovi snížena známka z TV min. o jeden klas. stupeň (záleží na počtu nenahrazených hodin).
  2. 3x zapomenutý cvičební úbor – snížená známka z Tv.

4.      Aktivita, snaha – každou hodinu jsou  žáci hodnoceni za svůj aktivní přístup k sportovním činnostem (malá známka) – za 3 malé známky jedna velká do ŽK .

5.      Zlepšení individuálních výkonů.

________________________________________________________________________________

 

HUDEBNÍ VÝCHOVA

Hana Tuháčková

-          žáci jsou hodnoceni známkou za teoretické znalosti (dějiny hudby, hudební teorie, aj.) a přednesení referátu

-          hodnotí se také chování a práce v hodině

_________________________________________________________________________________

 

PRACOVNÍ ČINNOSTI

Miloslava Spilková, Anna Skotáková

 

Přístup k práci

Dodržování pracovního řádu, bezpečnost

Zacházení s nářadím

Provedenou práci

________________________________________________________________________________

 


NĚMECKÝ JAZYK

Lucie Kneidlová

1. Testy – velký – ohlášený – po každém celku, malý – slovíčka, gramatické jevy – 1x za týden

2. aktivita – aktivní spolupráce při hodinách

3. domácí úkoly – vypracovávání a opravy domácích úkolů

4. pomůcky – nošení všech potřebných pomůcek na hodiny

________________________________________________________________________________

 

CHEMIE

Marcela Oujiřová

Hodnocení:

1.      spolupráce s učitelem (aktivita, nošení pomůcek, domácí příprava)

hodnoceno slovně

2. spolupráce se spolužáky (zapojení se do společné práce, LP)

hodnoceno známkou – výstupní práce např. protokol z LP je ohodnocena známkou, ve které je zahrnuta i spolupráce s ostatními 

3. referát -hodnocen známkou podle společně stanovených kritérií  

4. písemný test - hodnocen známkou – práce je obodována a na základě počtu bodů

oznámkovaná ( do ŽK zapsána červeně)

5. znalost názvosloví – nezbytná pro další práci v chemii

hodnoceno známkou – krátké 10 ti minutové testy, bodované (do ŽK zapsané modře)

Znalost názvosloví bude ohodnocena konečnou červenou známkou na základě modrých známek.

Písemné práce budou žákům oznámeny předem, takže mají možnost se na ně důkladně připravit. Přesto v odůvodněných případech mají možnost, po dohodě s učitelem, napsat opravnou písemnou práci.

_______________________________________________________________________________

 

VÝCHOVA K OBČANSTVÍ A KE ZDRAVÍ

Jana Babicová

 

Žák bude hodnocen:

slovně (ústní i písemnou formou) za:

-          míru aktivního zapojování se do činností prováděných v hodinách

-          míru spolupráce při skupinové práci (podíl na vypracování zadaného úkolu, schopnost srozumitelně formulovat a argumentovat svoje postoje a názory, navrhovat řešení, prezentovat výslednou práci skupiny)

-          dodržování předem stanovených pravidel diskuse

-          schopnost použít získané poznatky v praxi

-          vedení sešitu, ve kterém se vyznáš, obsahující stručné zápisky a vypracované úkoly, splňující základní estetické požadavky

-          individuální pokroky v jednotlivých hodnocených oblastech

známkou za:

-          porozumění pojmům souvisejících s probíranými tématy (písemná práce po zakončení tématického celku)

-          zájem o aktuální informace týkající se probírané látky (hledání informací a jejich zprostředkování spolužákům i se zdrojem, ze kterých pochází), 3 malé jedničky = 1 velká

-          referát podle vlastního výběru k probírané látce (formát A4, s obrázkem, fotografií, grafem…se zdrojem informací), termín k prezentaci a odevzdání: 11. a 18.12.2013 (1. pololetí), 21.5. a 28.5.2014 (2. pololetí)

________________________________________________________________________________