Výroční zpráva o činnosti ZŠ Dobřichovice za školní rok 2010/2011
Obsah: str.
1. Základní údaje o škole 2
2. Charakteristika školy 3
3. Charakteristika vzdělávání 3
4. Vybavenost školy 4
5. Přehled učebních plánů ve školním roce 2010/11 5
6. Údaje o pracovnících školy 6
7. Aprobovanost výuky 8
8. Zápis k povinné školní docházce a přijímání žáků
do středních škol 8
9. Další vzdělávání pedagogických pracovníků 9
10. Údaje o výsledcích vzdělávání žáků 10
11. Údaje o výsledcích kontrol ČŠI a ost.orgánů 10
12. Spolupráce s rodiči 10
13. Mimoškolní aktivity 11
14. Počty žáků ve škole 12
15. Mezinárodní aktivity 12
16. Výuka jazyků 13
17. Projektové vyučování 14
18. Soutěže, Olympiády 18
19. Environmentální výchova 20
20. Aktivity školního roku 21
21. Knihovna 22
22. Využívání učebny výpočetní techniky 22
23. Výchovné poradenství 24
24. Prevence sociálně patologických jevů 25
25. Práce s integrovanými žáky 26
26. Zapojení školy do rozvoj. a mezinár. programů 26
27. Projekty financované z jiných zdrojů 27
28. Školní parlament 27
29. Školní družina 27
30. Hospodaření školy a investiční akce 30
31. Závěr - konkrétní hodnocení dosažených výsledků 31
a koncepce dalšího rozvoje školy
Projednáno na pedagogické radě školy dne: 31.8.2011
1. Základní údaje o škole |
|
1.1 škola |
|
název školy |
Základní škola Dobřichovice |
adresa školy |
5. května 40 |
právní forma |
příspěvková organizace |
IČO |
47003057 |
IZO |
000241181 |
identifikátor školy |
600053083 |
vedení školy |
Ředitel: Mgr Bohuslav Stejskal zástupce ředitele pro 1. st.: Mgr. Pavlína Seidlerová zástupce ředitele pro 2. st..: Mgr. Jana Babicová |
kontakt |
tel: 257711149 fax: 257712551 e-mail: zsdob@dobnet.cz www.zsdobrichovice.cz |
1.2 zřizovatel |
|
název zřizovatele |
Město Dobřichovice |
adresa zřizovatele |
Vítova 61 |
kontakt |
tel: 257712182 fax: 257712241 e-mail: info@dobrichovice.cz |
1.3 součásti školy |
kapacita |
Základní škola |
540 |
Školní družina |
140 |
Školní jídelna |
450 jídel denně |
Třídy a žáci podle ročníků - běžné třídy
|
Číslo řádku |
Počet tříd |
Počet žáků |
z toho postižení žáci 5) |
z celku žáci opakující |
||||
celkem |
dívky |
celkem |
dívky |
celkem |
dívky |
||||
Celkem |
0301 |
20 |
450 |
220 |
10 |
5 |
1 |
0 |
|
z toho 1.stupeň |
0302 |
13 |
301 |
143 |
7 |
3 |
0 |
0 |
|
v tom |
1. ročník |
0303 |
3 |
75 |
40 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2. ročník |
0304 |
3 |
56 |
23 |
1 |
0 |
0 |
0 |
|
3. ročník |
0305 |
3 |
61 |
34 |
2 |
1 |
0 |
0 |
|
4. ročník |
0306 |
2 |
55 |
24 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
5. ročník |
0307 |
2 |
54 |
22 |
4 |
2 |
0 |
0 |
|
6. ročník |
0308 |
2 |
46 |
28 |
2 |
2 |
1 |
0 |
|
7. ročník |
0310 |
2 |
34 |
15 |
1 |
0 |
0 |
0 |
|
8. ročník |
0311 |
1 |
30 |
14 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
9. ročník |
0312 |
2 |
39 |
20 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Třídy a žáci podle ročníků - speciální třídy
|
Počet tříd |
Počet žáků |
z celku žáci opakující |
||
celkem |
dívky |
celkem |
dívky |
||
Celkem |
3 |
22 |
5 |
0 |
0 |
z toho 1.stupeň 6) |
1 |
8 |
2 |
0 |
0 |
Základní škola Dobřichovice je součástí výchovně vzdělávací soustavy a je zařazena do sítě škol. Škola má právní subjektivitu, zřizovatelem je město Dobřichovice. Součástí školy je školní jídelna, školní družina a základní škola speciální. Škola je příspěvkovou organizací, v právních vztazích vystupuje jako samostatný právní subjekt a má odpovědnost vyplývající ze svého právního postavení.
ZŠ Dobřichovice je škola s 1.-9. ročníkem. Na prvním stupni pracovalo 13 tříd a na druhém 7 tříd. Dále jsou ve škole tři třídy speciální. Škola má dva zástupce ředitele.
V tomto školním roce pracovalo 8 odborných předmětových komisí . Jejich předsedové tvoří spolu se zástupci ředitele, výchovným poradcem a koordinátory (IT a EVVO) poradní sbor ředitele školy. Odpovídají za řešení odborných problémů v příslušné oblasti, za koordinaci v rámci komise a spolupráci jednotlivých vyučujících a za materiální zabezpečení výuky. Plánují, navrhují a zabezpečují rozvoj svěřené oblasti.
Škola disponuje 26 učebnami ve třech budovách, z toho je 11 odborných (fyzika-chemie, dvě počítačové pracovny, jedna s knihovnou, přírodopis, kreslírna, učebna Hv, učebna Aj, školní kuchyňka, dílny, keramická dílna a školní pozemek).
Hygienická kapacita učeben není překročena (plánovaná kapacita je 540 žáků).
§ Počet tříd 23
§ Počet oddělení školní družiny 5
§ Počet žáků celkem: 472
§ Průměrný počet žáků na třídu (bez spec.tříd) 22,5
§ Počet pracovníků celkem (fyz.osoby/přepočtený počet) 58/49,8
§ Počet pedagogických pracovníků (fyz.osoby/přepočtený počet) 44/36,1
Počet tříd školy se oproti předcházejícímu nezměnil, byly opět otevřeny tři první třídy. Školu opustila jedna devátá třída.
Školní budovy:
1. Raisova ulice 794 |
1. - 4.ročník, 2 spec. třídy |
2. 5.května 40 |
6. - 9.ročník, 1 spec. třída |
3. Ruská 10 |
pracovní činnosti (dílny) |
3. Charakteristika vzdělávání na naší škole
Vzdělávání na ZŠ Dobřichovice vychází z cílů základního vzdělávání a z koncepce, která vznikla několikaletou snahou o inovaci pedagogického procesu a života naší školy, analýzou vlastních možností a schopností pedagogického sboru, požadavků rodičů a navázáním na tradice školy. V letošním roce se již čtvrtým rokem učilo v 1. - 4. a 6. – 9. ročníku podle našeho ŠVP „Škola pro Evropu“. Program je orientován na žáka, respektuje jeho osobní možnosti a individuální potřeby. Umožňuje efektivní profesionální práci učitele. Má snahu všem vytvořit zázemí, které umožňuje rozvíjet tvořivost, a současně zohledňuje možnosti školy. Má vybavit každého žáka vším potřebným pro úspěšný život. Školní vzdělávací program klade důraz na všestranný rozvoj osobnosti každého jedince. Vychází také z tradičního postavení školy v obci a propojuje její působení se životem i potřebami Dobřichovic. To je též významný prvek při vytváření občanských kompetencí.
Zaměřujeme se zejména na tyto oblasti:
4. Vybavenost školy
Škola je dobře vybavena učebními pomůckami a učebnicemi, při výuce různých předmětů je využíván výukový software. Pro další studium a práci žáků i pedagogů je k dispozici dobře vybavená školní knihovna. Učebnice, literatura, učební pomůcky a výukový software jsou průběžně doplňovány o nové. Na odborné učebny navazují kabinety a bohaté sbírky učebních pomůcek. Díky tomu, že disponujeme pěti kopírkami, mohou žáci využívat ve výuce namnožené materiály. Je připraven projekt stavby nové budovy navazující na budovu 2. stupně.
Jednou z priorit školy ve výuce i v běžném chodu školy je využití informačních a komunikačních technologií. Z toho pak vychází i vybavenost školy touto technikou. Pro výuku nejen informatiky, ale i dalších předmětů jsou určeny dvě učebny výpočetní techniky (v každé 15 – 20 stanic). Pro práci žáků jsou další počítače po jednom v každé třídě. Učitelé mají k dispozici počítače ve sborovnách a kabinetech. Všechny počítače na škole jsou napojeny na internet. Ve všech třídách je televize a video či CD přehrávač. V osmi učebnách jsou instalovány interaktivní tabule. Dále škola disponuje poměrně kvalitně vybavenými odbornými učebnami. Do všech učeben je postupně dodáván moderní školní nábytek. Nedostatkem školy je, že nevlastní svoji tělocvičnu. Na tělesnou výchovu si škola pronajímá prostory Sokola Dobřichovice.
Zajišťujeme maximální bezpečnost a ochranu zdraví žáků a učitelů, a dále zajišťujeme režim školy s ohledem na psychické a fyzické zdraví. Pro aktivní odpočinek je k dispozici školní družina a rekreační velké přestávky na přilehlých školních hřištích. Samozřejmostí je kvalitní sociální zázemí školy (WC, sprchy). Veškeré hygienické normy jsou dodržovány ve školní kuchyni a jídelně, včetně skladby jídelníčku.
