zpět na život školy

Výroční zpráva o činnosti ZŠ Dobřichovice za školní rok 2010/2011

 

Obsah:                                                                            str.                             

1.      Základní údaje o škole                                                       2

2.      Charakteristika  školy                                                        3

3.      Charakteristika  vzdělávání                                                3

4.      Vybavenost školy                                                             4                      

 5.  Přehled učebních plánů ve školním roce 2010/11               5            

 6.  Údaje o pracovnících školy                                               6

 7. Aprobovanost výuky                                                          8

 8. Zápis k povinné školní docházce a přijímání žáků

     do středních škol                                                               8       

 9. Další vzdělávání pedagogických pracovníků                       9                

10. Údaje o výsledcích vzdělávání žáků                                   10

11. Údaje o výsledcích kontrol ČŠI a ost.orgánů                     10                                   

12. Spolupráce s rodiči                                                           10

13. Mimoškolní aktivity                                                          11     

14. Počty žáků ve škole                                                           12     

15. Mezinárodní aktivity                                                          12

16. Výuka jazyků                                                                    13

17. Projektové vyučování                                                        14

18. Soutěže, Olympiády                                                          18

19. Environmentální výchova                                                   20

20. Aktivity školního roku                                                       21

21.  Knihovna                                                                         22

22. Využívání učebny výpočetní techniky                                22

23. Výchovné poradenství                                                      24   

24. Prevence sociálně patologických jevů                                 25

25. Práce s integrovanými žáky                                               26  

26. Zapojení školy do rozvoj. a mezinár. programů                  26

27. Projekty financované z jiných zdrojů                                  27

28. Školní parlament                                                               27     

29. Školní družina                                                                  27

30. Hospodaření školy a investiční akce                                  30  

31. Závěr - konkrétní hodnocení dosažených výsledků            31

      a koncepce dalšího rozvoje školy 

 

Projednáno na pedagogické radě školy dne:   31.8.2011                                                                     

Výroční zpráva o činnosti

ZŠ Dobřichovice za školní rok 2010/2011

 

1. Základní údaje o škole

1.1 škola

 

název školy

Základní škola Dobřichovice

adresa školy

5. května 40

právní forma

příspěvková organizace

IČO

47003057

IZO

000241181

identifikátor školy

600053083

vedení školy

Ředitel: Mgr Bohuslav Stejskal

zástupce ředitele pro 1. st.: Mgr. Pavlína Seidlerová

zástupce ředitele pro 2. st..: Mgr. Jana Babicová

kontakt

tel:  257711149

fax: 257712551

e-mail: zsdob@dobnet.cz

www.zsdobrichovice.cz

 

1.2 zřizovatel

 

název zřizovatele

Město Dobřichovice

adresa zřizovatele

Vítova 61

kontakt

tel:  257712182

fax: 257712241

e-mail: info@dobrichovice.cz

 

1.3 součásti školy

kapacita

Základní škola

540

Školní družina

140

Školní jídelna

 450 jídel denně

 

 

 

 

Třídy a žáci podle ročníků - běžné třídy

 

Číslo řádku

Počet tříd

Počet žáků

z toho postižení žáci 5)

z celku žáci opakující

celkem

dívky

celkem

dívky

celkem

dívky

Celkem

0301

20

450

220

10

5

1

0

     z toho 1.stupeň

0302

13

301

143

7

3

0

0

v tom

1. ročník

0303

3

75

40

0

0

0

0

2. ročník

0304

3

56

23

1

0

0

0

3. ročník

0305

3

61

34

2

1

0

0

4. ročník

0306

2

55

24

0

0

0

0

5. ročník

0307

2

54

22

4

2

0

0

6. ročník

0308

2

46

28

2

2

1

0

7. ročník

0310

2

34

15

1

0

0

0

8. ročník

0311

1

30

14

0

0

0

0

9. ročník

0312

2

39

20

0

0

0

0

 

 

 

 

Třídy a žáci podle ročníků - speciální třídy

 

Počet tříd

Počet žáků

z celku žáci opakující

celkem

dívky

celkem

dívky

Celkem

3

22

5

0

0

     z toho 1.stupeň 6)

1

8

2

0

0

2. Charakteristika školy

Základní škola Dobřichovice je součástí výchovně vzdělávací soustavy a je zařazena do sítě škol. Škola má právní subjektivitu, zřizovatelem je město Dobřichovice. Součástí školy je školní jídelna, školní družina a základní škola speciální. Škola je příspěvkovou organizací, v právních vztazích vystupuje jako samostatný právní subjekt a má odpovědnost vyplývající ze svého právního postavení.

ZŠ Dobřichovice je škola s 1.-9. ročníkem. Na prvním stupni pracovalo 13 tříd a na druhém 7 tříd. Dále jsou ve škole tři třídy speciální. Škola má dva zástupce ředitele.

V tomto školním roce pracovalo 8 odborných předmětových  komisí . Jejich předsedové tvoří spolu se zástupci ředitele, výchovným poradcem a koordinátory (IT a EVVO) poradní sbor ředitele školy. Odpovídají za řešení odborných problémů v příslušné oblasti, za koordinaci v rámci komise a spolupráci jednotlivých vyučujících a za materiální zabezpečení výuky. Plánují, navrhují a zabezpečují rozvoj svěřené oblasti. 

Škola disponuje 26 učebnami ve třech budovách, z toho je 11 odborných (fyzika-chemie, dvě počítačové pracovny, jedna s knihovnou, přírodopis, kreslírna, učebna Hv, učebna Aj, školní kuchyňka, dílny, keramická dílna a školní pozemek).

Hygienická kapacita učeben není překročena (plánovaná kapacita je 540 žáků).

§         Počet tříd  23

§         Počet oddělení školní družiny  5

§         Počet žáků celkem: 472

§         Průměrný počet žáků na třídu (bez spec.tříd)  22,5

§         Počet pracovníků celkem (fyz.osoby/přepočtený počet)  58/49,8

§         Počet pedagogických pracovníků (fyz.osoby/přepočtený počet) 44/36,1

Počet tříd školy se oproti předcházejícímu nezměnil, byly opět otevřeny tři první třídy. Školu opustila jedna devátá třída.            

Školní budovy:

1. Raisova ulice 794

   1. - 4.ročník, 2 spec. třídy

2. 5.května 40

   6. - 9.ročník, 1 spec. třída

3. Ruská 10

   pracovní činnosti (dílny)

 

3. Charakteristika  vzdělávání na naší škole

Vzdělávání na ZŠ Dobřichovice vychází z cílů základního vzdělávání a z koncepce, která vznikla několikaletou snahou o inovaci pedagogického procesu a života naší školy, analýzou vlastních možností a schopností pedagogického sboru, požadavků rodičů a navázáním na tradice školy. V letošním roce se již čtvrtým rokem učilo v 1. -  4. a 6. – 9. ročníku podle našeho ŠVP „Škola pro Evropu“. Program je orientován na žáka, respektuje jeho osobní možnosti a individuální potřeby. Umožňuje efektivní profesionální práci učitele. Má snahu všem vytvořit zázemí, které umožňuje rozvíjet tvořivost, a současně zohledňuje možnosti školy. Má vybavit každého žáka vším potřebným pro úspěšný život. Školní vzdělávací program klade důraz na všestranný rozvoj osobnosti každého jedince. Vychází také z tradičního postavení školy v obci a propojuje její působení se životem i potřebami Dobřichovic. To je též významný prvek při vytváření občanských kompetencí.

 

Zaměřujeme se zejména na tyto oblasti:

 

 

4. Vybavenost školy

 Materiální

Škola je dobře vybavena učebními pomůckami a učebnicemi, při výuce různých předmětů je využíván výukový software. Pro další studium a práci žáků  i pedagogů je k dispozici dobře vybavená školní knihovna. Učebnice, literatura, učební pomůcky a výukový software jsou průběžně doplňovány o nové. Na odborné učebny navazují kabinety a bohaté sbírky učebních pomůcek. Díky tomu, že disponujeme pěti kopírkami, mohou žáci využívat ve výuce namnožené materiály. Je připraven projekt stavby nové budovy navazující na budovu 2. stupně.

 

Technické

Jednou z priorit školy ve výuce i v běžném chodu školy je využití informačních              a komunikačních technologií. Z toho pak vychází i vybavenost školy touto technikou. Pro výuku nejen informatiky, ale i dalších předmětů jsou určeny dvě učebny výpočetní techniky (v každé 15 – 20 stanic). Pro práci žáků jsou další počítače  po jednom v každé třídě. Učitelé mají k dispozici počítače ve sborovnách a kabinetech. Všechny počítače na škole jsou napojeny na internet. Ve všech třídách je televize a video či CD přehrávač. V osmi učebnách jsou instalovány interaktivní tabule. Dále škola disponuje poměrně kvalitně vybavenými odbornými učebnami. Do všech učeben je postupně dodáván moderní školní nábytek. Nedostatkem školy je, že nevlastní svoji tělocvičnu. Na tělesnou výchovu si škola pronajímá prostory Sokola Dobřichovice.

 

Hygienické

Zajišťujeme maximální bezpečnost a ochranu zdraví žáků a učitelů, a dále zajišťujeme režim školy s ohledem na psychické a fyzické zdraví. Pro aktivní odpočinek je k dispozici školní družina  a rekreační velké přestávky na přilehlých školních hřištích. Samozřejmostí je kvalitní sociální zázemí školy (WC, sprchy). Veškeré hygienické normy jsou dodržovány ve školní kuchyni a jídelně, včetně skladby jídelníčku.

