MATEMATIKA
Vyučující: Marcela Oujiřová
Na hodinu matematiky bude žák (žákyně) nosit: učebnici, pracovní sešit, sešit, trojúhelník s ryskou, pravítko, kružítko, úhloměr, gumu, tužku a dvě ořezané pastelky.
Domácí úkol bude pravidelně 1 x týdně
Znalosti z matematiky budou prověřovány hlavně písemnými pracemi, práce jsou bodovány a na základě bodů ohodnoceny známkou. Do žákovské knížky modře zapisujeme krátké práce (např. jeden příklad), červeně pak práce většího rozsahu. Každé čtvrtletí se píše hodinová písemná práce.
Hodnocení zahrnuje
1) známky – červené - rozhodující význam, modré tzv. ,,malé‘‘ doplňující
2) vedení školního sešitu – čitelné zápisy, doplňování učiva
3) domácí úkoly – včasné odevzdávání a způsob vypracování
4) dokončování prací zadaných v hodině
5) nošení výše zmíněných pomůcek
6) aktivita v hodině
Body 2-6 mohou ovlivnit známku až o jeden klasifikační stupeň
________________________________________________________________________________
ČESKÝ JAZYK
Vyučující: Jana Klimtová
znalosti
a vědomosti - Krátké testy, procvičení
pravopisu, mluvnice, slohu i literatury hodnotím známkou: malá známka
zapisována do ŽK modře. Opakovací nebo souhrnné testy jsou důležitější: v ŽK
zeleně
spolupráce – se spolužáky, s učitelem,
aktivita, zapojení do společné práce, vedení sešitu s mluvnicí a literaturou,
opravy sešitů, nošení pomůcek (kromě běžných ještě lepidlo, nůžky, pastelky)
hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku
může ovlivnit až o stupeň
dodržování termínů – odevzdávání zadaných
prací, DÚ a referátů včas, v případě nemoci hned následující hodinu. Termíny
jsou závazné, je možný jen jeden náhradní termín, poté práce nebudou přijímány.
Toto se týká i domácích úkolů a jejich oprav!
hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku
může ovlivnit až o stupeň
domácí příprava – týdně jeden DÚ (i v
případě, že chybíš) – letos budou úkoly na středu, doplněná zameškaná
látka do týdne od konce absence
ve čtvrtletí hodnoceno slovně, v pololetí
hodnoceno známkou – velká známka, v ŽK červeně
písemné práce – za pololetí napíšeš jednu
velkou slohovou práci, jeden kontrolní diktát a pololetní práci
hodnoceno známkou – velká známka, v ŽK červeně
četba– dva zápisy ve čtenářském deníku.
Termíny odevzdání:
1. pololetí: 7. 11. 2013, 9. 1. 2014, 2.
pololetí: 14. 3. 2014, 15. 5. 2014
hodnoceno známkou
- referát o
zajímavé knize – termín si domluvíš sám, knihu si vybereš také sám, požadavky
si upřesníme a zapíšeme
hodnoceno známkou
________________________________________________________________________________
NĚMECKÝ JAZYK
Jana Babicová
slovně (ústní i písemnou formou):
- míra aktivního zapojování se do činností prováděných v hodinách
- míra spolupráce při skupinové práci (podíl na vypracování zadaného úkolu, schopnost srozumitelně formulovat a argumentovat svoje postoje a názory, navrhovat řešení, prezentovat výslednou práci skupiny)
- vedení sešitu, ve kterém se žák vyzná, obsahujícím vypracované zadané úkoly, splňujícím základní estetické požadavky
- individuální pokroky v jednotlivých hodnocených oblastech (na konci 1. a 3. čtvrtletí zvládnutí 4 dovedností – mluvení, psaní, čtení, porozumění)
známkou za:
- míru ovládání slovní zásoby (1x týdně desetiminutovka) a mluvnice (test na konci lekce)
- komunikační dovednosti – dialogy (1x/lekci)
- čtení a porozumění (1 – 4x za pololetí)
- referát podle vlastního výběru k probírané látce (formát A4, s obrázkem, fotografií, grafem, termín k prezentaci a odevzdání bude upřesněn podle výběru tématu)
VÝCHOVA K OBČANSTVÍ A ZDRAVÍ
Vyučující: Jana Klimtová
- aktivní zapojení do práce v hodinách, spolupráce se spolužáky i s učitelem (hodnoceno slovně ve čtvrtletí)
- plnění zadaných úkolů a dokončování práce (hodnoceno slovně ve čtvrtletí)
- zajímavost k probírané látce (1x za čtvrtletí – hodnoceno slovně)
- vedení sešitu – zápisy splňují základní estetické požadavky, jsou úplné, vyznáš se v nich (hodnoceno známkou)
- písemná tématická práce – (hodnoceno známkou)
- krátké testy z probírané látky (hodnoceno známkami)
Body 1 – 3 mohou výslednou známku ovlivnit až o stupeň.
