Cíl: Barevné spektrum, základní barvy a jejich odstíny. Při výtvarné výchově jsem si všimla, že některé děti mají stále problémy s namícháním jiného odstínu. A tak začala příprava na Barevný týden... Předem jsme si řekli, že si celý následující týden budeme hrát s barvami. Rozdělili jsme se losem do pěti družstev po pěti dětech. Každému družstvu byla opět losem přidělena barva. Dohodli jsme se, že zkusíme mít i barevnou svačinu. Úkoly pro družstva: 1. Namalovat symbol, který by charakterizoval barvu. 2. Napsat (nakreslit, obrázky z časopisů) co nejvíce věcí v barvě družstva 3. Vybrat jednu věc, která symbolizuje barvu (encyklopedie, internet, knihovna) 4. Pokusit se o básničku, příběh Každý den jedno družstvo seznámilo děti s tím, co si připravilo. Na závěr jsme si povídali o tom, jak jsme se v barevném dni cítili a proč. Denně jsme do plastových lahví namíchali základní barvy. Závěr týdne: - míchání barev - míchání dvou základních barev - děti viděly, jaké nové barvy vznikají - relaxace - meditace v lehu na zádech se zavřenýma očima. Vyprávím příběh o duze. Povídáme si o pocitech; který den mi bylo nejpříjemněji, jak na mě která barva působila. Barevný týden jsme zakončili vybarvením mandaly.
|