ANGLICKÝ JAZYK
Lucie Wladařová, Kateřina Kubásková, Hana Kráslová
· součástí hodnocení je úroveň zapojení během hodin, zájem, snaha - pro lepší orientaci rodičů bude nadepsána v ŽK zkratkou PvH (práce v hodině a konkrétní téma) , nedílnou součástí je i ústní projev
· žák má povinnost vést si zápisy určené učitelem
Písemné práce
· žák je hodnocen z písemných průběžných malých testů zaměřených na konkrétní látku z oblasti gramatiky, slovní zásoby nebo poslechu vždy po probrané lekci- souhrnný test (může obsahovat části listening, writing, reading), žák je vždy na tento test upozorněn a bude zapsán červenou barvou
· během školního roku jsou zadávány projektové a slohové práce s konkrétními kritérii, jejich splnění je součástí hodnocení
Domácí příprava
· žák si nosí pomůcky - učebnice, sešit, pracovní sešit , žákovská knížka, ---- 3x zapomeneš -poznámka do ŽK
· žák pracuje se slovníkem
· žák si plní domácí úkoly, které jsou zadávány pravidelně, ale ne nezbytně písemně ---- 3x zapomeneš -poznámka do ŽK
· četba ve zjednodušeném AJ- tzv. simplified reading
________________________________________________________________________________
ZEMĚPIS
Lucie Křemenová
1. Znalosti – prověřovány krátkými testy, důležitá orientace na mapě
2. Vedení sešitu – stručné zápisky a schematické mapy (splňující základní estetické požadavky)
3. Spolupráce – zapojení do práce, aktivita, nošení pomůcek (nůžky, lepidlo, pastelky)
4. Referát – podle vlastního výběru k probírané látce (formát A4, obrázek nebo mapka, srozumitelný text bez gramatických chyb, uvést zdroj informací, délka 200 – 500 slov),
odevzdání v týdnu: 14.-18. 10. 2013, 2. pololetí : 17.-21. 2. 2014
5. Cestovní deník – jeden zápis za pololetí (papír formátu A4 založený do desek, informace o destinaci, obrázek, zážitek – viz vzor) možno navázat na minulý školní rok
odevzdání v týdnu: 9.-13. 12. 2013, 2. pololetí: 12.-16. 5. 2014
6. Dodržování termínů – včasné odevzdávání zadaných prací, referátů a cestovních deníků
Body 2.-6. mohou ovlivnit výslednou známku až o stupeň
________________________________________________________________________________
FYZIKA
Anna Skotáková
1. Znalosti a dovednosti: žák – žákyně je připraven
na každou hodinu, znalosti mohou být
prověřeny ústně nebo písemně
2. Aktivita: pracuje aktivně, spolupracuje s učitelem i se spolužáky
3. Komunikace: je schopen komunikovat na dané téma,
účastnit se diskuze dle daných
pravidel
4. Vyhledávání informací: vyhledává informace
z literatury, z internetu, ověřuje jejich
správnost
5. Sešit: vede si přehledně, pečlivě, jak nejlépe dovede, nosí ho na každou hodinu
6. Referát: připraví si jednou za pololetí dle daných kritérií
________________________________________________________________________________
MATEMATIKA
Lucie Křemenová
1. Znalosti a vědomosti – porozumění látce prověřováno krátkými desetiminutovkami, rozsáhlejší prací po ukončení tématu a čtvrtletní souhrnnou prací
2. Vedení sešitu – obsahuje datum, poznámky k probírané látce, splňuje základní estetické požadavky, doplnění látky v případě nepřítomnosti nebo nedokončení při hodině, vypracování zadaných úloh v pracovním sešitě
3. Spolupráce – zapojení do práce, aktivita,
4. Nošení pomůcek - pravítko, trojúhelník s ryskou, kružítko, úhloměr, ořezaná tužka a dvě pastelky, guma
5. Plnění domácích úkolů – zpravidla 1x týdně, včasné odevzdávání a správnost vypracování
Body 2.-5. mohou ovlivnit výslednou známku až o stupeň
________________________________________________________________________________
ČESKÝ JAZYK
Jana Klimtová
znalosti
a vědomosti - Krátké testy, procvičení
pravopisu, mluvnice, slohu i literatury hodnotím známkou: malá známka
zapisována do ŽK modře. Opakovací nebo souhrnné testy jsou důležitější: v ŽK
zeleně
spolupráce – se spolužáky, s učitelem,
aktivita, zapojení do společné práce, vedení sešitu s mluvnicí a literaturou,
opravy sešitů, nošení pomůcek (kromě běžných ještě lepidlo, nůžky, pastelky)
hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku
může ovlivnit až o stupeň
dodržování termínů – odevzdávání zadaných
prací, DÚ a referátů včas, v případě nemoci hned následující hodinu. Termíny
jsou závazné, je možný jen jeden náhradní termín, poté práce nebudou přijímány.