5. Přehled učebních programů ve školním roce 2010/2011

1. ročník – ŠVP – Škola pro Evropu
2. ročník – ŠVP – Škola pro Evropu                                                                                                     3. ročník – ŠVP – Škola pro Evropu                                                                                                    
4. ročník – ŠVP – Škola pro Evropu                                                                                                     
5. ročník - Základní škola
6. ročník - ŠVP – Škola pro Evropu
7. ročník - ŠVP – Škola pro Evropu
8. ročník - ŠVP – Škola pro Evropu                                                                                                    
9. ročník – ŠVP – Škola pro Evropu                                                                                                    

           SI (speciální třída)    – ŠVP ZV pro žáky s lehkým mentálním postižením

           SII  (speciální třída)  - ŠVP ZV pro žáky s lehkým mentálním postižením

           SIII (speciální třída) – Pomocná škola

 

 

Vzdělávací programy :

 

Základní škola             – č.j. 16847/96-2

ŠVP – Škola pro Evropu         -  č.j. 279/06

ŠVP ZV pro žáky s LMP       -  příloha ŠVP – Škola pro Evropu

Zvláštní škola                           – č.j. 22980/97-22

Pomocná škola                        – č.j. 24035/97-22

 

V tomto školním roce se vyučovalo v 1. – 4. ročníku a v 6. – 9. ročníku podle vzdělávacího programu „Škola pro Evropu“, který si škola zpracovala podle svých podmínek. Ve zbylých běžných třídách se vyučovalo podle vzdělávacího programu Základní škola. Ve dvou třídách je vyučováno podle vzdělávacího programu  ŠVP ZV pro žáky s LMP  (příloha ŠVP – Škola pro Evropu) a v jedné podle vzdělávacího programu Pomocná škola.

Maximální využití volitelných předmětů v 7. - 9. ročníku při utváření vlastní vzdělávací cesty. Dětem bylo nabídnuto 10 volitelných předmětů, z kterých si vybraly tyto:

 

Seznam volitelných předmětů:

 

1.                  Informatika – Syblík                           

2.                  Informatika -  (9.r.)  - Syblík

3.                  Dějepisný seminář  – Syblíková

4.                  Sportovní hry – Stejskal

5.                  Výtvarný seminář – Nováková

6.                  Německý jazyk - Babicová

                       

Škola má vlastní výchovně vzdělávací koncepci. Od šestého ročníku jsou děti děleny do výuky buď s rozšířeným vyučováním jazyků nebo informatiky.  Do výuky jsou postupně zařazovány prvky vlastního ŠVP, na kterém pedagogové pracovali po dobu dvou roků,  který vešel v platnost od školního roku 2007/08.

Konkrétní podoba učebních plánů je uvedena v přílohách č. 1 až č. 3. Podoba učebního plánu je výsledkem jednání odborných komisí a spolupráce učitelů               v ročníku.

 

 6. Údaje o pracovnících školy

Přehled pracovníků školy

Základní údaje o pracovnících školy

Počet pracovníků celkem

57

Počet učitelů ZŠ

36

Počet vychovatelek ŠD

6

Počet správních zaměstnanců ZŠ

9

Počet správních zaměstnanců ŠJ

6

 

 

 

 

ped. pracovníci

funkce

stupeň vzdělání

aprobace

Bohuslav Stejskal

ředitel

M-F

Jana Babicová

zastupce ředitele 2.st

Spec.

Pavlína Seidlerová

Zastupce ředitele 1.st

1.st.

Radka Habešová

učitelka

Čj-Ov

Jan Syblík

učitel

M-Inf

Hana Švédová

učitelka

1. st.

Irena Syblíková

učitelka

D-Rj

Hana Kráslová

učitelka

Aj

Iveta Černá

učitelka

(stud.VŠ)

1.St.

Vratislava Kutílková

učitelka

1.st

Lucie Kneidlová

učitelka

Př-Tv

Miroslava Spilková

učitelka

Pv

Marcela Oujířová

učitelka

M-Ch

Dita Laudová

učitelka

1.st.

Marie Nováková

učitelka

Čj-Vv

Jana Klimtová

učitelka + VP

Čj-Ov

Jarmila Pešková           

učitelka

1.st.

Eva Škvorová

učitelka

Fj-Vv

Šárka Jindřichová

učitelka

1.st.

Jindra Solničková

učitelka

Spec.

Daniela Paletová

učitelka

1.st.

Václav Mlejnek

učitel

Hv

Lucie Kocmanová

učitelka

Spec.

Jana Macelová

učitelka

Bez aprobace

Linda Egemová

učitelka

Aj

Kateřina Kubásková

učitelka

(stud.VŠ

Aj, spec.

Lenka Kustošová

učitelka

Spec.

Vendula Tomanová

učitelka

1.st.

Petra Illichová

učitelka

Richard Majer

učitel

Bez aprobace

Eva Kopcová

učitelka

1.st.

Hana Tomšíková

učitelka

Z-Rj

Jana Vejvodová

učitelka

1. st. ZŠ

Anna Skotáková

učitelka

M-F

Kateřina Hejná

učitelka

Aj, Spec

Soňa Nečesaná

učitelka

Bez aprobace

Monika Přibylová

ved. vychovatelka

ŠD

Libuše Pecharová

vychovatelka

ŠD

Jitka Vosková

vychovatelka

ŠD

Jana Janoušová

vychovatelka

ŠD

Eliška Šulcová

vychovatelka

ŠD

Jana Ryšavá

vychovatelka

ŠD

 

 

 

Odborná kvalifikace

%

učitelé 1. stupně

70

učitelé 2. stupně

82

vychovatelky ŠD

100

 

 

 

ostatní pracovníci

funkce

Baslová Iveta

uklízečka

Bendová Jana

uklízečka+vrátná

Klimešová Zuzana Ing.

hospodářka

Kráslová Hana Ing.

školnice

Křivánková Božena

uklízečka

Plesná Jana

uklízečka

Plesná Markéta

uklízečka

Plesný Robert

uklízečka

Polcarová Jana

uklízečka

Watierová Markéta

uklízečka

Dufková Irena

účetní

Baslová Iveta

uklízečka

Prosická Antonie

ved. škol. jídelny

Křivánková Božena

kuchařka

Vondráková Marie

kuchařka

Melíšková Soňa

kuchařka

Sochacká Jana

kuchařka

Nováková Miloslava

kuchařka

 

 

 

 

7. Aprobovanost výuky

Předmět s nejvyšší aprobovaností -  Čj, M, Př, D, Pč, F,Vv, Ch, Fj , Hv  -100%
Předmět s nejnižší aprobovaností  -  Aj - 62%

Z hlediska kvalifikovanosti lze říct, že s postupem doby se aprobovanost stále zvyšuje. Neaprobovaně vyučované hodiny jsou však především všechny hodiny, které mají ve svých úvazcích výše uvedení pracovníci bez náležitého vzdělání. Většinou se jedná o Aj, ale vzhledem k tomu, že tito učitelé nemají velké úvazky, nemají velký vliv na celkovou aprobovanost. Důvody neaprobovanosti výuky jsou následující:

·        původní aprobace učitele je velmi málo využitelná v současných podmínkách

·        pro daný předmět je velmi obtížné získat aprobovaného učitele (angličtina)

·        celkovou skladbu aprobací učitelů nelze zcela přizpůsobit konkrétní potřebě učebního plánu školy

·        pedagog vyučuje předmět na velmi vysoké úrovni, přestože nemá příslušnou aprobaci

 

 

8. Zápis k povinné školní docházce a přijímání žáků do

    středních škol

 

7.1. Zápis k povinné školní docházce

 

počet prvních tříd

počet dětí přijatých do prvních tříd

z toho počet dětí starších 6ti let (nástup po odkladu)

počet odkladů pro školní rok 2011/2012

 

3

73

11

22

 

 

7.2. Výsledky přijímacího řízení

 

a) na víceletá gymnázia a konzervatoř přijato:

 

 

z pátého ročníku

ze sedmého ročníku

 

gymnázia

9

2

 

soukromá gymnázia

0

0

 

církevní gymnázia

0

0

 

konzervatoř

0

0

 

b) na SŠ zřiz. Krajem a církevní SŠ, které jsou ukončeny maturitou, z 9. tříd přijato:

gymnázia

obchodní akademie

zdravotní školy

průmyslové školy

ostatní stř. školy

střední odb. učiliště

celkem

5

5

0

7

8

4

29

 

c) na na soukromé školy přijato:

gymnázia

obchodní akademie

zdravotní školy

průmyslové školy

ostatní stř. školy

střední odb. učiliště

celkem

0

0

0

0

2

3

5

 

 

d) do učebních oborů (krajských i soukromých škol) ukončených závěr. Zkouškou přijato:

z devátých ročníků

z nižších ročníků

8

1

e) počet žáků, kteří ukončili povinnou školní docházku

Počet žáků, kteří ukončili povinnou školní docházku a odešli ze školy

v devátém ročníku

v nižším ročníku

42

1

 

9. Další vzdělávání pedagogických pracovníků

Další vzdělávání pedagogů je jednou z priorit v práci školy a bude tomu tak                           i v budoucnu. Vedení školy organizuje společné vzdělávací akce (letos 2x), případně vysílá jednotlivé pedagogy podle oblastí a témat, která jsou potřebná pro realizaci školního vzdělávacího programu. Tato témata jsou především z oblasti modernizace pedagogického procesu, obecnějších pedagogicko-psychologických dovedností, prožitkové (sebezkušenostní) pedagogiky,  práce s třídou a s problematickými žáky aj. Ve školním roce 2010/2011 se zapojili do DVPP téměř všichni učitelé.