1. ročník – ŠVP – Škola pro Evropu
2. ročník – ŠVP – Škola pro
Evropu
3. ročník – ŠVP – Škola pro
Evropu
4. ročník – ŠVP – Škola pro
Evropu
5. ročník - Základní škola
6. ročník - ŠVP – Škola pro Evropu
7. ročník - ŠVP – Škola pro Evropu
8. ročník - ŠVP – Škola pro
Evropu
9. ročník – ŠVP – Škola pro
Evropu
SI (speciální třída) – ŠVP ZV pro žáky s lehkým mentálním postižením
SII (speciální třída) - ŠVP ZV pro žáky s lehkým mentálním postižením
SIII (speciální třída) – Pomocná škola
Vzdělávací programy :
Základní škola – č.j. 16847/96-2
ŠVP – Škola pro Evropu - č.j. 279/06
ŠVP ZV pro žáky s LMP - příloha ŠVP – Škola pro Evropu
Zvláštní škola – č.j. 22980/97-22
Pomocná škola – č.j. 24035/97-22
V tomto školním roce se vyučovalo v 1. – 4. ročníku a v 6. – 9. ročníku podle vzdělávacího programu „Škola pro Evropu“, který si škola zpracovala podle svých podmínek. Ve zbylých běžných třídách se vyučovalo podle vzdělávacího programu Základní škola. Ve dvou třídách je vyučováno podle vzdělávacího programu ŠVP ZV pro žáky s LMP (příloha ŠVP – Škola pro Evropu) a v jedné podle vzdělávacího programu Pomocná škola.
Maximální využití volitelných předmětů v 7. - 9. ročníku při utváření vlastní vzdělávací cesty. Dětem bylo nabídnuto 10 volitelných předmětů, z kterých si vybraly tyto:
Seznam volitelných předmětů:
1. Informatika – Syblík
2. Informatika - (9.r.) - Syblík
3. Dějepisný seminář – Syblíková
4. Sportovní hry – Stejskal
5. Výtvarný seminář – Nováková
6. Německý jazyk - Babicová
Škola má vlastní výchovně vzdělávací koncepci. Od šestého ročníku jsou děti děleny do výuky buď s rozšířeným vyučováním jazyků nebo informatiky. Do výuky jsou postupně zařazovány prvky vlastního ŠVP, na kterém pedagogové pracovali po dobu dvou roků, který vešel v platnost od školního roku 2007/08.
Konkrétní podoba učebních plánů je uvedena v přílohách č. 1 až č. 3. Podoba učebního plánu je výsledkem jednání odborných komisí a spolupráce učitelů v ročníku.
Přehled pracovníků školy |
|
Základní údaje o pracovnících školy |
|
Počet pracovníků celkem |
57 |
Počet učitelů ZŠ |
36 |
Počet vychovatelek ŠD |
6 |
Počet správních zaměstnanců ZŠ |
9 |
Počet správních zaměstnanců ŠJ |
6 |
ped. pracovníci |
funkce |
stupeň vzdělání |
aprobace |
Bohuslav Stejskal |
ředitel |
VŠ |
M-F |
Jana Babicová |
zastupce ředitele 2.st |
VŠ |
Spec. |
Pavlína Seidlerová |
Zastupce ředitele 1.st |
VŠ |
1.st. |
Radka Habešová |
učitelka |
VŠ |
Čj-Ov |
Jan Syblík |
učitel |
VŠ |
M-Inf |
Hana Švédová |
učitelka |
VŠ |
1. st. |
Irena Syblíková |
učitelka |
VŠ |
D-Rj |
Hana Kráslová |
učitelka |
VŠ |
Aj |
Iveta Černá |
učitelka |
SŠ(stud.VŠ) |
1.St. |
Vratislava Kutílková |
učitelka |
VŠ |
1.st |
Lucie Kneidlová |
učitelka |
VŠ |
Př-Tv |
Miroslava Spilková |
učitelka |
VŠ |
Pv |
Marcela Oujířová |
učitelka |
VŠ |
M-Ch |
Dita Laudová |
učitelka |
VŠ |
1.st. |
Marie Nováková |
učitelka |
VŠ |
Čj-Vv |
Jana Klimtová |
učitelka + VP |
VŠ |
Čj-Ov |
Jarmila Pešková |
učitelka |
VŠ |
1.st. |
Eva Škvorová |
učitelka |
VŠ |
Fj-Vv |
Šárka Jindřichová |
učitelka |
VŠ |
1.st. |
Jindra Solničková |
učitelka |
SŠ |
Spec. |
Daniela Paletová |
učitelka |
VŠ |
1.st. |
Václav Mlejnek |
učitel |
VŠ |
Hv |
Lucie Kocmanová |
učitelka |
VŠ |
Spec. |
Jana Macelová |
učitelka |
SŠ |
Bez aprobace |
Linda Egemová |
učitelka |
VŠ |
Aj |
Kateřina Kubásková |
učitelka |
SŠ(stud.VŠ |
Aj, spec. |
Lenka Kustošová |
učitelka |
VŠ |
Spec. |
Vendula Tomanová |
učitelka |
VŠ |
1.st. |
Petra Illichová |
učitelka |
VŠ |
Pč |
Richard Majer |
učitel |
SŠ |
Bez aprobace |
Eva Kopcová |
učitelka |
VŠ |
1.st. |
Hana Tomšíková |
učitelka |
VŠ |
Z-Rj |
Jana Vejvodová |
učitelka |
VŠ |
1. st. ZŠ |
Anna Skotáková |
učitelka |
VŠ |
M-F |
Kateřina Hejná |
učitelka |
VŠ |
Aj, Spec |
Soňa Nečesaná |
učitelka |
SŠ |
Bez aprobace |
Monika Přibylová |
ved. vychovatelka |
SŠ |
ŠD |
Libuše Pecharová |
vychovatelka |
SŠ |
ŠD |
Jitka Vosková |
vychovatelka |
SŠ |
ŠD |
Jana Janoušová |
vychovatelka |
SŠ |
ŠD |
Eliška Šulcová |
vychovatelka |
SŠ |
ŠD |
Jana Ryšavá |
vychovatelka |
SŠ |
ŠD |
Odborná kvalifikace |
% |
učitelé 1. stupně |
70 |
učitelé 2. stupně |
82 |
vychovatelky ŠD |
100 |
ostatní pracovníci |
funkce |
Baslová Iveta |
uklízečka |
Bendová Jana |
uklízečka+vrátná |
Klimešová Zuzana Ing. |
hospodářka |
Kráslová Hana Ing. |
školnice |
Křivánková Božena |
uklízečka |
Plesná Jana |
uklízečka |
Plesná Markéta |
uklízečka |
Plesný Robert |
uklízečka |
Polcarová Jana |
uklízečka |
Watierová Markéta |
uklízečka |
Dufková Irena |
účetní |
Baslová Iveta |
uklízečka |
Prosická Antonie |
ved. škol. jídelny |
Křivánková Božena |
kuchařka |
Vondráková Marie |
kuchařka |
Melíšková Soňa |
kuchařka |
Sochacká Jana |
kuchařka |
Nováková Miloslava |
kuchařka |
Předmět s nejvyšší aprobovaností - Čj, M, Př, D, Pč,
F,Vv, Ch, Fj , Hv -100%
Předmět s nejnižší aprobovaností - Aj - 62%
Z hlediska kvalifikovanosti lze říct, že s postupem doby se aprobovanost stále zvyšuje. Neaprobovaně vyučované hodiny jsou však především všechny hodiny, které mají ve svých úvazcích výše uvedení pracovníci bez náležitého vzdělání. Většinou se jedná o Aj, ale vzhledem k tomu, že tito učitelé nemají velké úvazky, nemají velký vliv na celkovou aprobovanost. Důvody neaprobovanosti výuky jsou následující:
· původní aprobace učitele je velmi málo využitelná v současných podmínkách
· pro daný předmět je velmi obtížné získat aprobovaného učitele (angličtina)
· celkovou skladbu aprobací učitelů nelze zcela přizpůsobit konkrétní potřebě učebního plánu školy
· pedagog vyučuje předmět na velmi vysoké úrovni, přestože nemá příslušnou aprobaci
8. Zápis k povinné školní docházce a přijímání žáků do
středních škol
7.1. Zápis k povinné školní docházce |
|
||||||
počet prvních tříd |
počet dětí přijatých do prvních tříd |
z toho počet dětí starších 6ti let (nástup po odkladu) |
počet odkladů pro školní rok 2011/2012 |
|
|||
3 |
73 |
11 |
22 |
|
|||
|
7.2. Výsledky přijímacího řízení |
||||||
|
a) na víceletá gymnázia a konzervatoř přijato: |
||||||
|
|
z pátého ročníku |
ze sedmého ročníku |
||||
|
gymnázia |
9 |
2 |
||||
|
soukromá gymnázia |
0 |
0 |
||||
|
církevní gymnázia |
0 |
0 |
||||
|
konzervatoř |
0 |
0 |
||||
b) na SŠ zřiz. Krajem a církevní SŠ, které jsou ukončeny maturitou, z 9. tříd přijato: |
||||||
gymnázia |
obchodní akademie |
zdravotní školy |
průmyslové školy |
ostatní stř. školy |
střední odb. učiliště |
celkem |
5 |
5 |
0 |
7 |
8 |
4 |
29 |
c) na na soukromé školy přijato: |
||||||
gymnázia |
obchodní akademie |
zdravotní školy |
průmyslové školy |
ostatní stř. školy |
střední odb. učiliště |
celkem |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
3 |
5 |
d) do učebních oborů (krajských i soukromých škol) ukončených závěr. Zkouškou přijato: |
|
z devátých ročníků |
z nižších ročníků |
8 |
1 |
e) počet žáků, kteří ukončili povinnou školní docházku |
|
Počet žáků, kteří ukončili povinnou školní docházku a odešli ze školy |
|
v devátém ročníku |
v nižším ročníku |
42 |
1 |
9. Další vzdělávání pedagogických pracovníků
Další vzdělávání pedagogů je jednou z priorit v práci školy a bude tomu tak i v budoucnu. Vedení školy organizuje společné vzdělávací akce (letos 2x), případně vysílá jednotlivé pedagogy podle oblastí a témat, která jsou potřebná pro realizaci školního vzdělávacího programu. Tato témata jsou především z oblasti modernizace pedagogického procesu, obecnějších pedagogicko-psychologických dovedností, prožitkové (sebezkušenostní) pedagogiky, práce s třídou a s problematickými žáky aj. Ve školním roce 2010/2011 se zapojili do DVPP téměř všichni učitelé.
