Kritéria hodnocení 9.A

ČESKÝ JAZYK

Marie Nováková

 

1.ZNALOSTI A VĚDOMOSTI - Krátké testy, procvičení pravopisu, mluvnice, slohu i literatury hodnotím známkou

2. SPOLUPRÁCE – se spolužáky, s učitelem, aktivita, zapojení do společné práce, vedení sešitu s mluvnicí a literaturou, opravy sešitů, nošení pomůcek (kromě běžných ještě lepidlo, nůžky, pastelky)

malé známky, plusy, minusy; ve čtvrtletí hodnoceno slovně, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň

3. DODRŽOVÁNÍ TERMÍNŮ – odevzdávání zadaných prací, domácích úkolů a referátů včas, v případě nemoci hned následující hodinu

hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň

4. DOMÁCÍ PŘÍPRAVA – týdně jeden DÚ (i v případě, že žák chybí), doplnění zameškané látky do týdne od konce absence

hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň

5. PÍSEMNÉ PRÁCE – za pololetí jedna velká slohová práce, jeden kontrolní diktát a pololetní práce       hodnoceno známkou – velká známka

6. ČETBA – za každé pololetí tři zápisy ve čtenářském deníku. Termíny odevzdání: za I. pol. do10.1.2014 za II. pol. do 30.5.2014     hodnoceno známkou

            - referát o přečtené knize – termín i knihu si žák vybere sám, konkrétní požadavky jsou vyvěšeny ve třídě    hodnoceno známkou

________________________________________________________________________________

 

ANGLICKÝ JAZYK

Lucie Wladařová, Kateřina Kubásková, Kateřina Hejná

·        součástí hodnocení je úroveň zapojení během hodin, zájem, snaha - pro lepší orientaci rodičů bude nadepsána v ŽK zkratkou PvH (práce v hodině a konkrétní téma) , nedílnou součástí je i ústní projev

·        žák má povinnost vést si zápisy určené učitelem

Písemné práce

·        žák je hodnocen z písemných průběžných malých testů zaměřených na konkrétní látku z oblasti gramatiky, slovní zásoby nebo  poslechu vždy po probrané lekci- souhrnný test (může obsahovat části listening, writing, reading),  žák je vždy na tento test upozorněn a bude zapsán červenou barvou 

·        během školního roku jsou  zadávány projektové a slohové práce s konkrétními kritérii, jejich splnění je součástí hodnocení

Domácí příprava

·        žák si nosí pomůcky - učebnice, sešit, pracovní sešit , žákovská knížka, ---- 3x zapomeneš -poznámka do ŽK 

·        žák pracuje se slovníkem

·        žák si plní domácí úkoly, které jsou zadávány pravidelně, ale ne nezbytně písemně ---- 3x zapomeneš -poznámka do ŽK

·        četba ve zjednodušeném AJ- tzv. simplified reading

________________________________________________________________________________

 

MATEMATIKA

Marcela Oujiřová

Na hodinu matematiky bude žák (žákyně) nosit: učebnici, pracovní sešit, sešit, trojúhelník s ryskou, pravítko, kružítko, úhloměr, gumu, tužku a dvě ořezané pastelky.

Domácí úkol bude pravidelně 1 x týdně .

Znalosti z matematiky budou prověřovány hlavně písemnými pracemi, práce jsou bodovány a na základě bodů ohodnoceny známkou. Do žákovské knížky modře zapisujeme krátké práce (např. jeden příklad), červeně pak práce většího rozsahu. Každé čtvrtletí se píše hodinová písemná práce.

Hodnocení zahrnuje

1)     známky – červené - rozhodující význam, modré tzv. ,,malé‘‘ doplňující

2)     vedení školního sešitu – čitelné zápisy, doplňování učiva

3)     domácí úkoly – včasné odevzdávání a způsob vypracování

4)     dokončování prací zadaných v hodině

5)     nošení výše zmíněných pomůcek

6)     aktivita v hodině

Body  2-6 mohou ovlivnit známku až o jeden klasifikační stupeň.

