zpět na život školy

       Družina a život kolem nás…

 

 V měsíci březnu jsme se zaměřili především na pozvolna probouzející přírodu .

     Nejprve jsme si trochu přírody vytvořili kolem nás ve třídě. Z oken se stala velká akvária plná barevných ryb a jiných vodních živočichů. V prostoru mezi námi také připlavali všemožní živočichové z vodní říše. K této výzdobě jsme použili různých výtvarných materiálů. Uspořádali jsme rybářské závody s papírovými rybkami a magnetickým prutem. „Malí rybáři“, kterých je mezi námi několik, nás v besedě poučili o náčiní a technikách tohoto klidného sportu. V knihách jsme si vyhledávali druhy ryb, které můžeme v našich tocích ulovit.

     K životu kolem nás patří i prehistoričtí tvorové- dinosauři. Určitě zajímavé téma např. při práci s knihami. Vytvořili jsme podle naučných publikací malý přehled těch nejznámějších druhů. Zajímavé tvary dinosaurů jsme se pokusili výtvarně ztvárnit a moc se povedly. Téma tohoto týdne je tedy jasné „Po stopách dinosaurů“.

     Třetí týden, světe div se, jsme si užívali na školní zahradě, a vychutnávali poprvé v tomto školním roce, sněhové nadílky. Konečně jsme vyzkoušeli naše klouzáky, postavili ze sněhu drobné stavby a zařádili si při opravdové koulovačce.

      První jarní týden spolu s námi přivítali i „Ptáčci- zpěváčci“, kteří byli najednou slyšet všude. Podle obrázků jsme se učili některé poznávat, pastelem pak zkoušeli zachytit jejich podobu. Z barevného papíru jsme dokázali poskládat vlaštovky (tzv. origami.) Hned jsme je naučili létat a uspořádali jsme ptačí závody. K výrobě dalších ptáčků jsme využili látku, krepový papír a  kolíčky na prádlo.

      Téma „ Ze života hmyzu“ napovídá, které další živočichy jsme viděli probouzet se ze zimního spánku. V přírodovědné besedě jsme si připomněli druhy hmyzu, jejich podobu a styl života. Jejich drobná tělíčka jsme tužkou a plastickými barvami kreslili. Poslouchali jsme Příběhy včelích medvídků na CD a shlédli pohádkový film Život brouka.

      Podle počasí jsme využívali pobytu na zahradě k aktivnímu odpočinku. Ve třídách jsme hráli sluchové, postřehové, paměťové a relaxační hry.  

                                                          M. Přibylová – ved. vychovatelka