Dostačující nejsou bohužel finanční prostředky, které k těmto účelům může škola vyčlenit (prostředky vynakládané školou na další vzdělávání jsou však podstatně vyšší, než jaké dostává škola na tyto účely z rozpočtu). Škola investovala do DVPP v tomto školním roce 62.000,- Kč. Dále mnoho kurzů, které absolvují naši učitelé jsou zdarma (hrazené prostřednictvím EU). Problémem je také to, že vzdělávací akce probíhají v pracovní době a tudíž škola musí vynakládat další mzdové prostředky, které ovšem nejsou nikým hrazeny. Nemalé finanční prostředky věnuje škola taktéž nákupu odborné literatury, včetně odborných učitelských a předmětových periodik.
Témata kurzů a seminářů:
Příjmení |
Školení/seminář |
pořadatel |
Babicová |
Kurz projektu Rozumíme penězům |
Aisis, o.s. |
Egemová |
Výuka angličtiny v době ELFu. Jak poznat, co jsou vlastně chyby. |
Descartes |
Habešová |
Estetická výchova v hodinách českého jazyka |
Descartes |
Habešová |
Metody a strategie kritického myšlení v hodinách českého jazyka II. |
Descartes |
Illichová |
Odměny a tresty ve škole |
Společně k bezpečí, o.s. |
Illichová |
Efektivní nonverbální komunikace jako součást ped. dovednosti |
Descartes |
Janoušová |
Tvořivé činnosti v cyklu roku/Vánoce |
VISK |
Janoušová |
Výchova k samostatnosti |
Učitelské centrum |
Jindřichová |
Kurz kreslení pastelkou za pomocí pravé mozkové hemisféry |
KK Serafin, s.r.o. |
Jindřichová |
Kurz kreslení pastelkou za pomocí Montessori pedagogiky |
KK Serafin, s.r.o. |
Jindřichová |
Koordinátor ŠVP - studium k výkonu specializovaných činností |
NIDV |
Klimtová |
Rétorika aneb jak nadchnout posluchače |
ACZ vzdělávací centrum |
Klimtová |
Odměny a tresty ve škole |
Společně k bezpečí, o.s. |
Kneidlová |
CHKO jako výukový prostor |
AMS |
Kneidlová |
Netopýři jako modelová skupina pro environmentální výchovu |
AMS |
Kneidlová |
Příměstská krajina jako didaktický prostor |
AMS |
Kráslová |
SMART BOARD - interaktivní tabule v angličtině |
Descartes |
Kubásková |
Odměny a tresty ve škole |
Společně k bezpečí, o.s. |
Kustošová |
Tvořivé činnosti v cyklu roku/Jaro a Velikonice |
VISK |
Kutílková |
Odměny a tresty ve škole |
Společně k bezpečí, o.s. |
Laudová |
Jak učit na 1. stupni historii |
AMV |
Macelová |
Čteme s nečtenáři a učíme je kriticky myslet |
RWCT |
Nováková |
Estetická výchova v hodinách českého jazyka |
Descartes |
Oujiřová |
Odměny a tresty ve škole |
Společně k bezpečí, o.s. |
Paletová |
Čteme s nečtenáři a učíme je kriticky myslet |
RWCT |
Paletová |
Jak učit na 1. stupni historii |
AMV |
Pecharová |
Klady a zápory hyperaktivity u dětí v MŠ a ZŠ |
Portál, s.r.o. |
Přibylová |
Klady a zápory hyperaktivity u dětí v MŠ a ZŠ |
Portál, s.r.o. |
Ryšavá |
Jak efektivně působit na děti |
|
Seidlerová |
Metoda CLIL - anglický jazyk |
NIDV |
Seidlerová |
Inovace ve výuce na ZŠ - vedení |
HYL s.r.o. |
Seidlerová |
Metoda CLIL v českých školách - učíme cizí jazyk jinak |
NIDV |
Skotáková |
Svět energie |
E - svět energie |
Spilková |
Kouzlení s CD |
Descartes |
Spilková |
Kouzlení s CD |
Descartes |
Syblík |
Základy finanční matematiky |
Descartes |
Syblík |
Kurz projektu Rozumíme penězům |
Aisis, o.s. |
Škvorová |
Metoda CLIL v českých školách - učíme cizí jazyk jinak |
NIDV |
Šulcová |
Vánoční inspirace |
Beroun |
Šulcová |
Dyslexie a dysortografie prakticky |
Učitelské centrum |
Vejvodová |
Prvouka v 1.třídě při výuce genetickou metodou |
ZŠ Mělník, p.o. |
Vosková |
Vánoční inspirace/Hvězdičky, rybky a zvonečky z pedigu |
VISK |
Vosková |
Vánoční inspirace |
VISK |
|
|
|
|
10. Údaje o výsledcích vzdělávání žáků a chování
Viz Příloha č.9.
Všechny kontroly proběhly bez větších problémů, nedostatky byly odstraněny
12. Spolupráce s rodiči
Spolupráce s rodiči se opírá o:
a) existenci rodičovské organizace (Klub přátel školy),
b) Školská rada
c) snahu o maximální informovanost a otevřenost,
d) maximální zájem o názory rodičů na práci školy
e) včasné společné řešení jakýchkoli problému dětí.
Klub přátel školy je reprezentován volenými zástupci jednotlivých tříd, kteří jsou v úzkém kontaktu s vedením školy i s třídními učiteli. Rodičovská organizace pomáhá škole také finančně: poskytováním darů na nákup učebních pomůcek, úhradou nákupu odměn do různých soutěží apod. KPŠ poskytuje také příspěvky na výjezdy do škol v přírodě.
V uplynulém školním roce se konaly 2x třídní schůzky. Na těchto schůzkách byly také s rodiči projednány všechny podstatné dokumenty - zpráva o činnosti školy, zpráva o hospodaření, rozpočet atd. Během školního roku byly průběžně rodiče informováni o školním dění prostřednictvím internetu na webových stránkách školy nebo prostřednictvím Informačních listů.
V naší škole je již zaběhnutý systém rozsáhlé mimoškolní aktivity formou placených kurzů a seminářů. V právě ukončeném školním roce bylo na škole otevřeno 16 kurzů a seminářů (viz tabulka). Celkem kurzy navštěvovalo 185 dětí. Lektoři jsou z řad učitelů ZŠ a externí spolupracovníci. Velký zájem přesahující kapacitu je nadále o keramiku a počítače.
Velkou účast měl taktéž Klub mladých diváků (pravidelné návštěvy dětí divadelních představení). Učitelé navštívili s dětmi divadelní představení 5x za rok. Mnohdy i ve dnech pracovního volna. Členů Klubu mladého diváka bylo celkem v letošním roce 55..
Škola pokračovala ve finanční pomoci na dálku adoptované Indce Muskan. Adopce spočívá v tom, že sponzorují její vzdělávání a následně kontrolují, zda peníze byly využity k tomuto účelu. Děti si tyto peníze vydělávají svou vlastní prací.
Kurz |
Vyučující |
Keramika |
L.Janášová |
Keramika |
L.Janášová |
Keramika |
L.Janášová |
Keramika |
R.Vrabcová |
Keramika |
R.Vrabcová |
Keramika |
R.Vrabcová |
Keramika |
R.Vrabcová |
Keramika |
R.Vrabcová |
Počítače (2.- 3.ročník) |
J.Syblík |
Počítače (4.- 6.ročník) |
J.Syblík |
Ruský jazyk od 4.tř. |
I.Syblíková |
Angličtina pro prvňáky |
K.Hejná |
Angličtina pro druháky |
K.Hejná |
Mladý tučňák (6. - 9. roč.) |
B.Ruml, Dobnet |
Cvičení pro učení (jóga pro děti, relaxace, dramatika) 1.st. |
J.Solničková |
Písmo Comenia script od 4. ročníku |
Š. Jindřichová |
1995/96
- 307
1996/97 - 344
1997/98 - 358
1998/99 - 378
1999/00 - 407
2000/01 – 406
2001/02 – 408
2002/03 – 425
2003/04 – 415
2004/05 – 409
2005/06 – 411
2006/07 – 421
2007/08 – 440
2008/09 – 446
2009/10 – 453
2010/11 - 472
Výměnný program s německou školou.