Dostačující nejsou bohužel finanční prostředky, které k těmto účelům může škola vyčlenit (prostředky vynakládané školou na další vzdělávání jsou však podstatně vyšší, než jaké dostává škola na tyto účely z rozpočtu). Škola investovala do DVPP v tomto školním roce 62.000,- Kč. Dále mnoho kurzů, které absolvují naši učitelé jsou zdarma (hrazené prostřednictvím EU). Problémem je také to, že vzdělávací akce probíhají v pracovní době a tudíž škola musí vynakládat další mzdové prostředky, které ovšem nejsou nikým hrazeny. Nemalé finanční prostředky věnuje škola taktéž nákupu odborné literatury, včetně odborných učitelských a předmětových periodik.

              

         

Témata kurzů a seminářů:

Příjmení

Školení/seminář

pořadatel

Babicová

Kurz projektu Rozumíme penězům

Aisis, o.s.

Egemová

Výuka angličtiny v době ELFu. Jak poznat, co jsou vlastně chyby.

Descartes

Habešová

Estetická výchova v hodinách českého jazyka

Descartes

Habešová

Metody a strategie kritického myšlení v hodinách českého jazyka II.

Descartes

Illichová

Odměny a tresty ve škole

Společně k bezpečí, o.s.

Illichová

Efektivní nonverbální komunikace jako součást ped. dovednosti

Descartes

Janoušová

Tvořivé činnosti v cyklu roku/Vánoce

VISK

Janoušová

Výchova k samostatnosti

Učitelské centrum

Jindřichová

Kurz kreslení pastelkou za pomocí pravé mozkové hemisféry

KK Serafin, s.r.o.

Jindřichová

Kurz kreslení pastelkou za pomocí Montessori pedagogiky

KK Serafin, s.r.o.

Jindřichová

Koordinátor ŠVP - studium k výkonu specializovaných činností

NIDV

Klimtová

Rétorika aneb jak nadchnout posluchače

ACZ vzdělávací centrum

Klimtová

Odměny a tresty ve škole

Společně k bezpečí, o.s.

Kneidlová

CHKO jako výukový prostor

AMS

Kneidlová

Netopýři jako modelová skupina pro environmentální výchovu

AMS

Kneidlová

Příměstská krajina jako didaktický prostor

AMS

Kráslová

SMART BOARD - interaktivní tabule v angličtině

Descartes

Kubásková

Odměny a tresty ve škole

Společně k bezpečí, o.s.

Kustošová

Tvořivé činnosti v cyklu roku/Jaro a Velikonice

VISK

Kutílková

Odměny a tresty ve škole

Společně k bezpečí, o.s.

Laudová

Jak učit na 1. stupni historii

AMV

Macelová

Čteme s nečtenáři a učíme je kriticky myslet

RWCT

Nováková

Estetická výchova v hodinách českého jazyka

Descartes

Oujiřová

Odměny a tresty ve škole

Společně k bezpečí, o.s.

Paletová

Čteme s nečtenáři a učíme je kriticky myslet

RWCT

Paletová

Jak učit na 1. stupni historii

AMV

Pecharová

Klady a zápory hyperaktivity u dětí v MŠ a ZŠ

Portál, s.r.o.

Přibylová

Klady a zápory hyperaktivity u dětí v MŠ a ZŠ

Portál, s.r.o.

Ryšavá

Jak efektivně působit na děti

 

Seidlerová

Metoda CLIL - anglický jazyk

NIDV

Seidlerová

Inovace ve výuce na ZŠ - vedení

HYL s.r.o.

Seidlerová

Metoda CLIL v českých školách - učíme cizí jazyk jinak

NIDV

Skotáková

Svět energie

E - svět energie


Spilková

Kouzlení s CD

Descartes

Spilková

Kouzlení s CD

Descartes

Syblík

Základy finanční matematiky

Descartes

Syblík

Kurz projektu Rozumíme penězům

Aisis, o.s.

Škvorová

Metoda CLIL v českých školách - učíme cizí jazyk jinak

NIDV

Šulcová

Vánoční inspirace

Beroun

Šulcová

Dyslexie a dysortografie prakticky

Učitelské centrum

Vejvodová

Prvouka v 1.třídě při výuce genetickou metodou

ZŠ Mělník, p.o.

Vosková

Vánoční inspirace/Hvězdičky, rybky a zvonečky z pedigu

VISK

Vosková

Vánoční inspirace

VISK


 

 

 

 

 

 

10. Údaje o výsledcích vzdělávání žáků a chování

    

       Viz Příloha č.9.

 

11. Údaje o výsledcích kontrol ČŠI a ostatních kontrolních orgánů

 

Všechny kontroly proběhly bez větších problémů, nedostatky byly odstraněny

 

12.  Spolupráce s rodiči

Spolupráce s rodiči se opírá o:

 

a) existenci rodičovské organizace (Klub přátel školy),

b) Školská rada

c) snahu o maximální informovanost a otevřenost,

d) maximální zájem o názory rodičů na práci školy

e) včasné společné řešení jakýchkoli problému dětí.

 

Klub přátel školy je reprezentován volenými zástupci jednotlivých tříd, kteří jsou         v úzkém kontaktu s vedením školy i s třídními učiteli. Rodičovská organizace pomáhá škole také finančně: poskytováním darů na nákup učebních pomůcek, úhradou nákupu odměn do různých soutěží apod. KPŠ poskytuje také příspěvky na výjezdy do škol v přírodě.    

V uplynulém školním roce se konaly 2x třídní schůzky. Na těchto schůzkách byly také s rodiči projednány všechny podstatné dokumenty - zpráva o činnosti školy, zpráva      o hospodaření, rozpočet atd. Během školního roku byly průběžně rodiče informováni   o školním dění prostřednictvím internetu na webových stránkách školy nebo prostřednictvím Informačních listů.

 

13. Údaje o mimoškolních aktivitách

V naší škole je již zaběhnutý systém rozsáhlé mimoškolní aktivity formou placených kurzů a seminářů. V právě ukončeném školním roce bylo na škole otevřeno 16 kurzů a seminářů (viz tabulka). Celkem kurzy navštěvovalo 185 dětí. Lektoři jsou z řad učitelů ZŠ a externí spolupracovníci. Velký zájem přesahující kapacitu je nadále o keramiku a počítače.

Velkou účast měl taktéž Klub mladých diváků (pravidelné návštěvy dětí divadelních představení). Učitelé navštívili s dětmi divadelní představení 5x za rok. Mnohdy i ve dnech pracovního volna. Členů Klubu mladého diváka bylo celkem v letošním roce 55..

Škola pokračovala ve finanční  pomoci na dálku adoptované Indce Muskan. Adopce spočívá v tom, že sponzorují její vzdělávání a následně kontrolují, zda peníze byly využity k tomuto účelu. Děti si tyto peníze vydělávají svou vlastní prací.

 

 

Kurz

Vyučující

Keramika

L.Janášová

Keramika

L.Janášová

Keramika

L.Janášová

Keramika

R.Vrabcová

Keramika

R.Vrabcová

Keramika

R.Vrabcová

Keramika

R.Vrabcová

Keramika

R.Vrabcová

Počítače  (2.- 3.ročník)

J.Syblík

Počítače  (4.- 6.ročník)

J.Syblík

Ruský jazyk od 4.tř.

I.Syblíková

Angličtina pro prvňáky

K.Hejná

Angličtina pro druháky

K.Hejná

Mladý tučňák (6. - 9. roč.)

B.Ruml, Dobnet

Cvičení pro učení (jóga pro děti, relaxace, dramatika) 1.st.

J.Solničková

Písmo Comenia script od 4. ročníku

Š. Jindřichová

 

               

14. Počty žáků na zařízení za školní roky

1995/96 - 307
1996/97 - 344
1997/98 - 358
1998/99 - 378
1999/00 - 407

2000/01 – 406

2001/02 – 408

2002/03 – 425

2003/04 – 415

2004/05 – 409

2005/06 – 411

2006/07 – 421

2007/08 – 440

2008/09 – 446

2009/10 – 453

2010/11 - 472

 

15. Mezinárodní aktivity

Výměnný program s německou školou.

 

Naše škola prosazuje dlouhodobě myšlenku, že standardní výuka není dostačující. Pro komunikaci je nejlepší zažít osobně možnost praktického využití jazyka. Proto jsme již 16. rokem organizovali výměnný jazykový pobyt s naší partnerskou školou Anne-Frank Schule v Německu. Letos se účastnilo této výměny 13 žáků naší školy s dvěma vyučujícími paní uč. Janou Klimtovou a paní zástupkyní Pavlínou Seidlerovou. Vzhledem ke skutečnosti, že německá škola díky svému statutu „Mezinárodní škola“ dostává finanční podporu z Evropské Unie o kterou se s náma dělí, je tento program vždy velice levný. Děti poznají jiné prostředí, jiný kraj, ale především jsou nuceny dorozumívat se v angličtině. Výměna letos probíhala v týdnech od 6.6. do 12.6. a od 19.9. do 25.9.

 

 

Výměnný program s francouzskou školou

 

Již počtrnácté od roku 1997 jsme se sešli s občany naší partnerské francouzské obce Villieu Loyes Mollon. Z domova jsme odjížděli ve čtvrtek 9. června a domů jsme dojeli v pondělí 13. června. Mezi tím byly tři krásné dny plné programu, který pro nás připravili naši francouzští přátelé.  Výměny se zúčastnilo devět dětí naší základní školy, které se učí francouzštinu pod vedením paní učitelky Evy Škvorové. Co lepšího může škola nabídnout, než živý kontakt s hovorovým jazykem. Nejlepší vyučování v praxi. Další děti se účastnily cesty spolu se svými rodiči. Mezi účastníky byli i studenti a mladí lidé. Byl jsem sám překvapen a potvrdili mi to francouzští organizátoři, jak se zlepšuje jazykové vybavení českých účastníků.