________________________________________________________________________________
FYZIKA
Vyučující: Anna Skotáková
1. Znalosti a dovednosti: žák – žákyně je připraven
na každou hodinu, znalosti mohou být
prověřeny ústně nebo písemně
2. Aktivita: pracuje aktivně, spolupracuje s učitelem i se spolužáky
3. Komunikace: je schopen komunikovat na dané téma,
účastnit se diskuze dle daných
pravidel
4. Vyhledávání informací: vyhledává informace
z literatury, z internetu, ověřuje jejich
správnost
5. Sešit: vede si přehledně, pečlivě, jak nejlépe dovede, nosí ho na každou hodinu
6. Referát: připraví si jednou za pololetí dle daných kritérií
________________________________________________________________________________
PŘÍRODOPIS
Vyučující: Lucie Kneidlová
1. Testy – hodnoceno známkou, krátký po každém probraném celku
2. Sešit – kontrola 1x za pololetí, zápis musí obsahovat datum, nadpis, poznámky k látce, podtrhávání podle pravítka, doplnění látky v případě nepřítomnosti
3. Samostatná práce – při suplování – hodnoceno známkou
4. Referát – 1x za pololetí, zadané téma
Body 2.-4. mohou ovlivnit výslednou známku až o stupeň
________________________________________________________________________________
INFORMATIKA
Vyučující: Jan Syblík (t. č. zastoupen Janem Hájkem)
Hodnocení bude prováděno známkou.
Parametry ovlivňující známku:
V odůvodněných případech (dlouhodobá nemoc či nepřítomnost ) se lze na vypuštění některých požadavků dohodnout s vyučujícím.
________________________________________________________________________________
VÝTVARNÁ VÝCHOVA
Vyučující: Hana Tuháčková
1/ základní vybavení na každou hodinu (měkkou tužku, gumu, hadřík, tempery, plochý
a kulatý štětec),
další potřeby (vodové barvy, pastely, pastelky, voskovky, fixy, nůžky, lepidlo, aj.)
dle vlastní úvahy, nebo po dohodě
2/ příprava před hodinou ( podklad na lavici a pomůcky)
3/ přístup k práci ( snaží se pracovat co nejlépe, neruší výuku ani ostatní žáky)
4/ dodržuje stanovený časový limit (maximálně využívá času k práci)
5/ drží se daného tématu a respektuje pokyny učitele
6/ odevzdává dokončené práce
7/ aktivně se účastní společného hodnocení, nebo prezentace hotových prací
________________________________________________________________________________
FRANCOUZSKÝ JAZYK
Vyučující: Eva Škvorová
1. testy – neohlášené malé opakovací testy (slovíčka nebo gramatika z probrané látky, prověření splnění domácího úkolu) – známka do ŽK, ohlášený velký test po každé lekci – známka do ŽK
2. ústní projev - průběžně během celého roku (čtení, dialog zpaměti, apod.) – známka do ŽK
3. spolupráce – se spolužáky, s učitelem, aktivita, zapojení do společné práce, opravy v pracovním sešitě, dopsaný pracovní sešit při nepřítomnosti - hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň
4. domácí úkoly – zadávám ve středu na středu; pokud není něco v úkolu jasné, je možné se se mnou v průběhu týdne poradit; splnění prověřuji krátkým testem či ústně (viz bod 1.)
5. pomůcky – pokud žák zapomene pomůcky, vypůjčí si je ode mne před hodinou. Pokud se tak nestane 3x - poznámka do ŽK- hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň
________________________________________________________________________________
ANGLICKÝ JAZYK
Vyučující: Hana Kráslová, Kateřina Kubásková, Lucie Wladařová, Kateřina Hejná
· součástí hodnocení je úroveň zapojení během hodin, zájem, snaha - pro lepší orientaci rodičů bude nadepsána v ŽK zkratkou PvH (práce v hodině a konkrétní téma), nedílnou součástí je i ústní projev
· žák má povinnost vést si zápisy určené učitelem
Písemné práce
· žák je hodnocen z písemných průběžných malých testů zaměřených na konkrétní látku z oblasti gramatiky, slovní zásoby nebo poslechu
· vždy po probrané lekci- souhrnný test (může obsahovat části listening, writing, reading), žák je vždy na tento test upozorněn a bude zapsán v ŽK červenou barvou
· během školního roku jsou zadávány projektové práce s konkrétními kritérii, jejich splnění je součástí hodnocení
Domácí příprava
· žák si nosí pomůcky - učebnice, sešit, pracovní sešit, žákovská knížka, ---- 3x zapomeneš -poznámka do ŽK
· žák pracuje se slovníkem
· žák si plní domácí úkoly, které jsou zadávány pravidelně, ale ne nezbytně písemně ---- 3x zapomeneš -poznámka do ŽK
· četba ve zjednodušeném AJ- tzv. simplified reading
________________________________________________________________________________
HUDEBNÍ VÝCHOVA
Vyučující: Hana Tuháčková
- žáci jsou hodnoceni známkou za teoretické znalosti (dějiny hudby, hudební teorie, aj.) praktické dovednosti (zpěv, instrumentální hra, aj.) a přednesení referátu
- hodnotí se také chování a práce v hodině
________________________________________________________________________________
PRACOVNÍ ČINNOSTI
Vyučující: Miloslava Spilková
Přístup k práci
Dodržování prac.řádu, bezpečnost
Zacházení s nářadím
Provedenou práci
________________________________________________________________________________
TĚLESNÁ VÝCHOVA
Vyučující: Bohuslav Stejskal
Hodnocení a klasifikace tělesné výchovy má svůj specifický charakter. Obsahem tohoto školního předmětu je komplex sportů a disciplín, při jejichž plnění je kladen oproti jiným předmětům důraz na výchovný aspekt. Navíc je nutno přihlížet k individuálním zvláštnostem žáka. Cílem Tv je formovat u žáků kladný postoj k pohybové aktivitě a přimět žáky k udržení zájmu o pohybovou aktivitu v celém jejich budoucím životě.