Naše škola prosazuje dlouhodobě myšlenku, že standardní výuka není dostačující. Pro komunikaci je nejlepší zažít osobně možnost praktického využití jazyka. Proto jsme již 16. rokem organizovali výměnný jazykový pobyt s naší partnerskou školou Anne-Frank Schule v Německu. Letos se účastnilo této výměny 13 žáků naší školy s dvěma vyučujícími paní uč. Janou Klimtovou a paní zástupkyní Pavlínou Seidlerovou. Vzhledem ke skutečnosti, že německá škola díky svému statutu „Mezinárodní škola“ dostává finanční podporu z Evropské Unie o kterou se s náma dělí, je tento program vždy velice levný. Děti poznají jiné prostředí, jiný kraj, ale především jsou nuceny dorozumívat se v angličtině. Výměna letos probíhala v týdnech od 6.6. do 12.6. a od 19.9. do 25.9.
Výměnný program s francouzskou školou
Již počtrnácté od roku 1997 jsme se sešli s občany naší partnerské francouzské obce Villieu Loyes Mollon. Z domova jsme odjížděli ve čtvrtek 9. června a domů jsme dojeli v pondělí 13. června. Mezi tím byly tři krásné dny plné programu, který pro nás připravili naši francouzští přátelé. Výměny se zúčastnilo devět dětí naší základní školy, které se učí francouzštinu pod vedením paní učitelky Evy Škvorové. Co lepšího může škola nabídnout, než živý kontakt s hovorovým jazykem. Nejlepší vyučování v praxi. Další děti se účastnily cesty spolu se svými rodiči. Mezi účastníky byli i studenti a mladí lidé. Byl jsem sám překvapen a potvrdili mi to francouzští organizátoři, jak se zlepšuje jazykové vybavení českých účastníků.
Lyžařský kurz
Naše škola již tradičně pořádá ve spolupráci s cestovní společností JEKA lyžařské pobyty v Alpách. Letos se tohoto lyžařského kurzu probíhajícího od 22.1. do 29.1.2011 úzačstnilo 32 dětí pod vedením pana ředitele Bohuslava Stejskala, paní zástupkyně Pavlíny Seidlerové a paní uč. Lucie Kneidlové. Žáci se zdokonalili, či někteří teprve začali s lyžováním v jedné z nejpopulárnějších oblastí rakouských Alp ve Schladmingu. Dle hodnocení většiny z nich byly nejlepší dvě věci, lyžování a společné večerní programy. A to je velice důležité.
Tyto mezinárodní aktivity nám přinášejí cenné zkušenosti, zážitky, nová přátelství. Možnost poznat jinou kulturu, způsob života, srovnávat ji s naší a poučit se z toho. Nenahraditelné jsou i zážitky z první opravdové cizojazyčné komunikace a poznatek, že učit se cizím jazykům je nezbytné.
16. Výuka jazyků
Naše škola se řadí mezi školy s rozšířenou výukou jazyků. Stěžejním jazykem je anglický jazyk. Žáci, kteří se chtějí dále jazykově vzdělávat si mohou v šesté třídě rozšířit své vědomosti o německý nebo francouzský jazyk v rámci povinně volitelného předmětu s časovou dotací dvě hodiny v šesté třídě, tři hodiny v sedmé třídě, čtyři hodiny v osmé třídě a tři hodiny v deváté třídě.
Předmět Anglický jazyk je vyučován jako první cizí jazyk od třetího ročníku a bude od šestého ročníku doplněn druhým cizím jazykem. Je mu vyčleněna časová dotace tři hodiny týdně ve třetím a čtvrtém ročníku, čtyři hodiny týdně v pátém ročníku a tři hodiny týdně v šestém až devátém ročníku. Žáci jsou na hodiny anglického jazyka děleni do výkonnostních skupin v každém ročníku. Rozdělení do skupin probíhá podle celkového prospěchu žáka. V rámci RVP byl anglický jazyk zařazen do programu zvláštní škola s časovou dotací dvě hodiny týdně. Anglický jazyk je spjat s průřezovými tématy, která jsou v něm realizována v běžných hodinách, na akcích školy, v projektech:
Cílem jazykové výuky je umožnit dětem komunikovat i mimo hranice České republiky, což nabylo na důležitosti se vstupem ČR do EU a s procesem globalizace a sbližováním národů v Evropě i mimo hranice Evropy. Výuka jazyků na naší škole je zaměřena především na osvojení si komunikačních dovedností mluvenou i psanou formou. Nedílnou součástí výuky je samozřejmě gramatika daného jazyka tak, aby žáci komunikovali i formálně správně. V letošním roce měli žáci možnost porovnat si své jazykové znalosti mezi sebou prostřednicvím srovnávacích testů, které se knaly v listopadu a v květnu. Výsledkem jsme zjistili, že žáci jsou správně zařazeni do skupin své úrovně a druhé kolo testů též potvrdilo znalostní vzestup. Výuka je doplněna poznatky z různých oblastí života národů a států, v nichž se daným jazykem hovoří. V hodinách se děti seznamují s historií, kulturou, geografií, hospodářstvím apod. Při výuce dbáme též na správnou výslovnost a přízvuk, které jsou důležité pro správné porozumění a významové pochopení jazyka v kontextu. Žáci mají k dispozici zvukové nahrávky, obrazové materiály, časopisy, počítačové výukové programy. Často je do výuky zařazováno projektové vyučování, kdy žáci zhodnotí vše, co se již naučili, a dle svých schopností a zájmů dosavadní znalosti a dovednosti rozšiřují. Předmět je realizován v učebně i na akcích školy mimo budovu jako jsou výměnné pobyty. Letos se konal výměnný pobytový program s partnerskou školou Anne-Frank Schule v Eschwege a týdenní lyžařský výcvik v Alpách. Co se týče programu zvláštní škola, výuka probíhá jednotně podle programu, který vytvořila Rada Evropy v roce 2002. Začínáme úrovní A1. Vzhledem k tomu, že na naší škole je velký počet žáků s různě závažnými vývojovými poruchami učení, pracujeme s dětmi převážně ve skupinách, kde mohou optimálně využít svých schopností. (Příloha č.10)
17. Projektové vyučování
Již několikátým rokem se naše škola úspěšně věnuje zavádění projektového vyučování, které má praktické zaměření a směřuje k upotřebení v životě. Projektové vyučování motivuje žáky a učí je mimo jiné důležitým životním dovednostem: spolupracovat, diskutovat, formulovat názory, řešit problémy, tvořit, hledat informace atd.
Projekty se většinou odehrávají ve školách v přírodě, kde jsou k tomu nejlepší podmínky, ale v řadě případů je projektové vyučování realizováno i ve škole, někdy prostupuje určité téma výukou i delší období. Některé projekty jsou záležitostí jedné třídy, jiné lze označit jako celoškolní (i když se práce v nich samozřejmě neúčastní všichni žáci školy). .
Projekty a akce – I. stupeň - 2010/2011
Všechny třídy prvního stupně během školního roku navštěvují divadelní představení, výstavy (letos nás zaujala zejména výstava PLAY! Petra Nikla v Praze), pracují v nástroji v Hoblinkových dílnách, chodí na vycházky a poznávají tak přírodu i blízké okolí. První ročník začíná vždy poznáváním nového prostředí pomocí projektu osobnostní a sociální výchovy a máme také několik již tradičních společných projektů:
- Vánoční zpívání - letos jsme zpívali koledy evropských národů
- Vánoční trhy
- Březen měsíc knihy
- Dobřichovické hudební jaro
- Pomozte Popelce
1.A
Organizace návštěvy dětí z MŠ Dobřichovice a Lety
Projekt „Zvířata v zimě“
Autorské čtení s H. Jelínkovou
Lesní víceboj
1.B
Akce související
s projektem Březen – měsíc knihy
- liter. beseda se spisovatelkou H. Jelínkovou - autorské čtení
- čtení s rodiči -
představení oblíbené knihy, ukázka čtená rodiči
Společné ace a projekty 1.B a 3.A : Podzimní klání, Knihy, které čteme.
Organizace návštěvy dětí z MŠ Dobřichovice a Lety
1.C
Účast ve výtvarné soutěži Modrého domečku,
"Sejdeme se v pralese"
Beseda a dílna se spisovatelem P. Kosatíkem
Beseda a projekce "O včelách" - p. Millerová
Velikonoční týden- seznámení s tradicemi
Účast na soutěži Můj mazlíček- výt. soutěž ZUŠ
Organizace návštěvy dětí z MŠ Dobřichovice a Lety
2.A
Ze života hmyzu - PRV, VV, PČ
- společná četba Broučci od J. Karafiáta
- divadelní představení Broučci
PRV – téma podzim, živočichové ve volné přírodě - výstava ve dvoraně.
- Zelenina - výroba informačních plakátů + prezentace , výstava zeleniny s ochutnávkou.
Vánoční slavnost - vystoupení pro rodiče a veřejnost
2.B
Projekt DOPRAVNÍ VÝCHOVA. Předcházíme úrazům. Jízda na
koloběžkách na dopravním hřišti.
Beseda s panem Garbou o OMÁNU.
Beseda s pí uč. Paletovou ve školní knihovně o knížkách.
HOBLINKA – dřevařská dílna
Beseda s panem Ryšavým o hasičích.
Autorské čtení s H. Jelínkovou – Velká dobrodružství štěňátka Báry
Zubní hygiena
2.C
Projekt DOPRAVNÍ VÝCHOVA. Předcházíme úrazům. Jízda na
koloběžkách na dopravním hřišti.
