Archiv o pobytu dětí v Řecku v říjnu 2002

POZOR ZMĚNA DOBY NÁVRATU!

Děti, které měly původně přiletět 23.10. v 10.40 hod., přiletí až v 19.10 hod. na letiště Praha - terminál JIH (Stará Ruzyně).
   Ostatní děti (14 dětí s p. Plášilovou) přiletí v původním čase ve 13.10 hod., taktéž na letiště Praha - terminál JIH (Stará Ruzyně).

Vzhledem k pozdějšímu příletu dětí necháváme na zvážení rodičů, zda následující den (čtvrtek 24.10.) nechat své dítě raději odpočívat doma nebo jít normálně do školy. Případná absence bude z těchto důvodů omluvena.

23.10.2002

První část naší skupiny (14 dětí s pí uč. Plášilovou) velmi brzy ráno opouští po snídani hotel a vyráží směrem k domovu. Přejeme jim šťastnou cestu a trochu bychom si přáli být také už doma. Ale i my ostatní se dočkáme. Z hotelu odjíždíme ve 13.30 hodin. Dopoledne se alespoň ještě podíváme na známá místa, abychom si je uchovali co nejdéle v paměti. Potom už jen dostat ty těžké kufry do autobusu, do letadla, z letadla a jsme doma. Šťastný let.

22.10.2002

Dnes po snídani jsme se všichni z naší školy shromáždili na plácku "u lodě", abychom všichni dohromady zakončili náš pobyt v Platamonu. Rozdali jsme si diplomy, popřáli jsme několika posledním dětem, které zde ještě budou mít narozeniny a rozloučili se. Dnešní den si děti budou balit své věci, dokončovat se svými dospěláky vše, co je potřeba. A samozřejmě nezapomenou na moře, pláž a městečko. Tam všude je ještě potřeba se podívat. Večer je pro děti organizátorem celého pobytu VZP připraveno překvapení. Už se určitě těší.

21.10.2002

Dnešní den byl zase krásně slunečný. Byla i velmi dobrá viditelnost, a tak jsme měli možnost vidět okolní hory tak, jak dosud ne. Po dopoledním vyučování pospíchali všichni na pláž, aby ještě užili sluníčka, pláže a vody. Zítra nás čeká přeci poslední celý den tady. Některé děti už dnes z nedočkavosti začaly balit, i když zítra budou mít na balení také dost času.
   Ve 14 hodin se hrál poslední zápas mladšího žactva mezi školami. Nastoupilo našich 10 dětí z 5. tříd a opět zvítězily. Hrál se basket a za naši školu nastoupili tito žáci a žákyně: R. Chlad, M. Janouš, K. Hermannová, J. Meloun, M. Prosický, J. Gemperle, V.Gavriněv, M. Ballýová, P. Korandová.

20.10.2002

Dnešní den byl po několika dnech zas celý slunečný. Dopoledne většina tříd vyrazila na místní nedělní trhy. Odpoledne všichni strávili na pláži. Dopoledne foukal dost studený vítr, ale odpoledne bylo mnohem tepleji, i vítr se zmírnil. Vlny ale zůstaly, a tak si je děti, které se chtěly koupat, krásně užily. Na večer se všichni těšily, protože se konala poslední diskotéka tohoto pobytu.
   Zdravotní stav dětí je poměrně dobrý, ale některé děti (zejména druháci) prodělaly dvoudenní virózu, několik páťáků mělo (nebo ještě má) angínu. U jednoho třeťáka se objevily neštovice. Všechny děti, které měly nějaké zdravotní problémy byly pod dohledem doktorů, kteří jsou součástí ŠvP.

19.10.2002

Dnešní den měly děti po vyučování zpestřený odpoledním výletem na pevnost Platamon. Na hrad se jelo elektrickým vláčkem. Cestou se projíždělo celým městečkem Platamon, tak i samotná cesta byla velmi zajímavá. Počasí nám přálo, nebylo horko, jen příjemně teplo a občas vykukovalo sluníčko. Na dobrou noc se děti podívaly na pohádku Pták Ohnivák.

18.10.2002

Dnešní den byl podmračený, nepršelo a bylo teplo. Dopoledne prosvítalo mraky občas i sluníčko. Dopoledne se děti učily, odpoledne se po třídách věnovaly vlastnímu programu. Všichni byli venku na čerstvém vzduchu, většinou u moře. Sbírali kameny, kamínky na mozaiku, kreslili, hráli si nebo byli na procházce. Zítra čeká děti během dne nejen vyučování, ale i výlet elektrickým vláčkem na blízký hrad Platamon. Jen držte palce, ať neprší, aby se vláček do prudkého kopce vyšplhal. Za deště mu to prý podkluzuje.

Fotografie (třetí soubor 13.- 14.10.) z Řecka najdete zde.
   Fotografie (druhý soubor 8.- 13.10.) z Řecka najdete zde.
   Fotografie (první soubor 5.- 8.10.) z Řecka najdete zde.