1. Tělesná výchova je hodnocena zejména z hlediska snahy, píle, aktivního přístupu a
současně je přihlíženo k individuálním schopnostem každého žáka.
2. Splnění úkolu dovednostního charakteru
3. Dodržování pokynů a BOZ
4. Míra zlepšení při získávání a upevňování pohybových dovedností, zlepšení individuálních
výkonů
5. Připravenost na vyučování – nošení cvičebního úboru, 3x zapomenutý cvičební úbor –
snížená známka z Tv.
6. Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy, nemusí cvičit pouze
tehdy, předloží – li před vyuč. jednotkou omluvenku.
TĚLESNÁ VÝCHOVA
Vyučující: Lucie Kneidlová
1. Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy. Žák nemusí cvičit pouze tehdy, předloží – li před vyuč. platnou omluvenku.
2. Žák nosí cvičební úbor. Zapomene – li převlečení, odcvičí hodinu v oblečení, ve kterém přišel.
3. Aktivita, snaha – každou hodinu žáci provádí cviky na zdokonalení jednotlivých pohyb. schopností, dostávají malé jedničky nebo nic.
4. Zlepšení individuálních výkonů.
________________________________________________________________________________
DĚJEPIS
Irena Syblíková
Žák – žákyně
1. Znalosti a dovednosti: je připraven na každou hodinu. Jeho znalosti a dovednosti mohou být prověřeny ústně nebo písemně.
2. Aktivita: pracuje aktivně, spolupracuje s učitelem i se spolužáky.
3. Práce ve skupině: pomáhá spolužákům, ale nedělá za ně práci.
4. Komunikace: je schopen komunikovat na dané téma, případně se zúčastní diskuse dle daných pravidel.
5. Vyhledávání informací: vyhledává informace z literatury, z encyklopedie, z internetu. Ověřuje jejich správnost.
6. Způsob vyjadřování: vyjadřuje se vlastními slovy, uvádí konkrétní příklady, pokusí se dávat věci do souvislostí.
7. Sešit: vede si ho přehledně, pečlivě, jak nejlépe dovede.
8. Referát: připraví si jednou za pololetí referát dle daných kritérií.
9. Pomůcky: nosí si pomůcky na hodinu. Sešit a učebnici oboje obalené, psací potřeby, pastelky, lepidlo, nůžky.
10. Hodnocení: průběžně hodnotí svou práci.
________________________________________________________________________________
ZEMĚPIS
Irena Syblíková
Žák – žákyně
1. Znalosti a dovednosti: je připraven na každou hodinu. Jeho znalosti a dovednosti mohou být prověřeny ústně nebo písemně. Důraz je kladen na práci s mapou.
2. Aktivita: pracuje aktivně, spolupracuje s učitelem i se spolužáky.
3. Práce ve skupině: pomáhá spolužákům, ale nedělá za ně práci.
4. Komunikace: je schopen komunikovat na dané téma, případně se zúčastní diskuse dle daných pravidel.
5. Vyhledávání informací: vyhledává informace z literatury, z encyklopedie, z internetu. Ověřuje jejich správnost.
6. Způsob vyjadřování: vyjadřuje se vlastními slovy, uvádí konkrétní příklady, pokusí se dávat věci do souvislostí.
7. Sešit: vede si ho přehledně, pečlivě, jak nejlépe dovede.
8. Referát: připraví si jednou za pololetí referát dle daných kritérií.
9. Pomůcky: nosí si pomůcky na hodinu. Sešit a učebnici oboje obalené, psací potřeby, pastelky, lepidlo, nůžky.
10. Hodnocení: průběžně hodnotí svou práci.