Beseda s panem Garbou o OMÁNU.
Beseda s pí uč. Paletovou ve školní knihovně o knížkách.
HOBLINKA – dřevařská dílna
Beseda s panem Ryšavým o hasičích.
Autorské čtení s H. Jelínkovou – Velká dobrodružství štěňátka Báry
Zubní hygiena
3.A
Zdravé zuby
Beseda se zástupci Has. sboru v Řevnicích
Prezentace 3.A na dveřích školy
Beseda se spisovatelkou H.Jelínkovou - autorské čtení
Celoroční projekt - Setkávání - s rodiči a prarodiči žáků, exurze na
pracovišti,
besedy- vyvrcholení setkání žáků 3.A S rodiči v aule
Návštěva Dob. knihovny - beseda
3.B
Beseda s hasiči z Kladna
Jablíčkový den
Les na škole v přírodě.
Beseda se spisovatelkou H.Jelínkovou - autorské čtení
3.C
Vánoční besídka
Beseda se spisovatelkou H.Jelínkovou - autorské čtení
Barevný týden
Zdravé zuby
Týden zdravé výživy
Škola v přírodě
Beseda s ochránci přírody
4.B
Celoroční projekt – psaní vlastní knihy
prostorové modely – POHÁDKOVÉ BYTOSTI – rozmístěno v prostorách školy
Keltové na našem území – keltský horoskop, výroba nádob, šperků – výstavka v prostorách dvorany
třídní divadlo Staré pověsti české – vystoupení pro rodiče
Hlavní události nejstarších českých dějin – dílna – výstavka prací v prostorách
Dvorany
projekt HOTEL –kuchaři příprava občerstvení – vedení hotelu – název, reklama, nabídka kulturního vyžití - personál restaurace – příprava stolu ke stolování, sestavit jídelníček
čtenářská dílna, prezentace nakladatelství THOT
Projekty 4.c
3 denní „Zážitkový kurz“,
celoroční environmentální projekt pro žáky 3.-5. tříd ve Středočeském kraji „Země Turo“
(podporován a spolufinancován ESF, MŠMT, OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, vytvořen lektory ekocentra Podhoubí)
celoroční projekt „Oslavy“
představení pro rodiče, vychovatele, přátele a spolužáky z jiných tříd „Zpět do historie“
projekt „Můj kraj“
Deníky, od druhé třídy si do nich zaznamenávají společné třídní akce a také své soukromé
Projekty a aktivity třídy SII.
Oslava Dne stromu nástěnný plakát s přehledem ekosystémů a jejich stromů, s pravidly ochrany přírody a seznamem žákovských možností přispět k ochraně stromů
Čas tematická integrovaná výuka
Oslava Dne poezie -týdenní tematická integrovaná výuka třídní prezentace vlastních básní, společná tvorba nástěnného plakátu s oblíbenou básní a básněmi stvořenými během výuky
Vánoční slavnost nácvik a příprava slavnostního představení pro rodiče a veřejnost
Obchodní dům ( motto: Nechci slevu zadarmo…) plakát „Zlatá pravidla nakupování“,
třídní prezentace scénky o nakupování v zaručené slevě
Oslava Dne Země podle organizace Arnika
Péče o stromy ve Viničné aleji
Projekty 2.stupeň
Osobnostní a sociální výchova – všechny ročníky II. stupně
Aktivity zaměřené na rozvíjení koordinace, kompetice a kooperace proběhly v prvním týdnu v září ve třídních kolektivech.
Rozumíme penězům – v rámci projektu finančního vzdělávání absolvovali v průběhu školního roku žáci 8. a 9. tříd 5 projektových dnů.
Březen měsíc knihy - probíhal od října. V hodinách literatury a čtení žáci prezentovali referáty z knih, které si sami vybrali. Referáty si připravovali podle kriterií: zaznamenání si zážitků z četby, hodnocení chování postav, doporučení pro čtenáře a také oživení referátu. Tím byla scénka, dialog, připravená ukázka z knihy, vlastní ilustrace. V každé třídě byl žáky vybrán jeden, který reprezentoval třídu na celoškolním kole a dva porotci, kteří se osvědčili při hodnocení v hodinách literatury. Vítězové soutěže obdrželi věcnou odměnu, poukázku na výběr knih v knihkupectví Luxor.
Příběhy bezpráví – měsíc filmu na školách. Kromě filmové projekce proběhla ve škole i beseda s pamětníkem.
Pomozte Popelce – dlouhodobý projekt třídění odpadů. Ve výuce žáci řešili, jak a proč třídit (CH, VOZ, ČJ). Získané údaje zpracovávali do grafů (M, Inf). Přemýšleli, jak lidé zacházeli s odpady v historii (D). Vyráběli opravdu krásné a užitečné věci ze zdánlivě neupotřebitelných odpadků (Vv, Pč). A taky se učili odpadky pojmenovat cizojazyčně (AJ, NJ, FJ). Po shlédnutí putovní výstavy Tondy Obala , kterou připravuje společnost EKO-KOM a besedě s jejich pracovníkem se osmáci a deváťáci na dvě hodiny stali přednášejícími a školili své mladší spolužáky na 1. stupni.
Branné cvičení – celý druhý stupeň
Vánoční trhy – 8. ročník
Absolventská slavnost – 9.AB
Klub mladých diváků – 7.-9.ročník
Sportovní den – 9.AB
18. Soutěže, olympiády
I. Soutěže a olympiády na úrovni školy:
Olympiáda z dějepisu
1. Antonín Podzimek 9.A
2. Petr Křovina 9.A
3. Dagmar Vanžurová 8. ročník
Olympiáda z českého jazyka (zúčastnilo se 10 žáků 8. a 9. tříd)
1. Tereza Laurichová 8. ročník
2. Kateřina Plšková 9.B
3. Antonín Podzimek 9.A
Pythagoriáda – 5. ročník (zúčastnilo se 45 žáků, úspěšných bylo 7 řešitelů)
1. Matyáš Jandourek 5.B 15 b z 15
2. Michaela Hubená 5.A 13 b
3. Jakub Mráček 5.A 12 b
II. Soutěže a olympiády na úrovni okresu:
Olympiáda z dějepisu (počet zúčastněných 17, maximální počet bodů 54)
3. Antonín Podzimek 9.A 49 b
Olympiáda z českého jazyka (počet zúčastněných 15, maximální počet bodů 21,5)
7. Kateřina Plšková 9.B 16,5 b
8. Tereza Laurichová 8. ročník 16 b
Matematická olympiáda (počet zúčastněných 28, maximální počet bodů 18)
1. Michaela Hubená 5.A 16 b
2. Matyáš Jandourek 5.B 13 b
Pythagoriáda – 5. ročník (počet zúčastněných 65, maximální počet bodů 15)
1. Michaela Hubená 5.A 15 b
4. Jakub Mráček 5.A 13 b
13. David Ryvola 5.B 11,5b
Helpíkův pohár (počet zúčastněných dvojic 26, maximální počet bodů 20)
1. Vít Dvořák, Daniel Vít 5.B 20 bodů z 20
2. Kristián Spáčil, Sebastian Štefko 5.A 19 bodů
Sportovní soutěže
Pohár rozhlasu – atletika
1. mladší žákyně (počet zúčastněných družstev 17)
2. starší dívky (počet zúčastněných družstev 16)
V celkovém pořadí se přeborníci umístili na 3. místě (15 288 bodů, 1. místo - 16 559 bodů).
Lehkoatletické závody speciálních škol (počet zúčastněných družstev 7)
3. Pavel Sivák, Pavel Cihlář, Václav Landa, Dominik Radílek
Lehkoatletické závody speciálních škol (počet zúčastněných jednotlivců 26)
3. Václav Landa
Výtvarné soutěže
Náš mazlíček
1.Viktorie Pánková, Lucie Vavřincová
2. Eliška Lorencová, Aneta Hustolesová
3. Jindřich Pavlišta
Královský průvod
1. Agáta Slámová
2. Aneta Hustolesová, Karel Pešír
3. Denisa Kalinová, Alžběta Změlíková
III. Soutěže a olympiády na úrovni kraje:
Helpíkův pohár (počet zúčastněných dvojic 37)
3. Kristián Spáčil, Sebastian Štefko 5.A
5. Vít Dvořák, Daniel Vít 5.B
IV. Soutěže a olympiády na úrovni republiky:
Helpíkův pohár (počet zúčastněných dvojic 32)
21. Kristián Spáčil, Sebastian Štefko 5.A
27. Vít Dvořák, Daniel Vít
19. Enviromentální výchova
Enviromentální výchova (EVVO) je nedílnou součástí základního vzdělání, a tedy i našeho ŠVP. I v letošním školním roce byla zapracována do tematických plánů jednotlivých předmětů na I. i II. stupni školy. Roční plán je vždy zaměřen na určité téma. Pro letošní školní rok bylo zvoleno téma „ Chráníme naše lesy“ v souvislosti s vyhlášením roku 2011 Rokem lesa.
Enviromentální výchova se dělí na následující tematické okruhy:
1. Ekosystémy – v této oblasti vyučující využívali hlavně vycházek do okolí Dobřichovic (zejména 1. stupeň), návštěv ZOO a botanické zahrady v Praze, skleníku Fata Morgana v Praze ( 5. a 6. třídy).
Žáci také pracovali na projektech „Přírodní krajiny Na Zemi(5. třídy), „Jablíčkový den“ (3.B a 3.C).