 

 

Lyžařský kurz

 

Naše škola již tradičně pořádá ve spolupráci s cestovní společností JEKA lyžařské pobyty v Alpách. Letos se tohoto lyžařského kurzu probíhajícího od 22.1. do 29.1.2011 úzačstnilo 32     dětí pod vedením pana ředitele Bohuslava Stejskala, paní zástupkyně Pavlíny Seidlerové a paní uč. Lucie Kneidlové. Žáci  se zdokonalili, či někteří teprve začali s lyžováním v jedné z nejpopulárnějších oblastí rakouských Alp ve Schladmingu. Dle hodnocení většiny z nich byly nejlepší dvě věci, lyžování a společné večerní programy. A to je velice důležité.

   Tyto mezinárodní aktivity nám přinášejí cenné zkušenosti, zážitky, nová přátelství. Možnost poznat jinou kulturu, způsob života, srovnávat ji s naší a poučit se z toho. Nenahraditelné jsou i zážitky z první opravdové cizojazyčné komunikace a poznatek, že učit se cizím jazykům je nezbytné.

 

16. Výuka jazyků

Naše škola se řadí mezi školy s rozšířenou výukou jazyků. Stěžejním jazykem je anglický jazyk. Žáci, kteří se chtějí dále jazykově vzdělávat si mohou v šesté třídě rozšířit své vědomosti o německý nebo francouzský jazyk v rámci povinně volitelného předmětu s časovou dotací dvě hodiny v šesté třídě, tři hodiny v sedmé třídě, čtyři hodiny v osmé třídě a tři hodiny v deváté třídě.

Předmět Anglický jazyk je vyučován jako první cizí jazyk od třetího ročníku a bude od šestého ročníku doplněn druhým cizím jazykem. Je mu vyčleněna časová dotace tři hodiny týdně ve třetím a čtvrtém ročníku, čtyři hodiny týdně v pátém ročníku a tři hodiny týdně v šestém až devátém ročníku. Žáci jsou na hodiny anglického jazyka děleni do výkonnostních skupin v každém ročníku. Rozdělení do skupin probíhá podle celkového prospěchu žáka. V rámci RVP byl anglický jazyk zařazen do programu zvláštní škola s časovou dotací dvě hodiny týdně. Anglický jazyk je spjat s průřezovými tématy, která jsou v něm realizována v běžných hodinách, na akcích školy, v projektech:

Cílem jazykové výuky je umožnit dětem komunikovat i mimo hranice České republiky, což nabylo na důležitosti se vstupem ČR do EU a s procesem globalizace a sbližováním národů v Evropě i mimo hranice Evropy. Výuka jazyků na naší škole je zaměřena především na osvojení si komunikačních dovedností mluvenou i psanou formou. Nedílnou součástí výuky je samozřejmě gramatika daného jazyka tak, aby žáci komunikovali i formálně správně. V letošním roce měli žáci možnost porovnat si své jazykové znalosti mezi sebou prostřednicvím srovnávacích testů, které se knaly v listopadu a v květnu. Výsledkem jsme zjistili, že žáci jsou správně zařazeni do skupin své úrovně a druhé kolo testů též potvrdilo znalostní vzestup. Výuka je doplněna poznatky z různých oblastí života národů a států, v nichž se daným jazykem hovoří. V hodinách se děti  seznamují s historií, kulturou, geografií, hospodářstvím apod. Při výuce dbáme též na správnou výslovnost a přízvuk, které jsou důležité pro správné porozumění a významové pochopení jazyka v kontextu. Žáci mají k dispozici zvukové nahrávky, obrazové materiály, časopisy, počítačové výukové programy. Často je do výuky zařazováno projektové vyučování, kdy žáci zhodnotí vše, co se již naučili, a dle svých schopností a zájmů dosavadní znalosti a dovednosti rozšiřují. Předmět je realizován v učebně i na akcích školy mimo budovu jako jsou výměnné pobyty. Letos se konal výměnný pobytový program s partnerskou školou Anne-Frank Schule v Eschwege a týdenní lyžařský výcvik v Alpách. Co se týče programu zvláštní škola, výuka probíhá jednotně podle programu, který vytvořila Rada Evropy v roce 2002. Začínáme úrovní A1. Vzhledem k tomu, že na naší škole je velký počet žáků s různě závažnými vývojovými poruchami učení, pracujeme s dětmi převážně ve skupinách, kde mohou optimálně využít svých schopností. (Příloha č.10)

  

17. Projektové vyučování

 

Již několikátým rokem se naše škola úspěšně věnuje zavádění projektového vyučování, které má praktické zaměření a směřuje  k upotřebení v životě.  Projektové vyučování motivuje žáky a učí je mimo jiné důležitým životním dovednostem: spolupracovat, diskutovat, formulovat názory, řešit problémy, tvořit, hledat informace atd.

Projekty se většinou odehrávají ve školách v přírodě, kde jsou k tomu nejlepší podmínky, ale v řadě případů je projektové vyučování realizováno i ve škole, někdy prostupuje určité téma výukou i delší období. Některé projekty jsou záležitostí jedné třídy, jiné lze označit jako celoškolní (i když se práce v nich samozřejmě neúčastní všichni žáci školy). .

 

 

Projekty a akce – I. stupeň  - 2010/2011

 

Všechny třídy prvního stupně během školního roku navštěvují divadelní představení, výstavy (letos nás zaujala zejména výstava PLAY! Petra Nikla v Praze), pracují v nástroji v Hoblinkových dílnách, chodí na vycházky a poznávají tak přírodu i blízké okolí. První ročník začíná vždy poznáváním nového prostředí pomocí projektu osobnostní a sociální výchovy a  máme také několik již tradičních společných projektů:

- Vánoční zpívání  - letos jsme zpívali koledy evropských národů

- Vánoční trhy

- Březen měsíc knihy

- Dobřichovické hudební jaro

- Pomozte Popelce

 

1.A

Organizace návštěvy dětí z MŠ Dobřichovice a Lety

Projekt „Zvířata v zimě“

Autorské čtení s H. Jelínkovou

Lesní víceboj

 

 

1.B

Akce související s projektem Březen – měsíc knihy
 - liter. beseda se spisovatelkou H. Jelínkovou - autorské čtení

 - čtení s rodiči - představení oblíbené knihy, ukázka čtená rodiči
 Společné ace a projekty 1.B a 3.A :  Podzimní klání, Knihy, které čteme.
Organizace návštěvy dětí z MŠ Dobřichovice a Lety

 

1.C
 Účast ve výtvarné soutěži Modrého domečku, "Sejdeme se v pralese"
 Beseda a dílna se spisovatelem P. Kosatíkem
 Beseda a projekce "O včelách" - p. Millerová
 Velikonoční týden- seznámení s tradicemi
 Účast na soutěži Můj mazlíček- výt. soutěž ZUŠ
Organizace návštěvy dětí z MŠ Dobřichovice a Lety


2.A

Ze života hmyzu -  PRV, VV, PČ

- společná četba Broučci od J. Karafiáta

- divadelní představení Broučci

PRV – téma podzim, živočichové ve volné přírodě - výstava ve dvoraně.

 - Zelenina - výroba informačních plakátů + prezentace , výstava zeleniny s ochutnávkou.

Vánoční slavnost - vystoupení pro rodiče a veřejnost

 

2.B

Projekt DOPRAVNÍ VÝCHOVA. Předcházíme úrazům. Jízda na 

                         koloběžkách na dopravním hřišti.

Beseda s panem Garbou o OMÁNU.

Beseda s pí uč. Paletovou ve školní knihovně o knížkách.

HOBLINKA – dřevařská dílna

Beseda s panem Ryšavým o hasičích.

Autorské čtení s H. Jelínkovou – Velká dobrodružství štěňátka Báry

Zubní hygiena

 

2.C

Projekt DOPRAVNÍ VÝCHOVA. Předcházíme úrazům. Jízda na 

                         koloběžkách na dopravním hřišti.

Beseda s panem Garbou o OMÁNU.

Beseda s pí uč. Paletovou ve školní knihovně o knížkách.

HOBLINKA – dřevařská dílna

Beseda s panem Ryšavým o hasičích.

Autorské čtení s H. Jelínkovou – Velká dobrodružství štěňátka Báry

Zubní hygiena

 

3.A
Zdravé zuby
Beseda se zástupci Has. sboru v Řevnicích
Prezentace 3.A na dveřích školy
Beseda se spisovatelkou H.Jelínkovou - autorské čtení
Celoroční projekt - Setkávání - s rodiči a prarodiči žáků, exurze na pracovišti,
 besedy- vyvrcholení setkání žáků 3.A S rodiči v aule
Návštěva Dob. knihovny - beseda

3.B

Beseda s hasiči  z Kladna 
Jablíčkový den

Les na škole v přírodě. 

