PROJEKT "BAREVNÝ TÝDEN"(13. - 17.10.2003), 4.B

Cíl: Barevné spektrum, základní barvy a jejich odstíny.

Při výtvarné výchově jsem si všimla, že některé děti mají stále problémy s namícháním jiného odstínu. A tak začala příprava na Barevný týden... Předem jsme si řekli, že si celý následující týden budeme hrát s barvami. Rozdělili jsme se losem do pěti družstev po pěti dětech. Každému družstvu byla opět losem přidělena barva. Dohodli jsme se, že zkusíme mít i barevnou svačinu.

Úkoly pro družstva:
1. Namalovat symbol, který by charakterizoval barvu.
2. Napsat (nakreslit, obrázky z časopisů) co nejvíce věcí v barvě družstva
3. Vybrat jednu věc, která symbolizuje barvu (encyklopedie, internet, knihovna)
4. Pokusit se o básničku, příběh

Každý den jedno družstvo seznámilo děti s tím, co si připravilo. Na závěr jsme si povídali o tom, jak jsme se v barevném dni cítili a proč. Denně jsme do plastových lahví namíchali základní barvy.

Závěr týdne:
- míchání barev - míchání dvou základních barev - děti viděly, jaké nové barvy vznikají
- relaxace - meditace v lehu na zádech se zavřenýma očima.
Vyprávím příběh o duze. Povídáme si o pocitech; který den mi bylo nejpříjemněji, jak na mě která barva působila.

Barevný týden jsme zakončili vybarvením mandaly.

  Jana Strejčková
zpět