17.10.2002

Dnes se pro naše děti dopoledne opakoval program včerejšího dne. Jen se prohodily skupiny, a tak 3.A a 3.B dopoledne byly na návštěvě zdejší řecké školy. Stejně jako včera, když školu navštívil 2.,4. a 5.ročník našich dětí, byly děti vlídně a přátelsky přijaty. Pobyly část hodiny ve třídě, zazpívaly si vzájemně písničky, nakreslily obrázky, některé děti si vyměnily dárečky, podpisy. Byla to pro ně nová zkušenost, kterou si budou asi dlouho pamatovat. Druhá část naší dobřichovické skupiny se vydala k Olympu. Jak tato výprava bude vypadat už jsme věděli z vyprávění třeťáků, kteří tam jeli již včera. Nejprve jsme se zastavili v přírodní rezervaci pod Olympem a vydali se stezkou podél skal okolo divoké říčky tekoucí z hor. Viděli jsme přímo nad námi sídlo olympských bohů v celé své kráse, protože navzdory zataženému počasí byly tyto vrcholky zalité sluncem.
Večer některé naše děti navštívily hotelové kino, kde se promítaly příběhy Mr. Beana.
   Počasí je stále krásné, dneska bylo trochu pod mrakem, ale stejně jsme chodili v krátkých rukávech. Dětem se tu stále líbí a snad jim to vydrží až do konce.

16.10.2002

Včera bylo nádherně. Děti se po vyučování koupaly. Teplo bylo až do večera. Během dne také děti vyráběly nejrůznější dárečky, protože ve středu a ve čtvrtek čekají děti nejen výlety, ale také návštěva místní školy.
   Po večeři šli všichni do našeho kina a před spaním se podívali na krásnou pohádku Jezerní královna.

14.10.2002

Dnes je opět krásně, modré nebe a 1,5 m vlny na moři. Pokud to vydrží, půjdou si děti užívat pláže a moře. V podvečer vždy děti chodí na procházky po okolí městečka Platamon.

13.10.2002

V neděli dopoledne vysvitlo slunce a po několika dnech bylo zase krásně. Děti se pod vedením paní učitelek zabývaly nejrůznějšími činnostmi od praní přes drátování až po lehké učení /byla přeci neděle/. Odpoledne se zatáhlo a občas přeprchlo, ale i tak bylo teplo. Naše děti sehrály turnaj v přehazované s Kamýkem a, jak jinak, opět vyhrála obě družstva.
Za kluky hráli: Chlad, Janouš, Kocman, Koudela, Gavriněv, O. Fojt.
Za dívky: Rečková, Hermannová, Špačková, Ballyová, Korandová, Vávrová.
Večer čekala děti diskotéka, která pro děti z 1. stupně byla ukončena ve 20.30 hodin.
Dětem, které tu mají narozeniny nebo svátek, vždy přeje celá třída, zpívají jim písničky a dostanou malou upomínku na tento den. Jako příklad připojujeme fotku ze včerejšího přání ve 3.A. Stejně se přeje všem oslavencům, dělají se s nimi foto.

12.10.2002

Všechny děti mimo páté třídy měly budíček okolo půl šesté. Odjížděly jsme na výlet na ostrov Skiathos. Od rána doslova lilo. I přes toto počasí cestovní kancelář trvala na tom, že máme vyrazit, protože v přístavu, kam se jelo dvě hodiny autobusem, bylo počasí dobré. Bohužel i tam se počasí zkazilo, a tak jsme se po krátké plavbě lodí zase vrátili do přístavu a na ostrov jsme kvůli nepřízni počasí nakonec nedorazili. I když to pro nás bylo trochu zklamání, naše žaludky byly určitě spokojené, protože by jim při tomto počasí dobře nebylo. Odpoledne se počasí u nás v Platamonu zlepšilo, a tak mohly děti ven. Do kopců v našem okolí tentokrát vyrazili čtvrťáci. Večer děti, jako malou náplast na zkrácený výlet, viděly hodinu kreslených filmů v našem kině.

11.10.2002

Celý den bylo zataženo. Tento den jsme vyhlásili dnem velkého odpočinku, úklidu a praní. Dopoledne samozřejmě probíhalo vyučování. Odpoledne se uskutečnil velký turnaj ve vybíjené mezi školami. Utkala se družstva Dobřichovic, Kamýka, Lyčkovo nám., Karmelitské ul. Za naši školu po pečlivém výběru hráli:
1.družstvo: Janouš, Štědronský, Gemperle, Koudela, Chlad, Gavriněv, Podzimková, Rusá Z., Watier, Rusý.
2.družstvo: Fojt O., Rusá P., Meloun, Vanhová, Boušková, Procházka, Ryšavý, Prosický, Brejla, Gavriněv.
Vyhráli jsme za mohutného povzbuzování fandících diváků. Obě naše družstva se shodným výsledkem umístila na 1.místě. Děti šly velmi brzy spát, protože většinu čekalo druhý den časné buzení.

