Kritéria hodnocení 7.A

ANGLICKÝ JAZYK

Vyučující:  Lucie Wladařová, Kateřina Kubásková, Hana Kráslová

·        součástí hodnocení je úroveň zapojení během hodin, zájem, snaha - pro lepší orientaci rodičů bude nadepsána v ŽK zkratkou PvH (práce v hodině a konkrétní téma) , nedílnou součástí je i ústní projev

·        žák má povinnost vést si zápisy určené učitelem

Písemné práce

·        žák je hodnocen z písemných průběžných malých testů zaměřených na konkrétní látku z oblasti gramatiky, slovní zásoby nebo  poslechu vždy po probrané lekci- souhrnný test (může obsahovat části listening, writing, reading),  žák je vždy na tento test upozorněn a bude zapsán červenou barvou 

·        během školního roku jsou  zadávány projektové a slohové práce s konkrétními kritérii, jejich splnění je součástí hodnocení

Domácí příprava

·        žák si nosí pomůcky - učebnice, sešit, pracovní sešit , žákovská knížka, ---- 3x zapomeneš -poznámka do ŽK 

·        žák pracuje se slovníkem

·        žák si plní domácí úkoly, které jsou zadávány pravidelně, ale ne nezbytně písemně ---- 3x zapomeneš -poznámka do ŽK

·        četba ve zjednodušeném AJ- tzv. simplified reading

_________________________________________________________________________________

 

ZEMĚPIS

Vyučující: Lucie Křemenová

1.      Znalosti – prověřovány krátkými testy,  důležitá orientace na mapě

2.      Vedení sešitu – stručné zápisky a schematické mapy (splňující základní estetické požadavky)

3.      Spolupráce – zapojení do práce, aktivita, nošení pomůcek (nůžky, lepidlo, pastelky)

4.      Referát – podle vlastního výběru k probírané látce (formát A4, obrázek nebo mapka, srozumitelný text bez gramatických chyb, uvést zdroj informací, délka 200 – 500 slov),

 odevzdání v týdnu: 14.-18. 10. 2013, 2. pololetí : 17.-21. 2. 2014

5.      Cestovní deník – jeden zápis za pololetí (papír formátu A4 založený do desek, informace o destinaci, obrázek, zážitek – viz vzor) možno navázat na minulý školní rok

odevzdání v týdnu: 9.-13. 12. 2013, 2. pololetí: 12.-16. 5. 2014

6.      Dodržování termínů – včasné odevzdávání zadaných prací, referátů a cestovních deníků

Body 2.-6. mohou ovlivnit výslednou známku až o stupeň

_________________________________________________________________________________

 

MATEMATIKA

Vyučující: Lucie Křemenová

1.      Znalosti a vědomosti – porozumění látce prověřováno krátkými desetiminutovkami, rozsáhlejší prací po ukončení tématu a čtvrtletní souhrnnou prací

2.      Vedení sešitu – obsahuje datum, poznámky k probírané látce, splňuje základní estetické požadavky, doplnění látky v případě nepřítomnosti nebo nedokončení při hodině, vypracování zadaných úloh v pracovním sešitě

3.      Spolupráce – zapojení do práce, aktivita,

4.      Nošení pomůcek - pravítko, trojúhelník s ryskou, kružítko, úhloměr, ořezaná tužka a dvě pastelky, guma

5.      Plnění domácích úkolů  – zpravidla 1x týdně,  včasné odevzdávání a správnost vypracování

Body 2.-5. mohou ovlivnit výslednou známku až o stupeň

 

_________________________________________________________________________________

 