Toto se týká i domácích úkolů a jejich oprav!
hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku
může ovlivnit až o stupeň
domácí příprava – týdně jeden DÚ (i v případě,
že chybíš) – letos budou úkoly na středu, doplněná zameškaná látka do
týdne od konce absence
ve čtvrtletí hodnoceno slovně, v pololetí
hodnoceno známkou – velká známka, v ŽK červeně
písemné práce – za pololetí napíšeš jednu
velkou slohovou práci, jeden kontrolní diktát a pololetní práci
hodnoceno známkou – velká známka, v ŽK červeně
četba– dva zápisy ve čtenářském deníku.
Termíny odevzdání:
1. pololetí: 7. 11. 2013, 9. 1. 2014, 2.
pololetí: 14. 3. 2014, 15. 5. 2014
hodnoceno známkou
- referát o
zajímavé knize – termín si domluvíš sám, knihu si vybereš také sám, požadavky
si upřesníme a zapíšeme
hodnoceno známkou
______________________________________________________________________________
DĚJEPIS
Irena Syblíková
1. Znalosti a dovednosti: žák/žákyně je připraven/a na každou hodinu. Znalosti a dovednosti mohou být prověřeny ústně nebo písemně.
2. Aktivita: pracuje aktivně, spolupracuje s učitelem i se spolužáky.
3. Práce ve skupině: pomáhá spolužákům, ale nedělá za ně práci.
4. Komunikace: je schopen/a komunikovat na dané téma, případně se zúčastní diskuse dle daných pravidel.
5. Vyhledávání informací: vyhledává informace z literatury, z encyklopedie, z internetu. Ověřuje jejich správnost.
6. Způsob vyjadřování: vyjadřuje se vlastními slovy, uvádí konkrétní příklady, pokusí se dávat věci do souvislostí.
7. Sešit: vede si ho přehledně, pečlivě, jak nejlépe dovede.
8. Referát: připraví si jednou za pololetí referát dle daných kritérií.
9. Pomůcky: nosí si pomůcky na hodinu. Sešit a učebnici oboje obalené, psací potřeby, pastelky, lepidlo, nůžky.
10. Hodnocení: průběžně hodnotí svou práci.
______________________________________________________________________________
PŘÍRODOVĚDA
Kneidlová Lucie
1. Testy – hodnoceno známkou, krátký po každém probraném celku
2. Sešit – kontrola 1x za pololetí, zápis musí obsahovat datum, nadpis, poznámky k látce, podtrhávání podle pravítka, doplnění látky v případě nepřítomnosti
3. Samostatná práce – při suplování – hodnoceno známkou
4. Referát – 1x za pololetí, zadané téma
Body 2.-4. mohou ovlivnit výslednou známku až o stupeň
________________________________________________________________________________
VÝTVARNÁ VÝCHOVA
Eva Škvorová
1. přístup k práci - aktivní zapojení do práce v hodinách, maximální využití času k práci (dokončovat práce), snaha pracovat co nejlépe, nerušit výuku ani ostatní spolužáky, aktivní účast v diskuzi k tématu a společném hodnocení práce
2. spolupráce s učitelem i spolužáky – respektování pokynů učitele (dodržení tématu, techniky, časového limitu), spolupráce se spolužáky při skupinové práci
3. kufřík se základním vybavením – měkká tužka, guma, pastelky, voskovky, nůžky, lepidlo, tempery, vodové barvy, plochý a kulatý štětec, barevné papíry, hadříky (dle uvážení igelitový ubrus na překrytí lavice, usnadní pak její čištění)
_______________________________________________________________________________
NĚMECKÝ JAZYK
Jana Babicová
slovně (ústní i písemnou formou):
- míra aktivního zapojování se do činností prováděných v hodinách
- míra spolupráce při skupinové práci (podíl na vypracování zadaného úkolu, schopnost srozumitelně formulovat a argumentovat svoje postoje a názory, navrhovat řešení, prezentovat výslednou práci skupiny)
- vedení sešitu, ve kterém se žák vyzná, obsahujícím vypracované zadané úkoly, splňujícím základní estetické požadavky
- individuální pokroky v jednotlivých hodnocených oblastech (na konci 1. a 3. čtvrtletí zvládnutí 4 dovedností – mluvení, psaní, čtení, porozumění)
známkou za:
- míru ovládání slovní zásoby (1x týdně desetiminutovka) a mluvnice (test na konci lekce)
- komunikační dovednosti – dialogy (1x/lekci)
- čtení a porozumění (1 – 4x za pololetí)
- referát podle vlastního výběru k probírané látce (formát A4, s obrázkem, fotografií, grafem, termín k prezentaci a odevzdání bude upřesněn podle výběru tématu)
________________________________________________________________________________
FRANCOUZSKÝ JAZYK
Eva Škvorová
1. testy – neohlášené malé opakovací testy (slovíčka nebo gramatika z probrané látky, prověření splnění domácího úkolu) – známka do ŽK, ohlášený velký test po každé lekci – známka do ŽK
2. ústní projev - průběžně během celého roku (čtení, dialog zpaměti, apod.) – známka do ŽK
3. spolupráce – se spolužáky, s učitelem, aktivita, zapojení do společné práce, opravy v pracovním sešitě, dopsaný pracovní sešit při nepřítomnosti - hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň
4. domácí úkoly – zadávám v pátek na úterý; pokud není něco v úkolu jasné, je možné se se mnou poradit v pondělí; splnění prověřuji krátkým testem či ústně (viz bod 1.)