________________________________________________________________________________

 

CHEMIE

Marcela Oujiřová

Hodnocení:

1.      spolupráce s učitelem (aktivita, nošení pomůcek, domácí příprava)

hodnoceno slovně

 2. spolupráce se spolužáky (zapojení se do společné práce, LP)

hodnoceno známkou – výstupní práce např. protokol z LP je ohodnocena známkou, ve které je zahrnuta i spolupráce s ostatními 

3. referát -hodnocen známkou podle společně stanovených kritérií  

4. písemný test - hodnocen známkou – práce je obodována a na základě počtu bodů

oznámkovaná (do ŽK zapsána červeně)

5. znalost názvosloví – nezbytná pro další práci v chemii

hodnoceno známkou – krátké 10 ti minutové testy, bodované (do ŽK zapsané modře)

Znalost názvosloví bude ohodnocena konečnou červenou známkou na základě modrých  

známek.

Písemné práce budou žákům oznámeny předem, takže mají možnost se na ně důkladně připravit. Přesto v odůvodněných případech mají možnost, po dohodě s učitelem, napsat opravnou písemnou práci.

________________________________________________________________________________

 

ZEMĚPIS

Lucie Křemenová

1.      Znalosti – prověřovány krátkými testy,  důležitá orientace na mapě

2.      Vedení sešitu – stručné zápisky a schematické mapy (splňující základní estetické požadavky)

3.      Spolupráce – zapojení do práce, aktivita, nošení pomůcek (nůžky, lepidlo, pastelky)

4.      Referát – podle vlastního výběru k probírané látce (formát A4, obrázek nebo mapka, srozumitelný text bez gramatických chyb, uvést zdroj informací, délka 200 – 500 slov),

 odevzdání v týdnu: 14. - 18. 10. 2013, 2. pololetí: 17. - 21. 2. 2014

5.      Cestovní deník – jeden zápis za pololetí (papír formátu A4 založený do desek, informace o destinaci, obrázek, zážitek – viz vzor) možno navázat na minulý školní rok

odevzdání v týdnu: 9. - 13. 12. 2013, 2. pololetí: 12. - 16. 5. 2014

6.      Dodržování termínů – včasné odevzdávání zadaných prací, referátů a cestovních deníků

Body 2. - 6. mohou ovlivnit výslednou známku až o stupeň

________________________________________________________________________________

 

DĚJEPIS

Irena Syblíková

 

1.      Znalosti a dovednosti: žák/žákyně je připraven/a na každou hodinu. Znalosti a dovednosti mohou být prověřeny ústně nebo písemně.

2.      Aktivita: pracuje aktivně, spolupracuje s učitelem i se spolužáky.

3.      Práce ve skupině: pomáhá spolužákům, ale nedělá za ně práci.

4.      Komunikace: je schopen/a komunikovat na dané téma, případně se zúčastní diskuse dle daných pravidel.

5.      Vyhledávání informací: vyhledává informace z literatury, z encyklopedie, z internetu. Ověřuje jejich správnost.

6.      Způsob vyjadřování: vyjadřuje se vlastními slovy, uvádí konkrétní příklady, pokusí se dávat věci do souvislostí.

7.      Sešit: vede si ho přehledně, pečlivě, jak nejlépe dovede.

8.      Referát: připraví si jednou za pololetí referát dle daných kritérií.

9.      Pomůcky: nosí si pomůcky na hodinu. Sešit a učebnici oboje obalené, psací potřeby, pastelky, lepidlo, nůžky.

10.  Hodnocení: průběžně hodnotí svou práci.

 

_______________________________________________________________________________

 

FYZIKA 

Anna Skotáková

1. Znalosti a dovednosti: žák – žákyně je připraven na každou hodinu, znalosti mohou být
    prověřeny ústně nebo písemně

