Školní družina zahájila svou pravidelnou činnost 2. září. Pro naše činnosti jsme vytvořili plán, rozdělený do tematických celků, vždy s danými cíli:
ZÁŘÍ – Prázdninová ohlédnutí
- utvářet prohlubovat vztahy mezi dětmi a vychovatelkami
- rozvíjet řečové schopnosti vypravováním
- aktivně využít vhodného počasí ke spont. sport. aktivitě venku ŘÍJEN - Chutě a barvy podzimu
- pozorovat a vyhledávat hlavní znaky podzimního počasí
- umět využít při výtvarných činnostech smysl pro barevné odstíny typické pro podzimní období
- praktickými činnostmi vnímat podzimní přírodu LISTOPAD - Já a můj svět
- posilovat vztahy k vlastní osobě, k rodině, ke škole a spolužákům PROSINEC - Adventní čas
- přibližovat adventní a vánoční zvyky
- rozvíjet hudebnost dětí při nácviku vánočních písní
- posilovat manuální zručnost při práci s neobvyklými materiály LEDEN - Zimní čarování
- rozlišovat znaky zimního období v přírodě
- sledovat přírodní jevy tohoto období a znát jejich podstatu
- využívat sněhových podmínek pro aktivní hry na sněhu ÚNOR - Zvířátka v zimě
- prohlubovat znalosti o životě zvířat v zimním období
- podněcovat k aktivnímu zapojení se do péče o zvěř v zimě
- zdokonalovat výtvarný projev zvířecích figur, se všemi typickými znaky BŘEZEN - V říši pohádek
- upevňovat kladný vztah k literatuře
- seznamovat se s autory pohádkových knih DUBEN - Zázraky jara
- přibližovat tradice velikonočních svátků
- pozorovat typické znaky jarního období KVĚTEN - Po stopách starých řemesel
- rozšiřovat poznatky o některých povoláních
- rozvíjet manuální zručnost ČERVEN - Z Čech na konec světa
- doplňovat a prohlubovat zeměpisné znalosti
- vyhledávat informace v naučných knihách
V 1. a 2. oddělení jsme v zářijovém měsíci nejvíce společně hráli všemožné hry, které nás seznamovaly a postupně zapojovaly do režimu družinových odpolední. Malovali jsme a kreslili jednoduché obrázky, četli krátké příběhy, zahráli jsme si divadlo…, ale nejvíce času, počasí se k tomu nabízelo, jsme strávili venku na školní zahradě.
Naše 4. a 5. oddělení je nově obsazené dětmi z prvních tříd a tak jsme zahájili měsíc září seznamováním dětí jak vzájemně mezi sebou, tak s režimem školní družiny. I nějaká slzička se objevila, ale postupem času strávenému v našem oddělení se děti uklidnily a postupně začaly spolupracovat. Malovali jsme prázdninový zážitek, který se všem velmi podařil. O namalovaném zážitku nám každý něco řekl a tak jsme si procvičili i mluvený projev. Zavzpomínali jsme jaká neobvyklá zvířátka a neobvyklé rostliny viděli na svých zahraničních cestách. Zpívali jsme u pomyslného táboráku trampské písničky a písničky na přání dětí. Slunečnice, které jsme vyrobili, nám rozzářily třídu a houby z barevného vytrhávaného papíru skoro zavoněly, jak se všem povedly. Na školním hřišti jsme se naučili společnou hru- „Hledání o a x“, hráli jsme míčové hry a zkusili si opičí dráhu přes průlezky, což byla pro nás hračka. Zavzpomínali jsme na prázdniny i v pohádkách. Pohádka O dráčkovi na houbách nás inspirovala k ilustraci. Tak jsme se dostali na téma houbaření. Rozpovídali jsme se, kde jsme byli o prázdninách na houbách, jaké houby jsme našli, které byly jedlé a které zas ne.
I my v 6. oddělení jsme se během prvních týdnů hlavně seznamovali mezi sebou navzájem.
Zkraje měsíce jsme si vyprávěli o prázdninách, kde a jak jsme je trávili. Hráli jsme hodně her poznávacích i didaktických. Ukázaly se "bystré hlavičky" při luštění křížovek i šikovné ruce při kreslení a vytrhávání zvířátek z novin, nebo když vznikaly úžasné stavby z našich stavebnic.
A protože bylo mimořádně hezké počasí, pobývali jsme hlavně hodně na školní zahradě.
M. Přibylová - ved. vychovatelka
Toto jsou pouze náhledy, celý obrázek uvidíte až po kliknutí na náhled.
Okno se zvětšeným obrázkem zavřete tím, že na obrázek kliknete.