zpět na život školy

Já a můj svět nejen ve školní družině

 

 

 

        je květnové téma projektu, ve kterém jsme se zaměřili na mezilidské vztahy.

 

     „Můj kamarád“, tak jsme nazvali úvodní besedu v prvním týdnu. Mohli jsme se vyjádřit k tomu, jaké vlastnosti by měl a neměl správný kamarád mít. Zjistili jsme, že k utváření přátelských vztahů jsou důležité kolektivní hry a sporty. Vzhledem k pěknému počasí jsme si měli možnost několik společných her venku zahrát. Kdo měl chuť, mohl zvěčnit svého kamaráda v životní velikosti. Někteří se pokusili zachytit jeho typické rysy obličeje , a to buď rudkou, uhlem nebo temperami.

     „ Moje maminka“, to bylo vhodné téma pro druhý květnový týden, kdy maminky slaví svátek. Snažili jsme se svoji maminku dokonale popsat a něco o ní povědět. Porovnávali jsme, kdo a jak mamince doma pomáhá, nebo čím jí dokáže udělat největší radost. K nedělnímu svátku jsme vyrobili malý dárek.

     „ A co já?“ Téma ideální k zamyšlení o sobě samém.  V tomto týdnu jsme měli prostor, abychom se jako kamarádi neznali jen podle jména. Seznámili jsme se s tím, jaké jídlo komu chutná, co kdo dělá ve volném čase, jaká barva se komu líbí… A k čemu jsme použili zrcadlo? Tuší a potravinářskými barvami jsme se totiž  pokusili o autoportrét.  

    „ Moje škola“. Každý se mohl rozpovídat o tom, co pro něj škola znamená, co se mu ve škole líbí i nelíbí, co by změnil. Porovnávali jsme své zkušenosti z jiných základních škol. Z odpadového materiálu jsme vytvořili téměř dokonalou maketu naší celé budovy. Jedno odpoledne jsme si vyzkoušeli roli průvodců, kteří nás provázeli všemi prostorami školy. Bylo to zajímavé, protože jsme se dostali i tam, kam většinou přístup nemáme. Hodně jsme se pobavili a nasmáli. Z papírových krabic jsme si vytvořili kameny. Z nich jsme postavili „naši školu- náš hrad“. Právě tady jsme využili již zmiňované autoportréty, kterými jsme tuto stavbu polepili.  

     Květen byl měsíc, ve kterém jsme dávali velký důraz na komunikaci mezi námi všemi, na schopnost upřímně a bez urážek se vyslovit. Také dokázat vyslechnout názor druhého, což je veliký problém. Rozvíjeli jsme zároveň souvislé vyjadřování, bohaté na slovní zásobu. Všechny naše výtvory zdobí prostory školy.

 

 

                   M. Přibylová - ved. vychovatelka