Listopad jsme nazvali Deštníkový měsíc.
Cílem činností bylo rozšiřování poznatků a vědomostí o změnách v podzimní přírodě se zaměřením na pozorování počasí a rostlin v přírodě.
V 1. a 2. oddělení jsme denně sledovali počasí i teplotu a vše zapisovali do přehledu. Na konci měsíce jsme vyhodnotili, jak probíhalo střídání počasí. Objasňovali jsme si pojmy a jevy, které s počasím souvisí. Větší děti si v knihovně v naučných knihách samy vyhledávaly pojmy a jejich vysvětlení.
Řešili jsme hádanky, kvízy a vysvětlovali jsme si pranostiky. Naučili jsme se podzimní básničky, četli jsme četbu na pokračování. Sami jsme se pokoušeli o jednoduché rýmování.
Pozorovali jsme podzimní změny, které nastaly u stromů a ostatních rostlin. Podzimní přírodu jsme výtvarně zobrazovali v mnoha podobách a různými technikami. Vyráběli jsme zahradní lampiónky, veselé papírové deštníky, mraky plné deště, papírové draky…
Hráli jsme didaktické hry např. " Napiš číslo", " Na čísla", "Přišel pan podzim a přinesl…", kde jsme rozvíjeli početní představy, soustředění, smyslové vnímání a paměť. Při tělovýchovných činnostech, např. "Na rybáře", "Na jelena", " Židličkovou", " Na pérka"…, jsme podporovali rozvoj postřehu, rychlé reakce na pokyn či znamení nebo prostorové orientace.
Na konci měsíce jsme se pustili do příprav na naše tvořivé dílničky, kdy jsme pekli drobné pečivo.
M. Přibylová - ved. vychovatelka
Toto jsou pouze náhledy, celý obrázek uvidíte až po kliknutí na náhled.
Okno se zvětšeným obrázkem zavřete tím, že na obrázek kliknete.