ČESKÝ JAZYK

Vyučující: Jana Klimtová

Znalost a vědomosti- Krátké testy, procvičení pravopisu, mluvnice, slohu i literatury hodnotím známkou: malá známka zapisována do ŽK modře. Opakovací nebo souhrnné testy jsou důležitější: v ŽK zeleně
Spolupráce – se spolužáky, s učitelem, aktivita, zapojení do společné práce, vedení sešitu s mluvnicí a literaturou, opravy sešitů, nošení pomůcek (kromě běžných ještě lepidlo, nůžky, pastelky)
hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň
Dodržování termínů – odevzdávání zadaných prací, DÚ a referátů včas, v případě nemoci hned následující hodinu. Termíny jsou závazné, je možný jen jeden náhradní termín, poté práce nebudou přijímány. Toto se týká i domácích úkolů a jejich oprav!
hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň
Domácí příprava – týdně jeden DÚ (i v případě, že chybíš) – letos budou úkoly na středu, doplněná zameškaná látka do týdne od konce absence
ve čtvrtletí hodnoceno slovně, v pololetí hodnoceno známkou – velká známka, v ŽK červeně
Písemné práce – za pololetí napíšeš jednu velkou slohovou práci, jeden kontrolní diktát a pololetní práci
hodnoceno známkou – velká známka, v ŽK červeně
Četba – dva zápisy ve čtenářském deníku. Termíny odevzdání: 
 1. pololetí: 7.11.2013, 9.1.2014, 2. pololetí: 14.3.2014, 15.5.2014
hodnoceno známkou
      - referát o zajímavé knize – termín si domluvíš sám, knihu si vybereš také sám, požadavky si upřesníme a zapíšeme
hodnoceno známkou
_________________________________________________________________________________

 

PŘÍRODOVĚDA

Vyučující: Kneidlová Lucie

 

1.      Testy – hodnoceno známkou, krátký po každém probraném celku

2.      Sešit – kontrola 1x za pololetí, zápis musí obsahovat datum, nadpis, poznámky k látce, podtrhávání podle pravítka, doplnění látky v případě nepřítomnosti

3.      Samostatná práce – při suplování – hodnoceno známkou

4.      Referát – 1x za pololetí, zadané téma

Body 2.-4. mohou ovlivnit výslednou známku až o stupeň

_________________________________________________________________________________

 

FYZIKA

Vyučující: Anna Skotáková

  1. Znalosti a dovednosti: žák – žákyně je připraven na každou hodinu, znalosti mohou být
        prověřeny ústně nebo písemně
  2. Aktivita: pracuje aktivně, spolupracuje s učitelem i se spolužáky
  3. Komunikace: je schopen komunikovat na dané téma, účastnit se diskuze dle daných
        pravidel
  4. Vyhledávání informací: vyhledává informace z literatury, z internetu, ověřuje jejich
        správnost
  5. Sešit: vede si přehledně, pečlivě, jak nejlépe dovede, nosí ho na každou hodinu
  6. Referát: připraví si jednou za pololetí dle daných kritérií

 

_________________________________________________________________________________

 

INFORMATIKA

Vyučující: Syblík Jan (t. č. zastoupen Janem Hájkem)

Hodnocení bude prováděno známkou.

Parametry ovlivňující známku:

  1. Aktivita žáka a spolupráce žáka se spolužáky při skupinové práci, spolupráce s učitelem
  2. Připravenost na hodinu – potřebné vědomosti, výsledky případných testů, nošení pomůcek dle pokynu vyučujícího
  3. Včasné a pečlivé odevzdávání domácích úkolů a samostatných prací

 

V odůvodněných případech (dlouhodobá nemoc či nepřítomnost) se lze na vypuštění některých požadavků dohodnout s vyučujícím.

 

_________________________________________________________________________________

 

NĚMECKÝ JAZYK

Vyučující: Jana Babicová

 

slovně (ústní i písemnou formou):

-          míra aktivního zapojování se do činností prováděných v hodinách

-          míra spolupráce při skupinové práci (podíl na vypracování zadaného úkolu, schopnost srozumitelně formulovat a argumentovat svoje postoje a názory, navrhovat řešení, prezentovat výslednou práci skupiny)

-          vedení sešitu, ve kterém se žák vyzná, obsahujícím vypracované zadané úkoly, splňujícím základní estetické požadavky