2. Aktivita: pracuje aktivně, spolupracuje s učitelem i se spolužáky

3. Komunikace: je schopen komunikovat na dané téma, účastnit se diskuze dle daných
    pravidel

4. Vyhledávání informací: vyhledává informace z literatury, z internetu, ověřuje jejich
    správnost

5. Sešit: vede si přehledně, pečlivě, jak nejlépe dovede, nosí ho na každou hodinu

6. Referát: připraví si jednou za pololetí dle daných kritérií

 

________________________________________________________________________________

 

PŘÍRODOVĚDA

Lucie Kneidlová

1.      Testy – hodnoceno známkou, krátký po každém probraném celku

2.      Sešit – kontrola 1x za pololetí, zápis musí obsahovat datum, nadpis, poznámky k látce, podtrhávání podle pravítka, doplnění látky v případě nepřítomnosti

3.      Samostatná práce – při suplování – hodnoceno známkou

4.      Referát – 1x za pololetí, zadané téma

Body 2. - 4. mohou ovlivnit výslednou známku až o stupeň

________________________________________________________________________________

 

INFORMATIKA

Jan Syblík (t. č. zastoupen Janem Hájkem)

Hodnocení bude prováděno známkou.

Parametry ovlivňující známku:

  1. Aktivita žáka a spolupráce žáka se spolužáky při skupinové práci, spolupráce s učitelem
  2. Připravenost na hodinu – potřebné vědomosti, výsledky případných testů, nošení pomůcek dle pokynu vyučujícího
  3. Včasné a pečlivé odevzdávání domácích úkolů a samostatných prací

V odůvodněných případech (dlouhodobá nemoc či nepřítomnost) se lze na vypuštění některých požadavků dohodnout s vyučujícím.

 

________________________________________________________________________________

 

VOZ

Kateřina Kubásková

V hodinách Výchovy k občanství a zdraví chci integrovat obsah předmětu a jazykové vzdělání (angličtinu), tj. část hodiny, některé pojmy a články atd. budou v angličtině (CLIL metoda Content and Language Integrated Learning). Děti nebudou hodnoceny za jazykový projev. Budu samozřejmě brát ohled na jazykovou úroveň žáků. Vždy si ověřím, že děti porozuměly obsahu. Cílem je zlepšení jazykové úrovně, vnímání angličtiny a zahrnutí pramenů v angličtině při vypracovávání projektů i z ostatní předmětů.

Testy – testy  3-4 za čtvrtletí, většinou oznámeny. Testy budou v českém jazyce a hodnoceny známkou.

Projekty a ústní prezentace -  průběžně během celého roku, některé i v angličtině (jazyk nebude hodnocen). Hodnoceny (včetně včasného odevzdání) budou známkou.

Spolupráce při hodině a nošení pomůcek hodnotím slovně.

Pomůcky- ŽK, učebnice, školní sešit, domů doporučuji pořídit slovník anglicko-český, česko-anglický (např. nakladatelství FIN nebo INFOA)

________________________________________________________________________________

 

VÝTVARNÁ VÝCHOVA 

Marie Nováková

1/ základní vybavení na každou hodinu (měkkou tužku, gumu, hadřík, tempery, plochý a kulatý štětec), další potřeby (vodové barvy, pastely, pastelky, voskovky, fixy, nůžky, lepidlo, aj.) dle vlastní úvahy, nebo po dohodě

2/  příprava před hodinou (podklad na lavici a pomůcky)

3/  přístup k práci (snaží se pracovat co nejlépe, neruší výuku ani ostatní žáky)

4/  dodržuje stanovený časový limit (maximálně využívá času k práci)

5/  drží se daného tématu a respektuje pokyny učitele

6/  odevzdává dokončené práce

7/  aktivně se účastní společného hodnocení, nebo prezentace hotových prací

________________________________________________________________________________

 

