Anketa pro rodiče 2002 - výsledky

Vážení rodiče,
počet odevzdaných odpovědí v letošním roce byl 105, což představuje přibližně 50% rodičů našich dětí. Tento fakt je pro nás radostný. Je vidět, že škola je pro rodiče důležitou součástí pro výchovu a vzdělání svých dětí.

Odpovědi:

1) Která formulace nejlépe vyjadřuje Váš vztah ke škole v tomto školním roce: a) jste se školou spokojeni, b) většinou jste se školou spokojeni, c) spokojenost a nespokojenost jsou zhruba vyrovnány, střídají se, d) jste se školou spíše nespokojeni, e) jste se školou nespokojeni

a b c d e
41 52 10 1 1

Závěry:
Odpovídající rodiče vyjádřili vysokou míru spokojenosti se školou. Počet odpovídajících, kteří vyjadřují převažující nebo bezvýhradnou spokojenost se školou se pohybuje kolem 90 %. Pouze 2 rodiče, tj. 3 %, vyjádřili převažující nespokojenost.


2) Co můžete říci o škole kladného? Setkali jste se během školního roku s něčím, za co byste školu pochválili?

- pochopení učitelů v době, kdy dítě prožívá složité období
- ŠvP v Řecku
- nakupování pracovních sešitů
- pobyt v Chorvatsku
- plavání
- otevření naučné stezky
- práce školní knihovny
- pitný režim
- vztah učitelů k žákům
- účast na olympiádách a soutěžích
- vybavení tříd
- rozlučka se žáky 9.ročníku
- snaha o kratší projekty ve výuce
- motivace dětí a výuka
- pomoc s doučováním
- nová budova hřiště
- lyžařský výcvik v Alpách s mezinárodní účastí
- velká přestávka venku
- kulturní akce v nové budově
- nová jazyková učebna
- družina, tvůrčí činnosti
- obnova školy po povodních
- pořádání Dne dětí
- ocenění práce celého učitelského sboru
- kroužky a nepovinné předměty
- nové lavice a židle
- zařazování do výuky divadelní představení a další kulturní akce
- škola v přírodě
- výlety do okolí
- výuka p.Klimtové
- výuka p.Spilkové
- výuka p.Smolové
- výuka p.Oujířové
- výuka p.Habešové
- výuka p.Tylové
- výuka p.Pasečné
- výuka p.Pelichové
- výuka p.Fűrstové
- výuka p.Strejčkové
- výuka p.Hyksové
- výuka p.Šimčíkové
- výuka p.Hruškové
- práce výchovného poradce
- přístup učitelů a vychovatelů
- hezké a příjemné prostředí ve škole
- dobrá komunikace s třídním učitelem
- individuální přístup k žákům a snaha o zajímavou výuku
- vedení školy moderním způsobem
- projektové vyučování
- výběr knih ve školní knihovně
- spolupráce učitelů a rodičů
- pěkný přístup k dětem
- počítačové vybavení - internet
- mezinárodní aktivity
- zajištění pitného režimu

Nejčastěji zmiňovaná témata zůstávají stejná - školy v přírodě a hodnocení učitelů, pořádání různých akcí pro děti (soutěže, divadelní představení a sportovní akce). Stoupnul počet pochvalných vyjádření ohledně zájmových kroužků a možností trávení volného času. Více rodičů si také všímá možností využití počítačů a internetu. Kladně byla hodnocena nová budova a akce v ní, dále rychlé odstranění škod po povodni. Poprvé se ve větším počtu případů objevilo ocenění práce speciálního pedagoga - výchovného poradce. Stále častěji se objevuje kladný vztah učitele a žáka a přátelská atmosféra ve škole.

3) Co vám na škole vadí? Setkali jste se během školního roku s něčím, co se vám nelíbilo (výuka, družina, jídelna, organizace, atd.)?

- nové šatny jsou malé
- nedostatky ohledně jídelny
- výuka Aj - časté suplování
- nošení a placení peněz dětmi
- obsazování kroužků-rychle obsazeny
- negativní vztahy mezi dětmi
- poplatek za družinu
- zanedbané webové stránky
- umístění spec.tříd na 1.st.
- výuka ve 4.A
- větší využívání počítačů ve výuce
- místo Tv jiné akce
- stereotyp školní dílny
- malé prostory pro družinu
- výuka Z
- časté krádeže
- nepořádek před budovou 1.st.

