Třída 5.C na škole v přírodě v Železné Rudě 18. - 22.6.
 |  1  |  zpět
Hned od začátku byla letošní škola v přírodě velkou senzací. Pro některé z nás dokonce prvním celotýdenním pobytem mimo školní lavice. Už na vlakovém nádraží v Dobřichovicích nás čekalo první překvapení v podobě rychlíku, který zde zastavil jen pro nás. Cesta nám pak ubíhala rychle díky hrám a pozorování okolní krajiny.
Po ubytování v Železné Rudě v penzionu Jiskra jsme se společně vydali na první procházku po krásách Šumavy. Naše kroky vedly do kopců směrem k vyhlídce Pancíř. Pro nedostatek času jsme však nevystoupali až na vrchol, ale z Hofmanek zamířili na vlakové nádraží na Špičáku. Odtud pak na večeři do našeho penzionu.
Druhý den dopoledne venku pršelo, nám to ale nevadilo a pod střechou jsme řešili zapeklité příklady a hádanky. Po poledním klidu už sluníčko opět ovládlo celou oblohu a my zamířili do lanového centra. Osm metrů nad zemským povrchem nejednomu z nás ztuhl úsměv na rtech. Prokázala se však statečnost většiny žáků naší třídy a opičí dráhu jsme v pohodě překonali. I při skákání na trampolíně se někteří z nás cítili jako ryba ve vodě. Po večeři jsme zvolili klidnější program, protože se už projevovala únava z náročného programu.
Ve středu jsme podnikli celodenní turistický výlet jehož cílem byla největší šumavská jezera ledovcového původu - Černé a Čertovo. Cestou jsme získávali z informačních tabulí údaje do našich pracovních listů, a tak se dozvídali spoustu zajímavostí. Současně jsme zakreslovali trasu naší cesty i do mapek. Tento den jsme zakončili tématicky - návštěvou divadelního představení o šumavských jezerech.
Předposlední den byl plný soutěží, naučili jsme se číst různé šifry a prozkoušeli svoji paměť. Odpoledne nás čekala návštěva železnorudského motomuzea, kde kromě starých motorek a aut mají také zajímavou výstavu historie lyžování. Zbytek dne patřil sportovním a herním aktivitám. Večer nás již čekalo společné vyhodnocení nejúspěšnějších skupin i jednotlivců uplynulého týdne.
Páteční ráno patřilo rychlému dobalování a cestě vlakem. V jednu hodinu na nás již netrpěliví rodiče očekávali na nádraží v Dobřichovicích.