Beseda se spisovatelkou H.Jelínkovou - autorské čtení

 

3.C

Vánoční besídka

Beseda se spisovatelkou H.Jelínkovou - autorské čtení

Barevný týden

Zdravé zuby

Týden zdravé výživy

Škola v přírodě

Beseda s ochránci přírody

 

4.B

Celoroční projekt – psaní vlastní knihy

prostorové modely – POHÁDKOVÉ BYTOSTI – rozmístěno v prostorách školy

Keltové na našem území – keltský horoskop, výroba nádob, šperků – výstavka v prostorách dvorany

třídní divadlo Staré pověsti české – vystoupení pro rodiče

Hlavní události nejstarších českých dějin – dílna – výstavka prací v prostorách

               Dvorany

projekt HOTEL –kuchaři příprava občerstvení – vedení hotelu – název, reklama, nabídka kulturního vyžití - personál restaurace – příprava stolu ke stolování, sestavit jídelníček

čtenářská dílna, prezentace nakladatelství THOT

                

Projekty 4.c

3 denní „Zážitkový kurz“,   

celoroční environmentální projekt pro žáky 3.-5. tříd ve Středočeském kraji „Země Turo“

 (podporován a spolufinancován ESF, MŠMT, OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, vytvořen lektory ekocentra Podhoubí)

celoroční projekt „Oslavy“

představení pro rodiče, vychovatele, přátele a spolužáky z jiných tříd „Zpět do historie“

projekt „Můj kraj“   

Deníky, od druhé třídy si do nich zaznamenávají   společné třídní akce a také své soukromé

 

Projekty a aktivity třídy SII.

 

Oslava Dne stromu     nástěnný plakát s přehledem ekosystémů a jejich stromů, s pravidly ochrany přírody a seznamem žákovských možností přispět k ochraně stromů

Čas      tematická integrovaná výuka

Oslava Dne poezie       -týdenní tematická integrovaná výuka třídní prezentace vlastních básní, společná tvorba nástěnného plakátu s oblíbenou básní a básněmi stvořenými během výuky

Vánoční slavnost          nácvik a příprava slavnostního představení pro rodiče a veřejnost

Obchodní dům ( motto: Nechci slevu zadarmo…) plakát „Zlatá pravidla nakupování“,

třídní prezentace scénky o nakupování v zaručené slevě     

Oslava Dne Země podle organizace Arnika     

Péče o stromy ve Viničné aleji

 

Projekty  2.stupeň

 

Osobnostní a sociální výchova – všechny ročníky II. stupně

Aktivity zaměřené na rozvíjení koordinace, kompetice a kooperace proběhly v prvním týdnu v září ve třídních kolektivech.

 

Rozumíme penězům – v rámci projektu finančního vzdělávání absolvovali v průběhu školního roku žáci 8. a 9. tříd 5 projektových dnů.

 

Březen měsíc knihy - probíhal od října. V hodinách literatury a čtení žáci prezentovali referáty z knih, které si sami vybrali. Referáty si připravovali podle kriterií: zaznamenání si zážitků z četby, hodnocení chování postav, doporučení pro čtenáře a také oživení referátu. Tím byla scénka, dialog, připravená ukázka z knihy, vlastní ilustrace. V každé třídě byl žáky vybrán jeden, který reprezentoval třídu na celoškolním kole a dva porotci, kteří se osvědčili při hodnocení v hodinách literatury. Vítězové soutěže obdrželi věcnou odměnu, poukázku na výběr knih v knihkupectví Luxor.

 

Příběhy bezpráví – měsíc filmu na školách. Kromě filmové projekce proběhla ve škole i beseda s pamětníkem.

Pomozte Popelce – dlouhodobý projekt třídění odpadů. Ve výuce žáci řešili, jak a proč třídit (CH, VOZ, ČJ). Získané údaje zpracovávali do grafů (M, Inf). Přemýšleli, jak lidé zacházeli s odpady v historii (D). Vyráběli opravdu krásné a užitečné věci ze zdánlivě neupotřebitelných odpadků (Vv, Pč). A taky se učili odpadky pojmenovat cizojazyčně (AJ, NJ, FJ). Po shlédnutí putovní výstavy Tondy Obala , kterou připravuje společnost EKO-KOM a besedě s jejich pracovníkem se osmáci a deváťáci na dvě hodiny stali přednášejícími a školili své mladší spolužáky na 1. stupni.

Branné cvičení – celý druhý stupeň

Vánoční trhy – 8. ročník

Absolventská slavnost – 9.AB

Klub mladých diváků – 7.-9.ročník

Sportovní den – 9.AB

 

 

18. Soutěže, olympiády

 

I. Soutěže a olympiády na úrovni školy:

 

Olympiáda z dějepisu

           

1. Antonín Podzimek                                       9.A

2. Petr Křovina                                               9.A

3. Dagmar Vanžurová                          8. ročník

 

Olympiáda z českého jazyka (zúčastnilo se 10 žáků 8. a 9. tříd)

 

1. Tereza Laurichová                                       8. ročník

2. Kateřina Plšková                                         9.B

3. Antonín Podzimek                                       9.A

 

Pythagoriáda – 5. ročník (zúčastnilo se 45 žáků, úspěšných bylo 7 řešitelů)

 

1. Matyáš Jandourek                                       5.B                  15 b z 15

2. Michaela Hubená                                        5.A                  13 b

3. Jakub Mráček                                             5.A                  12 b

 

 

II. Soutěže a olympiády na úrovni okresu:

 

Olympiáda z dějepisu (počet zúčastněných 17, maximální počet bodů 54)

           

3. Antonín Podzimek                                       9.A                  49 b

 

 

Olympiáda z českého jazyka (počet zúčastněných 15, maximální počet bodů 21,5)    

 

7. Kateřina Plšková                                         9.B                  16,5 b

8. Tereza Laurichová                                       8. ročník          16 b

                                              

 

Matematická olympiáda (počet zúčastněných 28, maximální počet bodů 18)

 

1. Michaela Hubená                                        5.A                  16 b

2. Matyáš Jandourek                                       5.B                  13 b

 

 

Pythagoriáda – 5. ročník (počet zúčastněných 65, maximální počet bodů 15)

 

1. Michaela Hubená                                        5.A                  15 b

4. Jakub Mráček                                             5.A                  13 b

13. David Ryvola                                            5.B                  11,5b

Helpíkův pohár (počet zúčastněných dvojic 26, maximální počet bodů 20)

 

1. Vít Dvořák, Daniel Vít                                 5.B                  20 bodů z 20

2. Kristián Spáčil, Sebastian Štefko                 5.A                  19 bodů

 

 

Sportovní soutěže

 

Pohár rozhlasu – atletika

 

1. mladší žákyně (počet zúčastněných družstev 17)

2. starší dívky (počet zúčastněných družstev 16)

 

V celkovém pořadí se přeborníci umístili na 3. místě (15 288 bodů, 1. místo - 16 559 bodů).

 

 

Lehkoatletické závody speciálních škol (počet zúčastněných družstev 7)

 

3. Pavel Sivák, Pavel Cihlář, Václav Landa, Dominik Radílek

                       

Lehkoatletické závody speciálních škol (počet zúčastněných jednotlivců 26)

 

3. Václav Landa

 

 

               

Výtvarné soutěže

 


Náš mazlíček

 

1.Viktorie Pánková, Lucie Vavřincová

2. Eliška Lorencová, Aneta Hustolesová

3. Jindřich Pavlišta

 

Královský průvod

 

1. Agáta Slámová

2. Aneta Hustolesová, Karel Pešír

3. Denisa Kalinová, Alžběta Změlíková


 

III. Soutěže a olympiády na úrovni kraje:

 

Helpíkův pohár (počet zúčastněných dvojic 37)

 

3. Kristián Spáčil, Sebastian Štefko                 5.A                 

5. Vít Dvořák, Daniel Vít                                 5.B

 

 

IV. Soutěže a olympiády na úrovni republiky:

 

Helpíkův pohár (počet zúčastněných dvojic 32)

 

21. Kristián Spáčil, Sebastian Štefko               5.A                 

27. Vít Dvořák, Daniel Vít                  

 19. Enviromentální výchova

 

Enviromentální výchova (EVVO) je nedílnou součástí základního vzdělání, a tedy i našeho ŠVP. I v letošním školním roce byla zapracována do tematických plánů jednotlivých předmětů na I. i II. stupni školy. Roční plán je vždy zaměřen na určité téma. Pro letošní školní rok bylo zvoleno téma „ Chráníme naše lesy“ v souvislosti s vyhlášením roku 2011 Rokem lesa.

Enviromentální výchova se dělí na následující tematické okruhy:

1. Ekosystémy – v této oblasti vyučující využívali hlavně vycházek do okolí Dobřichovic (zejména 1. stupeň),  návštěv ZOO a botanické zahrady v Praze, skleníku Fata Morgana v Praze ( 5. a 6. třídy).

 Žáci také pracovali na projektech „Přírodní krajiny Na Zemi(5. třídy), „Jablíčkový den“ (3.B a 3.C).

I v letošním roce naše škola spolupracovala se sdružením Merlin, které připravilo zajímavé přednášky o zvířatech a záchraně dravců pro 3.třídy a 2. stupeň.

Vyvrcholením činnosti v této oblasti byly pro některé třídy jednodenní či vícedenní exkurze, školy v přírodě. Žáci 1.B vyjeli na Říp, 3.B a 3.C poznávaly Orlické hory, 5.třídy se seznamovaly s přírodou Lužických hor, 6. třídy pak s okolím řeky Sázavy.

