zpět na život školy

 

Výchovný řád

 

Výchovný řád je vydáván jako součást školního řádu a byl schválen na pedagogické radě dne 1.9.2008.

 

Stupně závažnosti porušení kázně a školního řádu jsou odstupňovány takto:

 

1.méně závažné porušení kázně a školního řádu

2.závažné porušení kázně a školního řádu

3.hrubé porušení kázně a školního řádu

 

 

1. Méně závažné porušení školního řádu

 

Méně závažná porušení školního řádu jsou drobnější vědomá provinění proti školnímu řádu. Za méně závažná porušení školního řádu se považují zejména:

 

·nevhodná úprava zevnějšku

·nepřezouvání se

·nepřipravenost na výuku (nenošení pomůcek a úloh)

·pozdní příchody do výuky

·rušení výuky např. používáním mobilního telefonu

·nerespektování pokynů pedagoga při výuce a mimo ni

·nedbalostní chování k zařízení školy, znečišťování školy a okolí

 

Za méně závažná porušení kázně může být uděleno napomenutí, v případě opakování pak důtka tř.učitele nebo důtka ředitele školy (resp.2.stupeň z chování).

 

 

2. Závažné porušení školního řádu

 

Závažná porušení školního řádu narušují výuku, výchovu a chod školy.

Za závažná porušení školního řádu se považují:

 

·neuctivé chování k pracovníkům školy

·opakované méně závažné porušování kázně přes opakovaná písemně

  doložená upozornění(zápisem nebo dopisem)

·úmyslné narušování výuky

·úmyslné poškozování inventáře školy včetně pomůcek a svěřeného materiálu

·neomluvená absence do 12 vyučovacích hodin

·úmyslné nepravdivé obviňování, drobné krádeže

 

Za závažná porušení školního řádu může být udělena důtka ředitele školy nebo     2.- 3. stupeň z chování a to dle stupně závažnosti.

 

 

 

 

 

 

 

3. Hrubé porušení školního řádu

 

Hrubé porušení školního řádu -  narušuje sociální klima školy a třídního kolektivu.

Za hrubé porušení kázně se považuje:

 

·fyzické napadení spolužáka

·hrubé agresivní chování k zaměstnancům školy včetně fyzického napadení

·úmyslné způsobení újmy na zdraví jiné osobě, šikanování (fyzické i slovní

  dlouhodobé)

·krádež nebo úmyslné poškození inventáře, pomůcek a materiálu školy ve

  větším rozsahu

·manipulace s drogami, zbraněmi ve škole a na školních akcích

·neomluvená absence, záškoláctví nad 12 hod

 

Za hrubé porušení školního řádu může být udělen 3. stupeň z chování.

 

 

 

Kvalifikace jednotlivých porušení školního řádu zařazených do příslušných kázeňských opatření.

 

 

Napomenutí třídního učitele :

 

·drobné kázeňské přestupky, vyrušování,vykřikování

·občasné zapomínání směřující k pravidelnosti ( ŽK, DÚ, atd. -  5 X za 3 měsíce )

·pozdní (opakované) omlouvání absencí

·nevhodné chování na školní akci

·nepřezouvání (5 x za 3 měsíce)

·nepořádnost (opakovaná) ve školních věcech

·poškozování učebnic, ŽK

 

 

Důtka třídního učitele :

 

·časté kázeňské přestupky v hodinách, o přestávkách a ve ŠJ a ŠD / min.3 zápisy

   V ŽK

·pozdní příchody do školy  (5 x za 3 měsíce)

·nerespektování nařízení TU

·opakované nevhodné chování na veřejnosti při školních akcích

·neplnění povinností vyplývajících z funkce v třídní samosprávě

·ztráta ŽK

 

 

Důtka ředitele školy :

 

·předchozí bez nápravy

·nedovolené opuštění školy

·poškozování zařízení školy

·trvalé přestupky proti školnímu řádu /nedovolené chování a činnosti na půdě

  školy, agresivita proti spolužákům,vulgární projevy apod./

·nevhodné chování k dospělým, drzost,hrubost

·podvody, podepisování rodičů v ŽK,aj.

·kouření v budově školy a před školou

 

 

Druhý stupeň z chování :

 

·záškoláctví /do12 vyučovacích hod./

·opakovaná agresivita, šikanování, krádeže

·stálá nekázeň

·pravidelné a trvalé neplnění školních povinností

·poškozování majetku a zařízení školy /včetně finanční úhrady/

·vulgární a společensky nebezpečné chování

·opakované ubližování spolužákům, surové bití spolužáků s náznaky šikanování

·ignorování pokynů vyučujících

·konzumace alkoholu na půdě školy nebo při školních akcích

·opakované kouření

·prokazatelné požití drogy

·rozvracení třídního kolektivu

 

 

Třetí stupeň z chování :

 

·další přestupky a předchozí opakovaně a bez jakékoliv nápravy

·ignorování školních povinností

· neomluvená absence nad 12 vyučovacích hodin

·falšování omluvenek a známek v ŽK

·slovní i fyzické napadení vyučujícího

·ohrožení chodu školy/bomba/

·nabízení drog

·šikanování s ublížením na zdraví

 

 

Pochvaly:

 

1.Pochvalu třídního učitele může žáku udělit třídní učitel buď na základě vlastního rozhodnutí nebo na základě podnětu ostatních pedagogických pracovníků (např. za výrazný projev školní iniciativy nebo za déletrvající úspěšnou práci).

 

2.Pochvalu ředitele školy může žáku udělit ředitel na základě vlastního rozhodnutí nebo na základě podnětu ostatních pedagogických pracovníků,či jiné fyzické osoby, a to po projednání v pedagogické radě (např. za mimořádný projev lidskosti, občanské nebo školní iniciativy, záslužný nebo statečný čin nebo dlouhodobě úspěšnou práci).

 

 

Třídní učitel neprodleně oznámí, prokazatelným způsobem, žákovi a zákonnému zástupci výchovná opatření a důvody pro jejich udělení. Veškerá výchovná opatření jsou zapsána v katalogovém listu a uvedena v zápisu z pedagogické rady školy.

zpět na život školy