10.10.2002

Počasí se trochu změnilo, občas zapršelo, ale bylo teplo. Páté třídy vyrazily do hor, které jsou v blízkém okolí. Chtěly potkat želvy, kterých je tu prý hodně a rozhlédnout se z nějakého pěkného místa. Odpoledne se konal turnaj v malé kopané mezi naší školou a Kamýkem. Za naši školu hráli: 1.družstvo: Janouš, Brejla, Prosický, Fojt O. i T., Koudela, Kocman a Podzimková.
2.družstvo: Rusý, Štědronský, Biederman, Kubíče, Watier, Hrdlička, Kolín a Bauer.
Obsadili jsme 1. a 3. místo.

10.10.2002

Den začal zataženou oblohou a před polednem se ukázalo sluníčko. Trochu nás ohřálo, ale zase se po poledni schovalo. Je polojasno, spíše zamračeno, teplota kolem 24°C. Děti stráví odpoledne na pláži, proběhnou sportovní turnaje. Dnešní den tu jsme už týden. Dnes mají radost zejména mladší žáci, tj. první stupeň, protože pro ně se pořádá diskotéka ve venkovních prostorech hotelu.

8.10.2002

V neděli byly děti v klášterech Meteory, ale měly trochu smůlu, protože byla mlha. Mlha se potom částečně roztrhala a tak si děti aspoň trochu udělaly představu..Dnes jely na Meteory 5.tř. a je krásně. Je to tam nádherné.Vyjede se ráno v 8.00. Cesta trvá asi 2 hodiny. Průvodkyně je bezvadná, celou cestu povídá o zemi, o bozích, čte jim cestou řecké pověsti. Projede se okolo všech klášterů a jeden se navštíví. Návrat okolo 16 hodiny.
   Včera v pondělí děti stavěly stavby z písku, protože byl krásně mokrý po nedělním dešti. Bylo chladněji, i když svítilo sluníčko, a tak to nebylo na dlouhé koupání, ale u moře bylo krásně. Děti stavěly s velkým elánem a vznikala téměř umělecká díla. Dneska už je opět teplo na koupání.Svítí sluníčko. Děti pobývají na pláži co jen je to možné, aby užily zdravé ovzduší. Mimochodem záliv, kde se nacházejí, je jeden z nejčistších. Patří mezi ty, které získaly modrou vlajku Mezinárodní organizace turistů, kterou přidělují po celém světě plážím s čistou vodou a pobřežím. Mimo to ji VZP vybrala i pro složení vody, které je velmi vhodné pro léčbu astmatiků a alergiků. Když je chladněji, děti se po vykoupání převlékají do suchého, aby nenachladly. Dneska k večeru budou mít děti turnaje mezi třídami ve vybíjené, přehazované, malé kopané. Školy, které jsou společně ubytovány v hotelu, jsou Kamýk, Štěchovice, Mělník, Pšovka a Mlazice, Praha 8 - Lyčkovo nám. a Karmelitská.
   Stále častěji přicházejí zprávy od rodičů, kteří chtějí vědět, co se děje. Není dobré volat dětem, protože ty potom brečí a v ten okamžik je to úplně rozhodí.A ještě ke všemu pak rodiče mají dojem, že děti nedělají nic jiného, než že smutní a ony si přitom přes den vůbec nevzpomenou a jsou v pohodě.

7.10.2002

Po včerejším trochu zamračeném dni opět svítí sluníčko, děti jsou v pohodě. Včera byly na výletě v klášterech Meteory. Děti se odpoledne chodí koupat, což je patrné z přiložených fotek. Všechny tyto fotky a mnoho dalších bude vyvěšeno na budově školy pro 1.st.

Fotografie (první soubor) z Řecka najdete zde.

Vážení a milí rodiče,
   právě v těchto dnech tráví Vaše děti školu v přírodě v Řecku na pobřeží Egejského moře. Umožníme Vám prostřednictvím internetových stránek sledovat vše, co se děje v místě jejich pobytu.
   Dovíte se co děti dělaly, zda soutěžily ve sportu nebo ve zpěvu. Jestli svítilo sluníčko a moře bylo teplé, nebo naopak pršelo a děti se věnovaly společenským hrám nebo tvořivým činnostem. Seznámíme Vás i s výsledky jejich snažení, abyste se s nimi podělili o radost z právě dosažených úspěchů
   Jistě pochopíte, že nemůžeme informovat o každém dítěti zvlášť. Věříme však, že stručné denní zpravodajství Vás potěší a uklidní, že děti se mají skvěle, že jsou veselé, plné elánu a hlavně zdravé.