-          individuální pokroky v jednotlivých hodnocených oblastech (na konci 1. a 3. čtvrtletí zvládnutí 4 dovedností – mluvení, psaní, čtení, porozumění)

 

známkou za:

-          míru ovládání slovní zásoby (1x týdně desetiminutovka) a mluvnice (test na konci lekce)

-          komunikační dovednosti – dialogy (1x/lekci)

-          čtení a porozumění (1 – 4x za pololetí)

-          referát  podle vlastního výběru k probírané látce (formát A4, s obrázkem, fotografií, grafem, termín k prezentaci a odevzdání bude upřesněn podle výběru tématu)

 

 

NĚMECKÝ JAZYK

Vyučující: Lucie Kneidlová

  1. testy – velký – ohlášený – po každém celku, malý – slovíčka, gramatické jevy – 1x za týden
  2. aktivita – aktivní spolupráce při hodinách
  3. domácí úkoly – vypracovávání a opravy domácích úkolů
  4. pomůcky – nošení všech potřebných pomůcek na hodiny

 

______________________________________________________________________________

 

FRANCOUZSKÝ JAZYK

Vyučující: Eva Škvorová

 

1.      testy – neohlášené malé opakovací testy (slovíčka nebo gramatika z probrané látky, prověření splnění domácího úkolu) – známka do ŽK, ohlášený velký test po každé lekci – známka do ŽK

2.      ústní projev -  průběžně během celého roku (čtení, dialog zpaměti, apod.) – známka do ŽK

3.      spoluprácese spolužáky, s učitelem, aktivita, zapojení do společné práce, opravy v pracovním sešitě, dopsaný pracovní sešit při nepřítomnosti - hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň

4.      domácí úkoly – zadávám v pátek na úterý; pokud není něco v úkolu jasné, je možné se se mnou poradit v pondělí; splnění prověřuji krátkým testem či ústně (viz bod 1.)

5.      pomůcky – pokud žák zapomene pomůcky, vypůjčí si je ode mne před hodinou. Pokud se tak nestane 3x -  poznámka do ŽK- hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň

_________________________________________________________________________________

 

VÝTVARNÁ VÝCHOVA

Vyučující: Marie Nováková

1/ základní vybavení na každou hodinu (měkkou tužku, gumu, hadřík, tempery, plochý a kulatý štětec), další potřeby (vodové barvy, pastely, pastelky, voskovky, fixy, nůžky, lepidlo, aj.) dle vlastní úvahy, nebo po dohodě

2/ příprava před hodinou (podklad na lavici a pomůcky)

3/ přístup k práci (snaží se pracovat co nejlépe, neruší výuku ani ostatní žáky)

4/ dodržuje stanovený časový limit (maximálně využívá času k práci)

5/ drží se daného tématu a respektuje pokyny učitele

6/ odevzdává dokončené práce

7/ aktivně se účastní společného hodnocení, nebo prezentace hotových prací

_________________________________________________________________________________

 

TĚLESNÁ VÝCHOVA

Vyučující: B. Stejskal

Hodnocení a klasifikace tělesné výchovy má svůj specifický charakter. Obsahem tohoto školního předmětu je komplex sportů a disciplín, při jejichž plnění je kladen oproti jiným předmětům důraz na výchovný aspekt. Navíc je nutno přihlížet k individuálním zvláštnostem žáka. Cílem Tv je formovat u žáků kladný postoj k pohybové aktivitě a přimět žáky k udržení zájmu o pohybovou aktivitu v celém jejich budoucím životě.

 

1. Tělesná výchova je hodnocena zejména z hlediska snahy, píle, aktivního přístupu a

    současně je přihlíženo k individuálním schopnostem každého žáka.

2. Splnění úkolu dovednostního charakteru

3. Dodržování pokynů a BOZ

4. Míra zlepšení při získávání a upevňování pohybových dovedností, zlepšení individuálních

    výkonů

5. Připravenost na vyučování – nošení cvičebního úboru, 3x zapomenutý cvičební úbor –

    snížená známka z Tv.

6. Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy, nemusí cvičit pouze

    tehdy, předloží – li před vyuč. jednotkou omluvenku.

_________________________________________________________________________________

 

TĚLESNÁ VÝCHOVA

Vyučující: Lucie Kneidlová

1.      Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy. Žák nemusí cvičit pouze tehdy, předloží – li před vyuč. jednotkou omluvenku.

2.      Žák nosí cvičební úbor. Zapomene – li převlečení, odcvičí hodinu v oblečení, ve kterém přišel.

3.      3x zapomenutý cvičební úbor – snížená známka z Tv.

4.      Aktivita, snaha – každou hodinu žáci provádí cviky na zdokonalení jednotlivých pohyb. schopností, dostávají malé jedničky nebo nic.

5.      Zlepšení individuálních výkonů.

 

_________________________________________________________________________________

 

HUDEBNÍ VÝCHOVA

Vyučující: Hana Tuháčková

 

-          žáci jsou hodnoceni známkou za teoretické znalosti (dějiny hudby, hudební teorie, aj.) praktické dovednosti (zpěv, instrumentální hra, aj.) a přednesení referátu

-          hodnotí se také chování a práce v hodině

_________________________________________________________________________________

 

PRACOVNÍ ČINNOSTI

Vyučující: Miloslava Spilková

 

Přístup k práci

Dodržování prac.řádu, bezpečnost

Zacházení s nářadím

Provedenou práci

 

_________________________________________________________________________________

 

VÝCHOVA K OBČANSTVÍ A ZDRAVÍ

Vyučující: Irena Syblíková

Žák - žákyně

1.      Znalosti a dovednosti: je připraven na každou hodinu. Jeho znalosti mohou být prověřeny ústně nebo písemně.

2.      Aktivita: pracuje aktivně, spolupracuje s učitelem i se spolužáky.

3.      Práce ve skupině: pomáhá spolužákům, ale nedělá za ně práci.

4.      Komunikace: je schopen komunikovat na dané téma, případně se zúčastnit diskuze dle daných pravidel.

5.      Vyhledávání informací: vyhledává informace z literatury, z encyklopedie, z internetu. Ověřuje jejich správnost.

6.      Způsob vyjadřování: vyjadřuje se vlastními slovy, uvádí konkrétní příklady, pokusí se dávat věci do souvislostí.

7.      Sešit: vede si ho přehledně, pečlivě, jak nejlépe dovede.

8.      Referát: připraví si jednou za pololetí referát dle daných kritérií

9.      Pomůcky: nosí si pomůcky na hodinu. Sešit a učebnici oboje obalené, psací potřeby, pastelky, lepidlo, nůžky.

10.  Hodnocení: průběžně hodnotí svou práci.

 

_________________________________________________________________________________

 

DĚJEPIS

Vyučující: Irena Syblíková

Žák - žákyně

1.         Znalosti a dovednosti: je připraven na každou hodinu. Jeho znalosti mohou být prověřeny ústně nebo písemně.

2.         Aktivita: pracuje aktivně, spolupracuje s učitelem i se spolužáky.

3.         Práce ve skupině: pomáhá spolužákům, ale nedělá za ně práci.

4.         Komunikace: je schopen komunikovat na dané téma, případně se zúčastnit diskuze dle daných pravidel.

5.         Vyhledávání informací: vyhledává informace z literatury, z encyklopedie, z internetu. Ověřuje jejich správnost

6.         Způsob vyjadřování: vyjadřuje se vlastními slovy, uvádí konkrétní příklady, pokusí se dávat věci do souvislostí.

7.         Sešit: vede si ho přehledně, pečlivě, jak nejlépe dovede.

8.         Referát: připraví si jednou za pololetí referát dle daných kritérií

9.         Pomůcky: nosí si pomůcky na hodinu. Sešit a učebnici oboje obalené, psací potřeby, pastelky, lepidlo, nůžky.

10.     Hodnocení: průběžně hodnotí svou práci.