2. Základní podmínky života – plnění tohoto tematického okruhu probíhalo především v hodinách přírodovědných předmětů.

3. Lidské aktivity a problémy životního prostředí – v této oblasti jsme letos pokračovali v některých aktivitách z minulých let, jako je sběr vybitých baterií a opotřebených drobných elektrospotřebičů, které mohou žáci i rodiče odevzdávat do připravených nádob ve vstupní hale na 1. stupni a u šaten na 2. stupni. V celé škole jsou ve třídách umístěny mobilní kontejnery na papír a plasty. V letošním roce se uskutečnil v listopadu celoškolní projekt „Pomozme Popelce“, který byl zaměřen právě na třídění odpadu. Pro ochranu našich lesů i zkvalitnění třídění odpadu ve škole i v domácnostech jsme se rozhodli pro pravidelný sběr starého papíru a víček od PET lahví.

Letos naše škola začala spolupracovat s firmou StenaTechnoworld,a.s. se sídlem v Letech, která připravila pro žáky 8. a 9. tříd přednášky o zpracování zejména elektroodpadu.

Někteří žáci 2. stupně se zúčastnili přednášky s promítáním zaměřenou na ukládání radioaktivního odpadu.

Při exkurzích do skláren v Nižboru (2.stupeň), Novém Boru (5. třídy) a do bývalých příbramských dolů (2.třída) se žáci seznámili s využíváním některých přírodních zdrojů a způsobem jejich zpracování.

Zajímavým projektem 6. tříd byla módní přehlídka EKO PEOPLE, v níž žákyně předvedly modely z recyklovatelných materiálů.

4. Vztah člověka k prostředí – v této oblasti jsme navázali spolupráci s občanským sdružením Helpík,které pro 5. třídy připravilo přednášku ze zdravovědy, a to i s praktickými ukázkami. Současně proběhla i soutěž Helpíkův pohár, v níž dvě naše hlídky postoupily do celostátního kola.

Třída 4. C po celý školní rok plnila úkoly projektu „ Země Turo“ ve spolupráci s lektory ekocentra Podhoubí. Tento projekt byl zaměřen na všechny tematické okruhy EVVO

 

V průběhu roku jsou do školy dodávány materiály s tématikou EVVO, vyučující využívají školení i různých akcí s ekologickým zaměřením.

 

20. Aktivity školy

I letos naše škola organizovala několik již tradičních aktivit:

 

 

 

 

21. Knihovna

Ve školním roce 2010 - 2011 navštívilo knihovnu celkem 390 žáků , kteří si
vypůjčili celkem 516 knih.Knihovna byly otevřena každé úterý a středu , mezi
půl druhou a půl čtvrtou. Nejčastěji navštěvovali knihovnu žáci 3.A. , prvňáčci a
žáci ze čtvrtých tříd. Z druhého stupně to byli jen žákyně ze třídy osmé.
V knihovně proběhly tři besedy. V listopadu proběhla přednáška o českých
pohádkářích pro 2.B. V prosinci a lednu si vyslechla přednášku o dětských

hrdinech v literatuře třída 3.C. Následně potom žáci vypracovali referáty o
svých oblíbených hrdinech a doplnili je kresbou. V měsíci březnu navštívila
knihovnu třída 3.A,které se
povídání o dobrodružné literatuře moc zalíbilo a následný test vypracovala
většina třídy bezchybně. V druhém pololetí navštívily knihovnu také první
třídy,
 které se seznámily s jejím provozem, rozdělením a pravidly.
V noci z 1.4. na 2.4. proběhla v knihovně Noc s Andersenem. Tato báječná akce
se konala v tomto roce poprvé a setkala se s velkým ohlasem jak u dětí, tak i u
rodičů.  Nejvíce žáků navštívilo knihovnu v měsíci lednu . Celkem 53 dětí si vypůjčilo
83 knih. Nejméně žáků v měsíci září - 17 a v měsíci květnu - 22. Průměrně
navštěvuje knihovnu každý měsíc 39 žáků , kteří si vypůjčí 52 knih.
Každý měsíc se na stránkách školy v ikonce Knihovna, objevovaly nové tituly
měsíce a rubrika Děti doporučují.

 

22. Využívání učeben výpočetní techniky a informatiky                               

Program zavádění informačního prostředí je zaměřen na co nejefektivnější práci s informacemi a vytváření informačního prostředí. Od první třídy jsou děti vedeny k dobrému zvládnutí čtenářských dovedností, rozšiřují si komunikační dovednosti, pracují s daty a učí se je zpracovávat. Všichni žáci mohou využívat učebny výpočetní techniky a počítače ve třídách k procvičování získaných znalostí, rozvoji schopností a dovedností v práci s počítačem. Žáci mají k dispozici jak školní knihovnu, tak výpočetní techniku - například pro zpracování oborových prací, referátů a podobně. Chceme, aby žáky ve škole obklopovalo to, o čem se učí, co vyrobili a prožili. Od první třídy se děti učí plánovat, rozhodovat, hodnotit a sebehodnotit.

V průběhu školního roku 2010 – 2011 byly informační a komunikační technologie harmonicky rozvíjeny v souladu s možnostmi školy a požadavky učitelů i žáků.

 

Hardware

Pokračovali jsme v rozšiřování počítačové sítě do kabinetů i učeben a podařilo se dosáhnout pokrytí všech kabinetů, kde je dostupný všechen software nainstalovaný v rámci počítačové sítě a rovněž neomezený vysokorychlostní přístup na Internet. Stejně tak mají všichni vyučující přístup z kabinetů do centrální evidence žáků a jejich klasifikace (Bakaláři). Stanice ve sborovně jsou zachovány v počtu 3 kusů. Byly identifikovány hlavní výkonnostní problémy, se kterými se učitelé i žáci během školního roku setkávali, a během prázdnin proběhla hardwarová i softwarová optimalizace chodu sítě tak, aby každodenní využívání PC techniky probíhalo bez větších problémů. Byly pořízeny nové moderní počítače (Pentium Dual-Core CPU 2,5 GHz, 2 GB RAM) do učebny na 1. stupni, a jejich počet byl rozšířen na 20 žákovských stanic.

 

Software

V průběhu celého roku lze sledovat nárůst práce s multimediálními daty, a to ať už formou stahování zvuků či videa z Internetu, tak i práce s multimediálními tituly. Jako zdroj dat lze využívat i nově zakoupeného digitálního fotoaparátu a již déle vlastněné videokamery, které slouží k pořizování obrazových a zvykových reportáží z jednotlivých školních akcí.  Co se týče softwarového vybavení, zde škola dlouhodobě spolupracuje s firmou Terasoft a Didakta. Instalovaný software pro podporu výuky jednotlivých předmětů pokrývá většinu požadavků učitelů a je dle nich průběžně aktualizován. Výukový a testovací software si vytvářejí učitelé i žáci vlastními silami.

Dynamický rozvoj zaznamenala během roku webová stránka naší školy. Web školy obsahuje kromě informací o aktuálním dění ve škole a fotografií i velké množství výukových programů, opakovacích testů a referátů, které pocházejí z tvorby našich žáků i učitelů. Proto je web školy hojně navštěvován i jinými školami a jeho návštěvnost ve všední dny překračuje 1200 návštěvníků. Na webu školy se stále častěji vyskytují práce žáků.

Počítače jsou využívány i při zpracování a podpoře jednotlivých školních akcí, jako jsou například sportovní den apod.

Škola rovněž nabízí počítačové kroužky se zaměřením jak na základní ovládání počítače, tak i pokročilejší zvládnutí výpočetní techniky včetně základů programování.

 

Dvě počítačové učebny jsou již z mnoha pracoven, kde se počítače používají. To přináší dále nutnost většího počtu počítačů, pokrytí školy rozvodem sítě Linux a Internetu.  Počítače se tedy stávají součástí každodenní práce ve škole, to však znamená, že je nutno trvale jejich využívání a kapacitu optimalizovat tak, aby byly skutečnými pomocníky.

Škola má dvě počítačové učebny. Jedna učebna je umístěna na prvním stupni, je tvořena počítačovou sítí s dvaceti pracovními stanicemi (Pentium Dual-Core CPU 2,5 GHz, 2 GB RAM  + LCD monitor), tiskárnou, skenerem a dataprojektorem. Z každého počítače je přístup na internet. Druhá učebna je umístěna na druhém stupni, je tvořena počítačovou sítí s devatenácti pracovními stanicemi (Semtron 3,1 GHz + LCD monitor), tiskárnou, skenerem a dataprojektorem. Z každého počítače je přístup na internet. Škola má neomezený přístup k internetu přes pevné připojení rychlostí až 5 Mb/s, což umožňuje bezproblémové využívání podstatné většiny webových služeb současnosti.

 

Učitelé mají k dispozici pět interaktivních tabulí (osm na 2. stupni a dvě na prvním), které si žáci velmi rychle oblíbili. Při práci s interaktivní tabulí učitelé používají vlastní programy nebo programy např. z metodického portálu www.dum.rvp.cz. Ve všech učebnách druhého stupně jsou k dispozici učitelům i žákům počítače s připojením na internet.

 

Zájem žáků i učitelů o práci s počítačem je velký, a proto jsou obě učebny značně vytíženy – při výuce informatiky i při běžné výuce ostatních předmětů. Řada dětí koresponduje i s přáteli na celém světě. Všichni žáci druhého stupně a dokonce většina žáků z 1. stupně ovládá základy „surfování“ po Internetu. Pomocí vyhledávačů, ale i díky vzájemné výměně internetových adres mezi žáky a vyučujícími, se mnozí z nich orientují na získávání hlubších informací v oblasti, která jejich koníčkem.V oblasti výuky výpočetní techniky trval zájem o volitelné předměty výpočetní techniky.

Učebna na druhém stupni je vytížena i večer, kdy Rodinné centrum Fabiánek pořádá kurzy počítačů pro dříve narozené, které se setkaly s velkým zájmem.