FRANCOUZSKÝ JAZYK

Eva Škvorová

 

1.      testy – neohlášené malé opakovací testy (slovíčka nebo gramatika z probrané látky, prověření splnění domácího úkolu) – známka do ŽK, ohlášený velký test po každé lekci – známka do ŽK

2.      ústní projev -  průběžně během celého roku (čtení, dialog zpaměti, apod.) – známka do ŽK

3.      spoluprácese spolužáky, s učitelem, aktivita, zapojení do společné práce, opravy v pracovním sešitě, dopsaný pracovní sešit při nepřítomnosti - hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň

4.      domácí úkoly – zadávám ve středu na středu; pokud není něco v úkolu jasné, je možné se se mnou poradit; splnění prověřuji krátkým testem či ústně (viz bod 1.)

5.      pomůcky – pokud žák zapomene pomůcky, vypůjčí si je ode mne před hodinou. Pokud se tak nestane 3x -  poznámka do ŽK- hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň

________________________________________________________________________________

 


PRACOVNÍ ČINNOSTI

Miloslava Spilková

Přístup k práci

Dodržování prac.řádu,bezpečnost

Zacházení s nářadím

Provedenou práci

________________________________________________________________________________

 

TĚLESNÁ VÝCHOVA

Bohuslav Stejskal

Hodnocení a klasifikace tělesné výchovy má svůj specifický charakter. Obsahem tohoto školního předmětu je komplex sportů a disciplín, při jejichž plnění je kladen oproti jiným předmětům důraz na výchovný aspekt. Navíc je nutno přihlížet k individuálním zvláštnostem žáka. Cílem Tv je formovat u žáků kladný postoj k pohybové aktivitě a přimět žáky k udržení zájmu o pohybovou aktivitu v celém jejich budoucím životě.

 

1. Tělesná výchova je hodnocena zejména z hlediska snahy, píle, aktivního přístupu a

    současně je přihlíženo k individuálním schopnostem každého žáka.

2. Splnění úkolu dovednostního charakteru

3. Dodržování pokynů a BOZ

4. Míra zlepšení při získávání a upevňování pohybových dovedností, zlepšení individuálních

    výkonů

5. Připravenost na vyučování – nošení cvičebního úboru, 3x zapomenutý cvičební úbor –

    snížená známka z Tv.

6. Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy, nemusí cvičit pouze

    tehdy, předloží – li před vyuč. jednotkou omluvenku.

____________________________________________________________________________________

 

TĚLESNÁ VÝCHOVA

Jana Babicová

1.   Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy. Žák nemusí cvičit pouze tehdy, předloží – li před vyuč. jednotkou omluvenku.

  1. Žák nosí cvičební úbor (včetně vhodné obuvi). Zapomene – li převlečení, buď odcvičí hodinu v oblečení, ve kterém přišel, nebo si hodinu nahradí. Pokud nemá s sebou vhodnou obuv, z bezpečnostních důvodů nemůže cvičit - hodinu musí nahradit.  Pokud hodina není řádně nahrazena do pololetí, je danému žákovi snížena známka z TV min. o jeden klas. stupeň (záleží na počtu nenahrazených hodin).
  2. 3x zapomenutý cvičební úbor – snížená známka z Tv.

4.      Aktivita, snaha – každou hodinu jsou  žáci hodnoceni za svůj aktivní přístup k sportovním činnostem (malá známka) – za 3 malé známky jedna velká do ŽK .

5.      Zlepšení individuálních výkonů.

 

________________________________________________________________________________

 

HUDEBNÍ VÝCHOVA

Hana Tuháčková

 

-          žáci jsou hodnoceni známkou za teoretické znalosti (dějiny hudby, hudební teorie, aj.) a praktické dovednosti (zpěv, instrumentální hra, aj.)

-          součástí hodnocení je vedení sešitu, práce v hodině a chování

 

_________________________________________________________________________________