I v letošním roce naše škola spolupracovala se sdružením Merlin, které připravilo zajímavé přednášky o zvířatech a záchraně dravců pro 3.třídy a 2. stupeň.
Vyvrcholením činnosti v této oblasti byly pro některé třídy jednodenní či vícedenní exkurze, školy v přírodě. Žáci 1.B vyjeli na Říp, 3.B a 3.C poznávaly Orlické hory, 5.třídy se seznamovaly s přírodou Lužických hor, 6. třídy pak s okolím řeky Sázavy.
2. Základní podmínky života – plnění tohoto tematického okruhu probíhalo především v hodinách přírodovědných předmětů.
3. Lidské aktivity a problémy životního prostředí – v této oblasti jsme letos pokračovali v některých aktivitách z minulých let, jako je sběr vybitých baterií a opotřebených drobných elektrospotřebičů, které mohou žáci i rodiče odevzdávat do připravených nádob ve vstupní hale na 1. stupni a u šaten na 2. stupni. V celé škole jsou ve třídách umístěny mobilní kontejnery na papír a plasty. V letošním roce se uskutečnil v listopadu celoškolní projekt „Pomozme Popelce“, který byl zaměřen právě na třídění odpadu. Pro ochranu našich lesů i zkvalitnění třídění odpadu ve škole i v domácnostech jsme se rozhodli pro pravidelný sběr starého papíru a víček od PET lahví.
Letos naše škola začala spolupracovat s firmou StenaTechnoworld,a.s. se sídlem v Letech, která připravila pro žáky 8. a 9. tříd přednášky o zpracování zejména elektroodpadu.
Někteří žáci 2. stupně se zúčastnili přednášky s promítáním zaměřenou na ukládání radioaktivního odpadu.
Při exkurzích do skláren v Nižboru (2.stupeň), Novém Boru (5. třídy) a do bývalých příbramských dolů (2.třída) se žáci seznámili s využíváním některých přírodních zdrojů a způsobem jejich zpracování.
Zajímavým projektem 6. tříd byla módní přehlídka EKO PEOPLE, v níž žákyně předvedly modely z recyklovatelných materiálů.
4. Vztah člověka k prostředí – v této oblasti jsme navázali spolupráci s občanským sdružením Helpík,které pro 5. třídy připravilo přednášku ze zdravovědy, a to i s praktickými ukázkami. Současně proběhla i soutěž Helpíkův pohár, v níž dvě naše hlídky postoupily do celostátního kola.
Třída 4. C po celý školní rok plnila úkoly projektu „ Země Turo“ ve spolupráci s lektory ekocentra Podhoubí. Tento projekt byl zaměřen na všechny tematické okruhy EVVO
V průběhu roku jsou do školy dodávány materiály s tématikou EVVO, vyučující využívají školení i různých akcí s ekologickým zaměřením.
20. Aktivity školy
I letos naše škola organizovala několik již tradičních aktivit:
21. Knihovna
Ve školním roce 2010 - 2011
navštívilo knihovnu celkem 390 žáků , kteří si
vypůjčili celkem 516 knih.Knihovna byly otevřena každé úterý a středu , mezi
půl druhou a půl čtvrtou. Nejčastěji navštěvovali knihovnu žáci 3.A. , prvňáčci
a
žáci ze čtvrtých tříd. Z druhého stupně to byli jen žákyně ze třídy osmé.
V knihovně proběhly tři besedy. V listopadu proběhla přednáška o českých
pohádkářích pro 2.B. V prosinci a lednu si vyslechla přednášku o dětských
hrdinech v literatuře třída 3.C. Následně potom žáci vypracovali referáty o
svých oblíbených hrdinech a doplnili je kresbou. V měsíci březnu navštívila
knihovnu třída 3.A,které se
povídání o dobrodružné literatuře moc zalíbilo a následný test vypracovala
většina třídy bezchybně. V druhém pololetí navštívily knihovnu také první
třídy,
které se seznámily s jejím provozem, rozdělením a pravidly.
V noci z 1.4. na 2.4. proběhla v knihovně Noc s Andersenem. Tato báječná akce
se konala v tomto roce poprvé a setkala se s velkým ohlasem jak u dětí, tak i u
rodičů. Nejvíce žáků navštívilo knihovnu v měsíci lednu . Celkem 53 dětí si
vypůjčilo
83 knih. Nejméně žáků v měsíci září - 17 a v měsíci květnu - 22. Průměrně
navštěvuje knihovnu každý měsíc 39 žáků , kteří si vypůjčí 52 knih.
Každý měsíc se na stránkách školy v ikonce Knihovna, objevovaly nové tituly
měsíce a rubrika Děti doporučují.
22. Využívání učeben výpočetní techniky a informatiky
Program zavádění informačního prostředí je zaměřen na co nejefektivnější práci s informacemi a vytváření informačního prostředí. Od první třídy jsou děti vedeny k dobrému zvládnutí čtenářských dovedností, rozšiřují si komunikační dovednosti, pracují s daty a učí se je zpracovávat. Všichni žáci mohou využívat učebny výpočetní techniky a počítače ve třídách k procvičování získaných znalostí, rozvoji schopností a dovedností v práci s počítačem. Žáci mají k dispozici jak školní knihovnu, tak výpočetní techniku - například pro zpracování oborových prací, referátů a podobně. Chceme, aby žáky ve škole obklopovalo to, o čem se učí, co vyrobili a prožili. Od první třídy se děti učí plánovat, rozhodovat, hodnotit a sebehodnotit.
V průběhu školního roku 2010 – 2011 byly informační a komunikační technologie harmonicky rozvíjeny v souladu s možnostmi školy a požadavky učitelů i žáků.
Hardware
Pokračovali jsme v rozšiřování počítačové sítě do kabinetů i učeben a podařilo se dosáhnout pokrytí všech kabinetů, kde je dostupný všechen software nainstalovaný v rámci počítačové sítě a rovněž neomezený vysokorychlostní přístup na Internet. Stejně tak mají všichni vyučující přístup z kabinetů do centrální evidence žáků a jejich klasifikace (Bakaláři). Stanice ve sborovně jsou zachovány v počtu 3 kusů. Byly identifikovány hlavní výkonnostní problémy, se kterými se učitelé i žáci během školního roku setkávali, a během prázdnin proběhla hardwarová i softwarová optimalizace chodu sítě tak, aby každodenní využívání PC techniky probíhalo bez větších problémů. Byly pořízeny nové moderní počítače (Pentium Dual-Core CPU 2,5 GHz, 2 GB RAM) do učebny na 1. stupni, a jejich počet byl rozšířen na 20 žákovských stanic.
Software
V průběhu celého roku lze sledovat nárůst práce s multimediálními daty, a to ať už formou stahování zvuků či videa z Internetu, tak i práce s multimediálními tituly. Jako zdroj dat lze využívat i nově zakoupeného digitálního fotoaparátu a již déle vlastněné videokamery, které slouží k pořizování obrazových a zvykových reportáží z jednotlivých školních akcí. Co se týče softwarového vybavení, zde škola dlouhodobě spolupracuje s firmou Terasoft a Didakta. Instalovaný software pro podporu výuky jednotlivých předmětů pokrývá většinu požadavků učitelů a je dle nich průběžně aktualizován. Výukový a testovací software si vytvářejí učitelé i žáci vlastními silami.
Dynamický rozvoj zaznamenala během roku webová stránka naší školy. Web školy obsahuje kromě informací o aktuálním dění ve škole a fotografií i velké množství výukových programů, opakovacích testů a referátů, které pocházejí z tvorby našich žáků i učitelů. Proto je web školy hojně navštěvován i jinými školami a jeho návštěvnost ve všední dny překračuje 1200 návštěvníků. Na webu školy se stále častěji vyskytují práce žáků.
Počítače jsou využívány i při zpracování a podpoře jednotlivých školních akcí, jako jsou například sportovní den apod.
Škola rovněž nabízí počítačové kroužky se zaměřením jak na základní ovládání počítače, tak i pokročilejší zvládnutí výpočetní techniky včetně základů programování.
Dvě počítačové učebny jsou již z mnoha pracoven, kde se počítače používají. To přináší dále nutnost většího počtu počítačů, pokrytí školy rozvodem sítě Linux a Internetu. Počítače se tedy stávají součástí každodenní práce ve škole, to však znamená, že je nutno trvale jejich využívání a kapacitu optimalizovat tak, aby byly skutečnými pomocníky.
Škola má dvě počítačové učebny. Jedna učebna je umístěna na prvním stupni, je tvořena počítačovou sítí s dvaceti pracovními stanicemi (Pentium Dual-Core CPU 2,5 GHz, 2 GB RAM + LCD monitor), tiskárnou, skenerem a dataprojektorem. Z každého počítače je přístup na internet. Druhá učebna je umístěna na druhém stupni, je tvořena počítačovou sítí s devatenácti pracovními stanicemi (Semtron 3,1 GHz + LCD monitor), tiskárnou, skenerem a dataprojektorem. Z každého počítače je přístup na internet. Škola má neomezený přístup k internetu přes pevné připojení rychlostí až 5 Mb/s, což umožňuje bezproblémové využívání podstatné většiny webových služeb současnosti.
Učitelé mají k dispozici pět interaktivních tabulí (osm na 2. stupni a dvě na prvním), které si žáci velmi rychle oblíbili. Při práci s interaktivní tabulí učitelé používají vlastní programy nebo programy např. z metodického portálu www.dum.rvp.cz. Ve všech učebnách druhého stupně jsou k dispozici učitelům i žákům počítače s připojením na internet.