 

 

23. Výchovné poradenství

Spolupráce s PPP Praha-západ

Škola je v kontaktu s pedagogickou poradnou zejména prostřednictvím výchovné poradkyně, která se pravidelně účastní pracovních schůzek. Naším konzultantem je Mgr. Lívancová. Ta také spolupracuje s naší školní psycholožkou.

 

Spolupráce se školní psycholožkou

Ve škole nadále pracovala Mgr.Jana Doksanská – každé úterý. Zaměřila se hlavně na  pozorování žáka přímo při práci ve třídě, případně sledování vztahů ve třídě.  Dále prováděla vyšetření  při podezření na specifické poruchy učení. Pokud se potvrdilo, předala podklady pedagogicko-psychologické poradně, která je oprávněna posuzovat např. nárok dítěte na integraci.

Rodiče se mohou k paní Doksanské objednat na konzultace sami, a tím využít jejích služeb podle svých potřeb.

 

Žáci s SPU, chování, poruchami pozornosti:

 

                        ve šk.roce 2010/11 evidováno                                               

                                  1. stupeň          47                                                                             

                                   2. stupeň          37                                                                             

 

z toho:

-         integrovaní žáci:  17

1.st.      12

2.st.      5 

 

Počet integrovaných dětí se v posledních letech snižuje, je to dáno zejména zpřísněním norem při posuzování. S přibývajícím věkem klesá jejich počet, zřejmě se jim rodiče a učitelé dobře věnují, protože u starších žáků se závažnost poruch snižuje.

Krajský úřad zpřísnil pravidla integrace – ta je jen pro děti s těžkými poruchami učení nebo chování. Proto jsme v letošním roce vytvořili individuální plány pro žáky tak, jak nám doporučila poradna. Důraz je tedy kladen zejména na spolupráci rodičů se školou a na individuální nápravy, které vede p. uč. Černá.

 

 

 

Volba povolání

Žáci využívají konzultace s vých. poradcem, půjčování příruček, materiály na nástěnce, ve třídě mají volně k dispozici propagační a informační materiály jednotlivých škol. Rodiče 9. třídy byli informováni na třídních schůzkách.

Školní psycholožka provedla  jako každoročně vyšetření zaměřené na volbu povolání. Probíhá ve škole, po vyhodnocení jsou rodiče i žák pozváni na konzultaci s psychologem také do školy.

Další možnost získat aktuální informace je beseda na úřadu práce pro žáky 9. tříd . Zúčastnila jsem se také pracovní schůzky, kde jsme byli informováni o volných místech v oblasti Praha-západ.

 

 

24. Prevence sociálně patologických jevů

Preventivní strategie školy v oblasti zneužívání návykových látek a dalších sociálně patologických jevů byla zpracována v podobě tzv. "Minimálního preventivního programu školy" (ten každá škola zpracovává podle pokynu MŠMT) a zaměřena především do následujících okruhů:

1) využití volného času žáků .

Procento žáků, kteří se zapojili do systému kurzů a kroužků zůstává na přibližně stejné úrovni, tj. kolem 35 % všech žáků školy. (Znamená to, že více žáků pracuje ve více než jednom kroužku.)

2) vytváření žádoucích postojů žáků

Těžištěm práce bylo působení pedagogů v předmětech, které jsou k tomu primárně určeny, tj. především občanská a rodinná výchova a dále třídnické hodiny. Vzdělávací působení směřovalo k širšímu kontextu zdravého životního stylu. Při hodinách ORV přiměřeně věku vysvětlujeme problematiku drog a snažíme se vést děti ke zdravému životnímu stylu. Neustále upozorňujeme na nebezpečí plynoucí z experimentování mládeže s drogou nebo dokonce  z vytvoření závislosti na návykových látkách. Promítáme videokazety  s drogovou problematikou, ukázky z literatury, rozhlasu, atd.

3) vytváření pozitivní atmosféry ve škole, důvěry mezi žáky, pedagogy     a  rodiči

Na škole jsou vytipováni žáci patřící do rizikových skupin. S těmito žáky se dále individuálně pracuje. Této individuální péče se zpravidla účastní psycholog, třídní učitel, výchovný poradce, školní metodik prevence, vedení školy a v neposlední řadě se spolupracuje i s rodiči. V případě individuální potřeby pomoci naleznou děti i rodiče kontakt na metodika prevence, paní učitelku Hanu Kráslovou, na webových stránkách školy.

 

4) vzdělávání pedagogických pracovníků (především školního koordinátora v oblasti prevence a výchovného poradce).

Pokud má škola podezření na užívání drog, snažíme se toto okamžitě řešit.

Z „Minimálního preventivního programu“ vychází nejen úzká spolupráce s odborníky na organizaci seminářů pro žáky od nejnižších tříd I. stupně školy, systematická spolupráce koordinátora, výchovného poradce, psychologa, vedení školy zejména s třídními učiteli, ale i široká nabídka programů pro volný čas. Na škole jsme od roku 1993 začali budovat systém kroužků a seminářů. Kroužky navštěvují jak žáci naší školy, tak „přespolní“. Některé kroužky jsou určeny i pro dospělé. V odpoledních hodinách je pro žáky školy přístupná školní knihovna, učebna výpočetní techniky a školní hříště.

           V letošním školním roce proběly v květnu a červnu semináře pod vedením zkušeného

           pracovníka z adiktologického centra v Praze (centrum se zabývá prevencí, léčbou a

           výzkumem závislostí) na téma „Vliv konzumace návykových látek na člověka

           samotného i celé společnosti“. Beseda probíhala postupně v 8. a v obou 9. třídách.

           Podle ohlasu dětí byla setkání velkým přínosem a také zjištěním, jak tato negativní

           činnost může ovlivnit životy lidí.

Cílem prevence je zvýšit odolnost dětí a mládeže vůči sociálně patologickým jevům, snížit rizika vlivů, které narušují zdravý osobnostní a sociální vývoj mládeže.

Úspěšnost školního minimálního preventivního programu se dá jen velmi těžko posuzovat, protože například nejsou k dispozici např.srovnatelné údaje o jiných školách.

 

 

25. Práce s integrovanými žáky

 

Skupinová integrace:

 

Třída S1 – 11 žáků (6. – 9. ročník), se vzdělávalo podle ŠVP ZV příloha pro žáky s lehkým mentálním postižením (Základní škola praktická).

Výuka tělesné výchovy probíhala společně se žáky z běžných tříd 2.st.

 

Třída S2 – 9 žáků (2. – 5. ročník), se vzdělávalo podle ŠVP ZV příloha pro žáky s lehkým mentálním postižením (Základní škola praktická).

 

Třída S3 – celkem 4 žáci (3. – 10. ročník), z toho 3 se vzdělávali podle dobíhajícího vzdělávacího programu pomocná škola, 1 žák podle ŠVP ZV vypracovaný podle RVP ZŠS.

 

Individuální integrace v běžných třídách:

 

- žáci s vývojovými poruchami učení: na I.stupni

                                      na II. stupni

 

Individuální vzdělávací plán je vypracován učitelem daného předmětu, konzultován s psycholožkou a výchovným poradcem, jsou s ním seznámeni rodiče i žák.

 

U žáků byla využívána klasifikace známkou, na žádost zákonných zástupců byli 2 žáci se SPU hodnoceni slovně.

 

Práce s integrovanými žáky  i se žáky ve speciálních třídách byla v průběhu školního roku kontrolována při hospitacích vedením školy a předsedy předmětových komisí.

 

Spolupráce se školní psycholožkou – obnáší konzultace vyučujícím, žákům i rodičům.Vyšetření probíhají na základě souhlasu zákonných zástupců ve vyhrazené místnosti přímo ve škole.

 

26. Zapojení školy do rozvojových a mezinárodních programů

1.Škola získala finanční prostředky ve výši 2 328 483 Kč na základě žádosti z prostředků operačních programu EU (příloha č. 8) .

2. Škola je partnerem projektu Města Dobřichovice – Cyklostezka (z fondů EU)   

 

27. Projekty financované z jiných zdrojů

V letošním roce jsme pokračovali druhým rokem v realizaci projektu „Rozumíme penězům, který byl do výuky začleněn formou projektových dnů (zaštítěno EU prostřednictvím ISIS). Žáci 8. a 9. ročníku absolvovali v tomto školním roce projekt finančního vzdělávání, který jim pomůže v rozhodování o finančních záležitostech, zprostředkuje  základní finanční terminologii, nabídne informace o momentálně nabízených finančních produktech a službách, seznámí s rizikem manipulace reklamou nebo lákavými obchodními nabídkami.

 

28. Školní parlament

Žákovský parlament se skládá ze zástupců 6.-9. tříd, kteří jsou voleni vždy na 1 školní rok. Parlament se scházel přibližně 1 krát měsíčně. Žáci se vyjadřovali k nejrůznějším problémům školy, vedli diskuze, zorganizovali osm soutěží v odpoledních hodinách

 

29. Školní družina

 

   V září bylo zapsáno 140 žáků. Děti byly rozděleny do pěti oddělení. Pro žáky 3. a 4. tříd byl otevřený mimoškolní zájmový útvar.

    Činnosti byly jednoduché, přizpůsobené věku dětí, rozvíjely vědomosti, schopnosti, dovednosti a návyky, tvořivost a fantazii. Aktivity probíhaly v tematických měsíčních blocích a směřovaly ke splnění předem daných cílů. Děti byly vedeny k samostatnému výběru zábavy a ke smysluplnému využití volnočasového prostoru mezi školou a rodinou.