Většina odpovědí byla bez připomínek. Nejčastějším tématem byla kritika školní jídelny. Potěšitelné je, že významně poklesl počet vyjádření s tématem agresivity mezi dětmi a jejich vzájemného chování vůči sobě. V loňském roce měla škola velké problémy s dlouhodobě nemocnými učiteli, což se odrazilo v nespokojenosti s výukou ve 4.A a výukou Aj. Neobjevilo se žádné nové téma, které by znepokojovalo více než 3 rodiče, v žádném tématu není více připomínek, než v loňském roce. Veškeré připomínky budou projednány a opatření budou zapracovány do plánu práce na školní rok 2003/04.

4) Máte nějaké přání vůči škole nebo námět na zlepšení vzhledem k příštímu školnímu roku (případně vzhledem k delšímu časovému období)?

- více sportovních a tanečních kroužků
- oznamovat včas platby a provádět je bezhotovostně
- opakovat olympijské hry, nebo něco podobného
- co nejlépe doučit děti ve 4.A
- snížit stavy dětí ve třídách
- rychlé informování o prospěchu a chování žáka
- výměna školních lavic
- učební pomůcky nechávat ve škole
- lyžařský zájezd v době jarních prázdnin
- plavecký kurz - ne Hořovice
- zabezpečit školu v případě voj.útoku
- zlepšení tepelné izolace nové budovy
- větší důslednost ve výuce některých předmětů
- zařadit informatiku do standardní výuky
- lépe řešit šikanu
- vybudování tělocvičny
- zvětšit šatny v nové budově
- více komunikace s dětmi o drogách, kouření a násilí

Všechny reálné požadavky budou zahrnuty do plánů školy a realizovány co v nejkratší době.

5) Navštěvovalo Vaše dítě některý ze zájmových kroužků nebo seminářů? Byli jste s tímto kroužkem či seminářem spokojeni?

- angličtina - spokojenost
- počítače - spokojenost (výhrady k absenci učitele - nemoc)
- keramika - spokojenost
- kutílek - spokojenost
- dramatika - spokojenost
- francouzština - spokojenost

V drtivé většině rodiče vykazují spokojenost s kvalitou kroužků, bohužel vzhledem k dlouhodobé nemoci vyučujícího,byla na určitý čas přerušena výuka počítačů, za což se ještě jednou omlouváme. S těmito názory budeme dále pracovat a budeme se snažit o 100% spokojenost. Velký problém je stále s velkým zájmem zejména o keramiku, bohužel nejsme schopni v nejbližší době rozšířit kapacitu kurzů (nejsou prostory).

6) Jste nespokojeni s výukou některého předmětu (a případně proč)?

Aj - větší důslednost některých vyučujících, dlouhodobá nemoc vyučujícího, časté suplování, známkování na 2.st.neodpovídá znalostem, dávat více úkolů.
M - nespokojenost vyplývá z dlouhodobé absence vyučujícího
- nespokojenost s učebnicemi Aj a Př pro 5.ročník
Tv - místo Tv jiné akce

Největší nespokojenost byla s výukou Aj. Tato nespokojenost byla nejvíce zapříčiněna dlouhodobou absencí vyučujícího a dále častým střídáním učitelů tohoto předmětu.

O všech nedostatcích víme a od příštího roku dojde k zásadním změnám ve výše uvedených předmětech

7) Jste spokojeni s komunikací s učiteli? (a) ano, b) ano, s výhradou, c) ne, protože…)

a b c
95 5 1

Z celkového počtu anket se pouze v 6 případech objevila odpověď b) nebo c), což znamená, že 94,6 % odpovídajících vyjádřilo svou spokojenost. Nedostatky budou v rámci možností odstraněny

8) Máte nějaké připomínky ke školní jídelně?

Připomínky budou opětovně projednány s ved.šk.jídelny. V loňském roce vzhledem k neustálým připomínkám rodičů byla zřízena stravovací komise. Tato komise pracovala po celý rok a dospěla k názoru, že kvalita jídla ve školní jídelně je dobrá, nedostatky lze řešit pouze zakoupením konvektomatu, který zvýší kvalitu a pestrost jídel. Připomínek ke zlepšení bylo 12, naopak jídelnu chválí 11 rodičů. Taktéž někteří rodiče uvádějí, že nemohou brát připomínky svých dětí vážně, protože vědí, že jsou vybíravé.

9) Jakékoli jiné sdělení

Většina jiných sdělení se již objevila v předchozích otázkách
V letošním roce se zvýšil počet rodičů, kteří děkují škole za její práci, mnozí rodiče děkují konkrétním učitelům.
Děkujeme všem rodičům za jejich odpovědi, kterých si velmi vážíme. Prostřednictvím těchto odpovědí rodiče pomáhají vytvářet tvář naší školy a škole poskytují konkrétní pohled na školu z druhé strany.

  B. Stejskal

zpět