|
V letech 1883 - 1905 jezdila na Karlově mostě koňka. S elektrifikací zdejší tratě Elektrické podniky dlouho otálely, protože nemohly najít nejvhodnější způsob přívodu elektrického proudu k pohonu vozů, aniž by byl instalací klasického trolejového vedení narušen starobylý vzhled mostu. Řešení nalezl František Křižík v podobě spodního přívodu pomocí speciálních kontaktů umístěných mezi kolejnicemi.
Doprava elektrickými tramvajemi přes Karlův most byla zahájena 28. září 1905. Systém byl poměrně poruchový, navíc těžké tramvaje ohrožovaly stav mostu a jeho soch. Proto bylo od provozu tramvajové dopravy na Karlově mostě už v roce 1908 upuštěno.
Tramvaje byly nahrazeny první autobusovou linkou v Praze a i v Čechách. Autobusy se však také neosvědčily. Následující rok byl autobusový provoz zrušen a byl obnoven až v roce 1932 autobusy na pneumatikách. |