Výchovný řád
Výchovný řád je vydáván jako součást školního řádu a
byl schválen na pedagogické radě dne 1.9.2008.
Stupně
závažnosti porušení kázně a školního řádu jsou odstupňovány takto:
1.méně závažné porušení kázně a školního řádu
2.závažné porušení kázně a školního řádu
3.hrubé porušení kázně a školního řádu
1. Méně závažné porušení školního řádu
Méně závažná porušení školního řádu jsou drobnější
vědomá provinění proti školnímu řádu. Za méně závažná porušení školního řádu se
považují zejména:
·nevhodná úprava zevnějšku
·nepřezouvání se
·nepřipravenost na výuku
(nenošení pomůcek a úloh)
·pozdní příchody do výuky
·rušení výuky např. používáním
mobilního telefonu
·nerespektování pokynů pedagoga
při výuce a mimo ni
·nedbalostní chování k zařízení
školy, znečišťování školy a okolí
Za méně závažná porušení kázně může být uděleno
napomenutí, v případě opakování pak důtka tř.učitele nebo důtka ředitele
školy (resp.2.stupeň z chování).
2. Závažné porušení školního řádu
Závažná porušení školního řádu narušují výuku,
výchovu a chod školy.
Za závažná porušení školního řádu se považují:
·neuctivé chování k pracovníkům
školy
·opakované méně závažné
porušování kázně přes opakovaná písemně
doložená upozornění(zápisem nebo dopisem)
·úmyslné narušování výuky
·úmyslné poškozování inventáře
školy včetně pomůcek a svěřeného materiálu
·neomluvená absence do 12
vyučovacích hodin
·úmyslné nepravdivé obviňování,
drobné krádeže
Za závažná porušení školního řádu může být udělena
důtka ředitele školy nebo 2.- 3. stupeň
z chování a to dle stupně závažnosti.
3. Hrubé porušení školního řádu
Hrubé porušení školního řádu - narušuje sociální klima školy a třídního
kolektivu.
Za hrubé porušení kázně se považuje:
·fyzické napadení spolužáka
·hrubé agresivní chování k
zaměstnancům školy včetně fyzického
napadení
·úmyslné způsobení újmy na
zdraví jiné osobě, šikanování (fyzické i slovní
dlouhodobé)
·krádež nebo úmyslné poškození
inventáře, pomůcek a materiálu školy ve
větším rozsahu
·manipulace s drogami, zbraněmi
ve škole a na školních akcích
·neomluvená absence, záškoláctví
nad 12 hod
Za hrubé porušení školního řádu může být udělen 3.
stupeň z chování.
Kvalifikace
jednotlivých porušení školního řádu zařazených do příslušných kázeňských
opatření.
Napomenutí třídního učitele :
·drobné
kázeňské přestupky, vyrušování,vykřikování
·občasné
zapomínání směřující k pravidelnosti ( ŽK, DÚ, atd. - 5 X za 3 měsíce )
·pozdní
(opakované) omlouvání absencí
·nevhodné
chování na školní akci
·nepřezouvání
(5 x za 3 měsíce)
·nepořádnost
(opakovaná) ve školních věcech
·poškozování
učebnic, ŽK
Důtka třídního učitele :
·časté
kázeňské přestupky v hodinách, o přestávkách a ve ŠJ a ŠD / min.3 zápisy
V ŽK
·pozdní
příchody do školy (5 x za 3 měsíce)
·nerespektování
nařízení TU
·opakované
nevhodné chování na veřejnosti při školních akcích
·neplnění
povinností vyplývajících z funkce v třídní samosprávě
·ztráta
ŽK
Důtka
ředitele školy :
·předchozí bez nápravy
·nedovolené opuštění školy
·poškozování zařízení školy
·trvalé přestupky proti školnímu
řádu /nedovolené chování a činnosti na půdě
školy, agresivita proti spolužákům,vulgární
projevy apod./
·nevhodné chování k dospělým,
drzost,hrubost
·podvody, podepisování rodičů v ŽK,aj.
·kouření v budově školy a před
školou
Druhý
stupeň z chování :
·záškoláctví /do12 vyučovacích hod./
·opakovaná agresivita,
šikanování, krádeže
·stálá nekázeň
·pravidelné a trvalé neplnění
školních povinností
·poškozování majetku a zařízení školy
/včetně finanční úhrady/
·vulgární a společensky
nebezpečné chování
·opakované ubližování
spolužákům, surové bití spolužáků s náznaky šikanování
·ignorování pokynů vyučujících
·konzumace alkoholu na půdě
školy nebo při školních akcích
·opakované kouření
·prokazatelné požití drogy
·rozvracení třídního kolektivu
Třetí
stupeň z chování :
·další přestupky a předchozí
opakovaně a bez jakékoliv nápravy
·ignorování školních povinností
· neomluvená absence nad 12 vyučovacích
hodin
·falšování omluvenek a známek v ŽK
·slovní i fyzické napadení vyučujícího
·ohrožení chodu školy/bomba/
·nabízení drog
·šikanování s ublížením na zdraví
Pochvaly:
1.Pochvalu třídního učitele může žáku udělit třídní
učitel buď na základě vlastního rozhodnutí nebo na základě podnětu ostatních
pedagogických pracovníků (např. za výrazný projev školní iniciativy nebo za
déletrvající úspěšnou práci).
2.Pochvalu ředitele školy může žáku udělit ředitel na základě vlastního
rozhodnutí nebo na základě podnětu ostatních pedagogických pracovníků,či jiné
fyzické osoby, a to po projednání v pedagogické radě (např. za mimořádný projev
lidskosti, občanské nebo školní iniciativy, záslužný nebo statečný čin nebo
dlouhodobě úspěšnou práci).
Třídní učitel neprodleně oznámí, prokazatelným
způsobem, žákovi a zákonnému zástupci výchovná opatření a důvody pro jejich
udělení. Veškerá výchovná opatření jsou zapsána v katalogovém listu a uvedena v
zápisu z pedagogické rady školy.