5. pomůcky – pokud žák zapomene pomůcky, vypůjčí si je ode mne před hodinou. Pokud se tak nestane 3x - poznámka do ŽK- hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň
________________________________________________________________________________________
TĚLESNÁ VÝCHOVA
Bohuslav Stejskal
Hodnocení a klasifikace tělesné výchovy má svůj specifický charakter. Obsahem tohoto školního předmětu je komplex sportů a disciplín, při jejichž plnění je kladen oproti jiným předmětům důraz na výchovný aspekt. Navíc je nutno přihlížet k individuálním zvláštnostem žáka. Cílem Tv je formovat u žáků kladný postoj k pohybové aktivitě a přimět žáky k udržení zájmu o pohybovou aktivitu v celém jejich budoucím životě.
1. Tělesná výchova je hodnocena zejména z hlediska snahy, píle, aktivního přístupu a
současně je přihlíženo k individuálním schopnostem každého žáka.
2. Splnění úkolu dovednostního charakteru
3. Dodržování pokynů a BOZ
4. Míra zlepšení při získávání a upevňování pohybových dovedností, zlepšení individuálních
výkonů
5. Připravenost na vyučování – nošení cvičebního úboru, 3x zapomenutý cvičební úbor –
snížená známka z Tv.
6. Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy, nemusí cvičit pouze
tehdy, předloží – li před vyuč. jednotkou omluvenku.
TĚLESNÁ VÝCHOVA
Lucie Kneidlová
1. Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy. Žák nemusí cvičit pouze tehdy, předloží – li před vyuč. jednotkou omluvenku.
2. Žák nosí cvičební úbor. Zapomene – li převlečení, odcvičí hodinu v oblečení, ve kterém přišel. 3x zapomenutý cvičební úbor – snížená známka z Tv.
3. Aktivita, snaha – každou hodinu žáci provádí cviky na zdokonalení jednotlivých pohyb. schopností, dostávají malé jedničky nebo nic.
4. Zlepšení individuálních výkonů.
________________________________________________________________________________
HUDEBNÍ VÝCHOVA
Hana Tuháčková
- žáci jsou hodnoceni známkou za teoretické znalosti (dějiny hudby, hudební teorie, aj.) praktické dovednosti (zpěv, instrumentální hra, aj.) a přednesení referátu
- hodnotí se také chování a práce v hodině
________________________________________________________________________________
PRACOVNÍ ČINNOSTI
Miloslava Spilková
Přístup k práci
Dodržování pracovního řádu, bezpečnosti
Zacházení s nářadím
Provedenou práci
________________________________________________________________________________
NĚMECKÝ JAZYK
Lucie Kneidlová
1.Testy – velký – ohlášený – po každém celku, malý – slovíčka, gramatické jevy – 1x za týden
2. aktivita – aktivní spolupráce při hodinách
3. domácí úkoly – vypracovávání a opravy domácích úkolů
4. pomůcky – nošení všech potřebných pomůcek na hodiny
VÝCHOVA K OBČANSTVÍ A ZDRAVÍ
Irena Syblíková
Žák – žákyně
1. Znalosti a dovednosti: je připraven na každou hodinu. Jeho znalosti a dovednosti mohou být prověřeny ústně nebo písemně.
2. Aktivita: pracuje aktivně, spolupracuje s učitelem i se spolužáky.
3. Práce ve skupině: pomáhá spolužákům, ale nedělá za ně práci.
4. Komunikace: je schopen komunikovat na dané téma, případně se zúčastní diskuse dle daných pravidel.
5. Vyhledávání informací: vyhledává informace z literatury, z encyklopedie, z internetu. Ověřuje jejich správnost.
6. Způsob vyjadřování: vyjadřuje se vlastními slovy, uvádí konkrétní příklady, pokusí se dávat věci do souvislostí.
7. Sešit: vede si ho přehledně, pečlivě, jak nejlépe dovede.
8. Referát: připraví si jednou za pololetí referát dle daných kritérií.
9. Pomůcky: nosí si pomůcky na hodinu. Sešit a učebnici oboje obalené, psací potřeby, pastelky, lepidlo, nůžky.
10. Hodnocení: průběžně hodnotí svou práci.