Zájem žáků i učitelů o práci s počítačem je velký, a proto jsou obě učebny značně vytíženy – při výuce informatiky i při běžné výuce ostatních předmětů. Řada dětí koresponduje i s přáteli na celém světě. Všichni žáci druhého stupně a dokonce většina žáků z 1. stupně ovládá základy „surfování“ po Internetu. Pomocí vyhledávačů, ale i díky vzájemné výměně internetových adres mezi žáky a vyučujícími, se mnozí z nich orientují na získávání hlubších informací v oblasti, která jejich koníčkem.V oblasti výuky výpočetní techniky trval zájem o volitelné předměty výpočetní techniky.
Učebna na druhém stupni je vytížena i večer, kdy Rodinné centrum Fabiánek pořádá kurzy počítačů pro dříve narozené, které se setkaly s velkým zájmem.
Spolupráce s PPP Praha-západ
Škola je v kontaktu s pedagogickou poradnou zejména prostřednictvím výchovné poradkyně, která se pravidelně účastní pracovních schůzek. Naším konzultantem je Mgr. Lívancová. Ta také spolupracuje s naší školní psycholožkou.
Spolupráce se školní psycholožkou
Ve škole nadále pracovala Mgr.Jana Doksanská – každé úterý. Zaměřila se hlavně na pozorování žáka přímo při práci ve třídě, případně sledování vztahů ve třídě. Dále prováděla vyšetření při podezření na specifické poruchy učení. Pokud se potvrdilo, předala podklady pedagogicko-psychologické poradně, která je oprávněna posuzovat např. nárok dítěte na integraci.
Rodiče se mohou k paní Doksanské objednat na konzultace sami, a tím využít jejích služeb podle svých potřeb.
Žáci s SPU, chování, poruchami pozornosti:
ve šk.roce 2010/11 evidováno
1. stupeň 47
2. stupeň 37
z toho:
- integrovaní žáci: 17
1.st. 12
2.st. 5
Počet integrovaných dětí se v posledních letech snižuje, je to dáno zejména zpřísněním norem při posuzování. S přibývajícím věkem klesá jejich počet, zřejmě se jim rodiče a učitelé dobře věnují, protože u starších žáků se závažnost poruch snižuje.
Krajský úřad zpřísnil pravidla integrace – ta je jen pro děti s těžkými poruchami učení nebo chování. Proto jsme v letošním roce vytvořili individuální plány pro žáky tak, jak nám doporučila poradna. Důraz je tedy kladen zejména na spolupráci rodičů se školou a na individuální nápravy, které vede p. uč. Černá.
Volba povolání
Žáci využívají konzultace s vých. poradcem, půjčování příruček, materiály na nástěnce, ve třídě mají volně k dispozici propagační a informační materiály jednotlivých škol. Rodiče 9. třídy byli informováni na třídních schůzkách.
Školní psycholožka provedla jako každoročně vyšetření zaměřené na volbu povolání. Probíhá ve škole, po vyhodnocení jsou rodiče i žák pozváni na konzultaci s psychologem také do školy.
Další možnost získat aktuální informace je beseda na úřadu práce pro žáky 9. tříd . Zúčastnila jsem se také pracovní schůzky, kde jsme byli informováni o volných místech v oblasti Praha-západ.
24. Prevence sociálně patologických jevů
Preventivní strategie školy v oblasti zneužívání návykových látek a dalších sociálně patologických jevů byla zpracována v podobě tzv. "Minimálního preventivního programu školy" (ten každá škola zpracovává podle pokynu MŠMT) a zaměřena především do následujících okruhů:
1) využití volného času žáků .
Procento žáků, kteří se zapojili do systému kurzů a kroužků zůstává na přibližně stejné úrovni, tj. kolem 35 % všech žáků školy. (Znamená to, že více žáků pracuje ve více než jednom kroužku.)
2) vytváření žádoucích postojů žáků
Těžištěm práce bylo působení pedagogů v předmětech, které jsou k tomu primárně určeny, tj. především občanská a rodinná výchova a dále třídnické hodiny. Vzdělávací působení směřovalo k širšímu kontextu zdravého životního stylu. Při hodinách ORV přiměřeně věku vysvětlujeme problematiku drog a snažíme se vést děti ke zdravému životnímu stylu. Neustále upozorňujeme na nebezpečí plynoucí z experimentování mládeže s drogou nebo dokonce z vytvoření závislosti na návykových látkách. Promítáme videokazety s drogovou problematikou, ukázky z literatury, rozhlasu, atd.
3) vytváření pozitivní atmosféry ve škole, důvěry mezi žáky, pedagogy a rodiči
Na škole jsou vytipováni žáci patřící do rizikových skupin. S těmito žáky se dále individuálně pracuje. Této individuální péče se zpravidla účastní psycholog, třídní učitel, výchovný poradce, školní metodik prevence, vedení školy a v neposlední řadě se spolupracuje i s rodiči. V případě individuální potřeby pomoci naleznou děti i rodiče kontakt na metodika prevence, paní učitelku Hanu Kráslovou, na webových stránkách školy.
4) vzdělávání pedagogických pracovníků (především školního koordinátora v oblasti prevence a výchovného poradce).
Pokud má škola podezření na užívání drog, snažíme se toto okamžitě řešit.
Z „Minimálního preventivního programu“ vychází nejen úzká spolupráce s odborníky na organizaci seminářů pro žáky od nejnižších tříd I. stupně školy, systematická spolupráce koordinátora, výchovného poradce, psychologa, vedení školy zejména s třídními učiteli, ale i široká nabídka programů pro volný čas. Na škole jsme od roku 1993 začali budovat systém kroužků a seminářů. Kroužky navštěvují jak žáci naší školy, tak „přespolní“. Některé kroužky jsou určeny i pro dospělé. V odpoledních hodinách je pro žáky školy přístupná školní knihovna, učebna výpočetní techniky a školní hříště.
V letošním školním roce proběly v květnu a červnu semináře pod vedením zkušeného
pracovníka z adiktologického centra v Praze (centrum se zabývá prevencí, léčbou a
výzkumem závislostí) na téma „Vliv konzumace návykových látek na člověka
samotného i celé společnosti“. Beseda probíhala postupně v 8. a v obou 9. třídách.
Podle ohlasu dětí byla setkání velkým přínosem a také zjištěním, jak tato negativní
činnost může ovlivnit životy lidí.
Cílem prevence je zvýšit odolnost dětí a mládeže vůči sociálně patologickým jevům, snížit rizika vlivů, které narušují zdravý osobnostní a sociální vývoj mládeže.
Úspěšnost školního minimálního preventivního programu se dá jen velmi těžko posuzovat, protože například nejsou k dispozici např.srovnatelné údaje o jiných školách.
25. Práce s integrovanými žáky
Skupinová integrace:
Třída S1 – 11 žáků (6. – 9. ročník), se vzdělávalo podle ŠVP ZV příloha pro žáky s lehkým mentálním postižením (Základní škola praktická).
Výuka tělesné výchovy probíhala společně se žáky z běžných tříd 2.st.
Třída S2 – 9 žáků (2. – 5. ročník), se vzdělávalo podle ŠVP ZV příloha pro žáky s lehkým mentálním postižením (Základní škola praktická).
Třída S3 – celkem 4 žáci (3. – 10. ročník), z toho 3 se vzdělávali podle dobíhajícího vzdělávacího programu pomocná škola, 1 žák podle ŠVP ZV vypracovaný podle RVP ZŠS.
Individuální integrace v běžných třídách:
- žáci s vývojovými poruchami učení: na I.stupni
na II. stupni
Individuální vzdělávací plán je vypracován učitelem daného předmětu, konzultován s psycholožkou a výchovným poradcem, jsou s ním seznámeni rodiče i žák.
U žáků byla využívána klasifikace známkou, na žádost zákonných zástupců byli 2 žáci se SPU hodnoceni slovně.
Práce s integrovanými žáky i se žáky ve speciálních třídách byla v průběhu školního roku kontrolována při hospitacích vedením školy a předsedy předmětových komisí.
Spolupráce se školní psycholožkou – obnáší konzultace vyučujícím, žákům i rodičům.Vyšetření probíhají na základě souhlasu zákonných zástupců ve vyhrazené místnosti přímo ve škole.
26. Zapojení školy do rozvojových a mezinárodních programů
1.Škola získala finanční prostředky ve výši 2 328 483 Kč na základě žádosti z prostředků operačních programu EU (příloha č. 8) .
2. Škola je partnerem projektu Města Dobřichovice – Cyklostezka (z fondů EU)
27. Projekty financované z jiných zdrojů
V letošním roce jsme pokračovali druhým rokem v realizaci projektu „Rozumíme penězům, který byl do výuky začleněn formou projektových dnů (zaštítěno EU prostřednictvím ISIS). Žáci 8. a 9. ročníku absolvovali v tomto školním roce projekt finančního vzdělávání, který jim pomůže v rozhodování o finančních záležitostech, zprostředkuje základní finanční terminologii, nabídne informace o momentálně nabízených finančních produktech a službách, seznámí s rizikem manipulace reklamou nebo lákavými obchodními nabídkami.