 

Měsíční projekty

 

ZÁŘÍ –Babí léto

-         pozorovat měnící se přírodu

-         umět správně vybrat pojmy, které k tomuto období patří

-         posilovat koordinaci očí a rukou při práci s přírodninami

-         aktivně využít vhodného počasí ke spont. sport. aktivitě venku

 

ŘÍJEN- Malovaný podzim

-         pozorovat a vyhledávat hlavní znaky podzimního počasí

-         rozvíjet znalosti barev o barvy doplňkové

-         učit se tvořit nové odstíny mícháním základních barev

 

LISTOPAD- Zvířecí svět

-         prohlubovat poznatky o zvířatech

-         zdokonalovat kresbu zvířecích figur, se všemi typickými znaky

 

PROSINEC- Vánoce za dveřmi

-         přibližovat adventní a vánoční zvyky

-         rozvíjet hudebnost dětí při nácviku vánočních písní

-         posilovat manuální zručnost při práci s neobvyklými materiály

 

LEDEN- Mrazivé království

-         rozlišovat znaky zimního období v přírodě

-         sledovat přírodní jevy tohoto období a znát jejich podstatu

-         využívat sněhových podmínek pro aktivní hry na sněhu

 

ÚNOR- Staročeské tradice

-         přibližovat dětem staročeské tradice

-         pokoušet se jednoduché dramatizace pohádkových příběhů

-         rozvíjet zručnost při výrobě masek

 

BŘEZEN- Člověk a jeho zdraví

-         rozšiřovat znalosti o stavbě lidského těla

-         seznamovat se základy 1. pomoci

-         přibližovat význam slov prevence a handicap

 

DUBEN- Svátky jara- Velikonoce

-         přibližovat tradice velikonočních svátků

-         aktivně a tvořivě se účastnit oslav Velikonoc

-         rozvíjet smysl pro rýmování- naučit se jednoduché básně s velikonoční tematikou

 

KVĚTEN- Příroda v máji

-         rozšiřovat a upevňovat vědomosti a poznatky o přírodě na jaře

-         připravovat jednoduché pokusy s klíčením semínek

-         rozvíjet sportovní dovednosti s různými druhy náčiní

 

ČERVEN- Letem světem

-         doplňovat zeměpisné znalosti

-         vyhledávat informace v naučných knihách

-          seznamovat se literaturou pro děti jiných národností

 

 

Prostředky ke splnění výchovně- vzdělávacích cílů

 

 

 

 

Mimořádné akce

 

                                                           Látkové vánoční stromečky

                                                           Lýkoví čertíci

                                                           Voňavé kouličky

                                                           Hoblinkoví ptáčci

                                                           Beránci z vlny

                                                           Voskové kraslice

                                                           Kraslicové závěsy

                                                           Nepálská dílna

 

 

 

                                Netopýří stezka

 

             Muzeum Českého krasu

             Výstava Play

             Výstava Od peřinky po tabuli

              Království železnic

             Muzeum voskových figurín

              Výlet na zříceninu Karlík

              Medvědárium Beroun

 

                                                       Zápis do 1. tříd

 

 

30. Hospodaření školy a investiční akce

 

Rozbor hospodaření ZŠ Dobřichovice - rok 2010

 

 

 

 

 

příjmy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

dotace od ŠÚ

 

 

16 952 464,-

dotace od obce

 

 

4 575 000,-

příspěvky a dary

 

 

17 000,-

příjmy školní jídelny

 

 

3 158 640,-

prostředky z FKSP

 

 

246 793,-

příjmy školní družiny

 

 

461 180,-

 

 

 

 

 

prostředky z hospodářské činnosti

 

1 238 074,-

celkem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

celkem částka k hospodaření

 

26 649 151,-

 

 

 

 

 

výdaje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

neinvestiční výdaje

 

 

 

 

 

 

 

 

náklady na platy pracovníků školy

 

13 097 332,-

zákonné odvody zdravotního pojištění

1 167 171,-

zákonné odvody sociálního pojištění

3 242 260,-

výdaje na učebnice a pomůcky

 

788 241,-

odvody na tvorbu FKSP

 

246 793,-

odvody na zákonné pojištění

 

54 572,-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

provozní náklady

 

 

 

 

 

 

 

 

údržba a opravy

 

 

717 837,-

spotřeba plynu

 

 

583 272,-

spotřeba elektrické energie

 

658 284,-

všeobecný materiál

 

 

1 269 310,-

nákup potravin

 

 

2 489 842,-

služby a práce nevýrobní povahy

 

1 471 287,-

telefonní poplatky

 

 

197 131,-

pronájem tělocvičny

 

 

328 644,-

práce školního psychologa

 

93 450,-

cestovné

 

 

 

76 899,-

vodné a stočné

 

 

121 397,-

 

 

 

 

 

náklady spojené s hospodářskou činností

873 322,-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

celkové výdaje

 

 

26 207 760,-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zůstatek hospodaření

 

441 391,-

 

 

                                                                                             

31. Závěr

Hlavní úkoly pro následující rok 2011/2012

 

Pedagogické směřování školy

Základní směry dalšího rozvoje školy jsou obsaženy v ŠVP

- všestranný rozvoj každého žáka (tj. co nejširší spektrum vzdělávací nabídky)

- demokracie ve škole (tj. vést žáci k pochopení demokratických principů, ale

   i vytvářet demokratické prostředí)

- orientace na úspěch každého žáka

- založení schopnosti celoživotního učení

- vyrovnávání šancí pro všechny objektivně znevýhodněné

- prevence sociálně patologických jevů

- důraz na výchovu ke zdraví

- pomoc a podpora talentu.

 

 

Učební plán, výuka, vzdělávací nabídka

a) V časově tématických plánech roku upřesnit a doplnit rozpracování kmenového učiva Základní školy a ŠVP „Škola pro Evropu“.

b) V oblasti plánování obsahu výuky se soustředit na vazby mezi jednotlivými vzdělávacími oblastmi a na průřezová témata:

- výchova k zdravému životnímu stylu

- výchova k demokracii

- osobnostní a sociální výchova

- environmentální výchova (zdravé životní prostředí)

- mediální a informační výchova

- výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech

- interkulturní výchova

c) Oblast zdravého životního stylu  EVVO zapracovat do obsahu výuky jednotlivých předmětů i do celkového výchovně vzdělávacího působení a plánu činností tříd v souladu s osnovou této oblasti

d) Dále rozvíjet různé formy projektového vyučování, podporovat tvorbu projektů.V této souvislosti vyhlásit v každém pololetí celoškolní témata, ze kterých by si třídy mohly vybírat. Zaměřit některé projekty na problematiku Dobřichovic.

e) Dále rozvíjet smysluplné používání ICT ve výuce., doplnit výukový software a zlepšit dovednosti učitelů i žáků pracovat s počítačem.

f) Získávat žáky pro účast v olympiádách a dalších soutěžích, poskytovat jim co nejširší možnosti prezentace svých prací, výrobků, individuálních dovedností  a schopností.

Připravit školní soutěže v různých předmětech.

g) Podporovat čtenářskou činnost dětí, rozvíjet jejich kladný vztah k literatuře a čtenářské dovednosti

h) Realizace projektu EU-Peníze školám

 

Mimovyučovací aktivity

a) Rozšířit nabídku zájmových kroužků a zkvalitnit jejich činnost.

b) Uskutečnit tradičně nabízené a oblíbené akce: vánoční trhy, výstavu, divadelní

představení, Dobřichovickou míli v nové podobě, čtenářský maratón, velikonoční celoškolní besídku, sportovní dny, Měsíc knihy, mezinárodní aktivity a výměny.

c) Využít v maximální možné míře nabídky příležitostí k přenesení vyučování do „terénu“ – chodit s dětmi co nejvíce na výstavy, exkurze, návštěvy institucí a podniků, do přírody, apod.

 

Prevence sociálně patologických jevů

a) Realizovat minimální preventivní program se zaměřením na:

- úspěšnost každého žáka v některé oblasti vzdělávání

- výchovu ke zdravému životnímu stylu

- spolupráci učitelů se speciálním pedagogem (výchovným poradcem)

- spolupráce se školním psychologem

- vytváření pozitivní atmosféry ve škole a důvěry mezi žákem a učitelem

- vytváření co nejširší nabídky zájmové činnosti.

b) Věnovat mimořádnou pozornost úsilí o dosažení společného a jednotného postupu pedagogického sboru v problematice dodržování pravidel chování žáků.

c) Realizovat školní program prevence šikanování, násilí a agresivity.

 

Spolupráce s rodiči a žáky

a) Rozvíjet činnost žákovského parlamentu, hledat možnosti spolurozhodování žáků o životě ve škole, využívat poradní hlas tohoto samosprávného orgánu při rozhodování o věcech, které se přímo týkají žáků.

b) Rozšířit přímou komunikaci vedení školy s rodiči v jednotlivých třídách.

c) Dohodnout s rodiči žáků 5.ročníku postup v přípravě na přijímací zkoušky na víceletá gymnázia, vysvětlit možnosti a přístup školy.

d) Připravit a realizovat Den otevřených dveří, zaměřený především na rodiče dětí

v předškolním věku a žáků 5. ročníku, aby neodcházely na víceletá gymnázia

 

Pracovníci školy

a) Zaměřit se na zlepšování spolupráce a efektivní komunikace mezi pracovníky školy.

b) Realizovat společný výjezdní seminář pedagogického sboru.

c) Vytvořit co nejlepší podmínky pedagogům pro sebevzdělávání a materiální podmínky pro výuku

 

 

 


zpět na život školy