28. Školní parlament
Žákovský parlament se skládá ze zástupců 6.-9. tříd, kteří jsou voleni vždy na 1 školní rok. Parlament se scházel přibližně 1 krát měsíčně. Žáci se vyjadřovali k nejrůznějším problémům školy, vedli diskuze, zorganizovali osm soutěží v odpoledních hodinách
29. Školní družina
V září bylo zapsáno 140 žáků. Děti byly rozděleny do pěti oddělení. Pro žáky 3. a 4. tříd byl otevřený mimoškolní zájmový útvar.
Činnosti byly jednoduché, přizpůsobené věku dětí, rozvíjely vědomosti, schopnosti, dovednosti a návyky, tvořivost a fantazii. Aktivity probíhaly v tematických měsíčních blocích a směřovaly ke splnění předem daných cílů. Děti byly vedeny k samostatnému výběru zábavy a ke smysluplnému využití volnočasového prostoru mezi školou a rodinou.
Měsíční projekty
- pozorovat měnící se přírodu
- umět správně vybrat pojmy, které k tomuto období patří
- posilovat koordinaci očí a rukou při práci s přírodninami
- aktivně využít vhodného počasí ke spont. sport. aktivitě venku
- pozorovat a vyhledávat hlavní znaky podzimního počasí
- rozvíjet znalosti barev o barvy doplňkové
- učit se tvořit nové odstíny mícháním základních barev
- prohlubovat poznatky o zvířatech
- zdokonalovat kresbu zvířecích figur, se všemi typickými znaky
- přibližovat adventní a vánoční zvyky
- rozvíjet hudebnost dětí při nácviku vánočních písní
- posilovat manuální zručnost při práci s neobvyklými materiály
- rozlišovat znaky zimního období v přírodě
- sledovat přírodní jevy tohoto období a znát jejich podstatu
- využívat sněhových podmínek pro aktivní hry na sněhu
- přibližovat dětem staročeské tradice
- pokoušet se jednoduché dramatizace pohádkových příběhů
- rozvíjet zručnost při výrobě masek
- rozšiřovat znalosti o stavbě lidského těla
- seznamovat se základy 1. pomoci
- přibližovat význam slov prevence a handicap
- přibližovat tradice velikonočních svátků
- aktivně a tvořivě se účastnit oslav Velikonoc
- rozvíjet smysl pro rýmování- naučit se jednoduché básně s velikonoční tematikou
- připravovat jednoduché pokusy s klíčením semínek
- rozvíjet sportovní dovednosti s různými druhy náčiní
- doplňovat zeměpisné znalosti
- vyhledávat informace v naučných knihách
- seznamovat se literaturou pro děti jiných národností
Látkové vánoční stromečky
Lýkoví čertíci
Voňavé kouličky
Hoblinkoví ptáčci
Beránci z vlny
Voskové kraslice
Kraslicové závěsy
Nepálská dílna
Netopýří stezka
Muzeum Českého krasu
Výstava Play
Výstava Od peřinky po tabuli
Království železnic
Muzeum voskových figurín
Výlet na zříceninu Karlík
Medvědárium Beroun
Zápis do 1. tříd
Rozbor hospodaření ZŠ Dobřichovice - rok 2010 |
||||
|
|
|
|
|
příjmy |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dotace od ŠÚ |
|
|
16 952 464,- |
|
dotace od obce |
|
|
4 575 000,- |
|
příspěvky a dary |
|
|
17 000,- |
|
příjmy školní jídelny |
|
|
3 158 640,- |
|
prostředky z FKSP |
|
|
246 793,- |
|
příjmy školní družiny |
|
|
461 180,- |
|
|
|
|
|
|
prostředky z hospodářské činnosti |
|
1 238 074,- |
||
celkem |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
celkem částka k hospodaření |
|
26 649 151,- |
||
|
|
|
|
|
výdaje |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
neinvestiční výdaje |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
náklady na platy pracovníků školy |
|
13 097 332,- |
||
zákonné odvody zdravotního pojištění |
1 167 171,- |
|||
zákonné odvody sociálního pojištění |
3 242 260,- |
|||
výdaje na učebnice a pomůcky |
|
788 241,- |
||
odvody na tvorbu FKSP |
|
246 793,- |
||
odvody na zákonné pojištění |
|
54 572,- |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
provozní náklady |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
údržba a opravy |
|
|
717 837,- |
|
spotřeba plynu |
|
|
583 272,- |
|
spotřeba elektrické energie |
|
658 284,- |
||
všeobecný materiál |
|
|
1 269 310,- |
|
nákup potravin |
|
|
2 489 842,- |
|
služby a práce nevýrobní povahy |
|
1 471 287,- |
||
telefonní poplatky |
|
|
197 131,- |
|
pronájem tělocvičny |
|
|
328 644,- |
|
práce školního psychologa |
|
93 450,- |
||
cestovné |
|
|
|
76 899,- |
vodné a stočné |
|
|
121 397,- |
|
|
|
|
|
|
náklady spojené s hospodářskou činností |
873 322,- |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
celkové výdaje |
|
|
26 207 760,- |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
zůstatek hospodaření |
|
441 391,- |
Hlavní úkoly pro následující rok 2011/2012
Pedagogické směřování školy
Základní směry dalšího rozvoje školy jsou obsaženy v ŠVP
- všestranný rozvoj každého žáka (tj. co nejširší spektrum vzdělávací nabídky)
- demokracie ve škole (tj. vést žáci k pochopení demokratických principů, ale
i vytvářet demokratické prostředí)
- orientace na úspěch každého žáka
- založení schopnosti celoživotního učení
- vyrovnávání šancí pro všechny objektivně znevýhodněné
- prevence sociálně patologických jevů
- důraz na výchovu ke zdraví
- pomoc a podpora talentu.
Učební plán, výuka, vzdělávací nabídka
a) V časově tématických plánech roku upřesnit a doplnit rozpracování kmenového učiva Základní školy a ŠVP „Škola pro Evropu“.
b) V oblasti plánování obsahu výuky se soustředit na vazby mezi jednotlivými vzdělávacími oblastmi a na průřezová témata:
- výchova k zdravému životnímu stylu
- výchova k demokracii
- osobnostní a sociální výchova
- environmentální výchova (zdravé životní prostředí)
- mediální a informační výchova
- výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech
- interkulturní výchova
c) Oblast zdravého životního stylu EVVO zapracovat do obsahu výuky jednotlivých předmětů i do celkového výchovně vzdělávacího působení a plánu činností tříd v souladu s osnovou této oblasti
d) Dále rozvíjet různé formy projektového vyučování, podporovat tvorbu projektů.V této souvislosti vyhlásit v každém pololetí celoškolní témata, ze kterých by si třídy mohly vybírat. Zaměřit některé projekty na problematiku Dobřichovic.
e) Dále rozvíjet smysluplné používání ICT ve výuce., doplnit výukový software a zlepšit dovednosti učitelů i žáků pracovat s počítačem.
f) Získávat žáky pro účast v olympiádách a dalších soutěžích, poskytovat jim co nejširší možnosti prezentace svých prací, výrobků, individuálních dovedností a schopností.
Připravit školní soutěže v různých předmětech.
g) Podporovat čtenářskou činnost dětí, rozvíjet jejich kladný vztah k literatuře a čtenářské dovednosti
h) Realizace projektu EU-Peníze školám
Mimovyučovací aktivity
a) Rozšířit nabídku zájmových kroužků a zkvalitnit jejich činnost.
b) Uskutečnit tradičně nabízené a oblíbené akce: vánoční trhy, výstavu, divadelní
představení, Dobřichovickou míli v nové podobě, čtenářský maratón, velikonoční celoškolní besídku, sportovní dny, Měsíc knihy, mezinárodní aktivity a výměny.
c) Využít v maximální možné míře nabídky příležitostí k přenesení vyučování do „terénu“ – chodit s dětmi co nejvíce na výstavy, exkurze, návštěvy institucí a podniků, do přírody, apod.
Prevence sociálně patologických jevů
a) Realizovat minimální preventivní program se zaměřením na:
- úspěšnost každého žáka v některé oblasti vzdělávání
- výchovu ke zdravému životnímu stylu
- spolupráci učitelů se speciálním pedagogem (výchovným poradcem)
- spolupráce se školním psychologem
- vytváření pozitivní atmosféry ve škole a důvěry mezi žákem a učitelem
- vytváření co nejširší nabídky zájmové činnosti.
b) Věnovat mimořádnou pozornost úsilí o dosažení společného a jednotného postupu pedagogického sboru v problematice dodržování pravidel chování žáků.
c) Realizovat školní program prevence šikanování, násilí a agresivity.
Spolupráce s rodiči a žáky
a) Rozvíjet činnost žákovského parlamentu, hledat možnosti spolurozhodování žáků o životě ve škole, využívat poradní hlas tohoto samosprávného orgánu při rozhodování o věcech, které se přímo týkají žáků.
b) Rozšířit přímou komunikaci vedení školy s rodiči v jednotlivých třídách.
c) Dohodnout s rodiči žáků 5.ročníku postup v přípravě na přijímací zkoušky na víceletá gymnázia, vysvětlit možnosti a přístup školy.
d) Připravit a realizovat Den otevřených dveří, zaměřený především na rodiče dětí
v předškolním věku a žáků 5. ročníku, aby neodcházely na víceletá gymnázia
Pracovníci školy
a) Zaměřit se na zlepšování spolupráce a efektivní komunikace mezi pracovníky školy.
b) Realizovat společný výjezdní seminář pedagogického sboru.
c) Vytvořit co nejlepší podmínky pedagogům pro sebevzdělávání a materiální podmínky pro výuku