ANGLICKÝ JAZYK
Vyučující: Lucie Wladařová, Kateřina Kubásková, Hana Kráslová
Písemné práce
· žák je hodnocen z písemných průběžných malých testů zaměřených na konkrétní látku z oblasti gramatiky, slovní zásoby nebo poslechu vždy po probrané lekci- souhrnný test (může obsahovat části listening, writing, reading), žák je vždy na tento test upozorněn a bude zapsán červenou barvou
· během školního roku jsou zadávány projektové a slohové práce s konkrétními kritérii, jejich splnění je součástí hodnocení
Domácí příprava
· žák si nosí pomůcky - učebnice, sešit, pracovní sešit , žákovská knížka, ---- 3x zapomeneš -poznámka do ŽK
· žák pracuje se slovníkem
· žák si plní domácí úkoly, které jsou zadávány pravidelně, ale ne nezbytně písemně ---- 3x zapomeneš -poznámka do ŽK
· četba ve zjednodušeném AJ- tzv. simplified reading
_______________________________________________________________________________________________
CHEMIE
Vyučující: Marcela Oujiřová
1. spolupráce s učitelem (aktivita, nošení pomůcek, domácí příprava)
hodnoceno slovně
2. spolupráce se spolužáky (zapojení se do společné práce, LP)
hodnoceno známkou – výstupní práce např. protokol z LP je ohodnocena známkou, ve které je zahrnuta i spolupráce s ostatními
3. referát -hodnocen známkou podle společně stanovených kritérií
4. písemný test - hodnocen známkou – práce je obodována a na základě počtu bodů
oznámkovaná ( do ŽK zapsána červeně)
5. znalost názvosloví – nezbytná pro další práci v chemii
hodnoceno známkou – krátké 10 ti minutové testy, bodované a ohodnocené
známkou (do ŽK zapsané modře)
Znalost názvosloví bude ohodnocena konečnou červenou známkou na základě modrých
známek.
Písemné práce budou žákům oznámeny předem, takže mají možnost se na ně důkladně připravit. Přesto v odůvodněných případech mají možnost, po dohodě s učitelem, napsat opravnou písemnou práci.
_______________________________________________________________________________________
ZEMĚPIS
Vyučující Lucie Křemenová
1. Znalosti – prověřovány krátkými testy, důležitá orientace na mapě
2. Vedení sešitu – stručné zápisky a schematické mapy (splňující základní estetické požadavky)
3. Spolupráce – zapojení do práce, aktivita, nošení pomůcek (nůžky, lepidlo, pastelky)
4. Referát – podle vlastního výběru k probírané látce (formát A4, obrázek nebo mapka, srozumitelný text bez gramatických chyb, uvést zdroj informací, délka 200 – 500 slov),
odevzdání v týdnu: 14.-18. 10. 2013, 2. pololetí : 17.-21. 2. 2014
5. Cestovní deník – jeden zápis za pololetí (papír formátu A4 založený do desek, informace o destinaci, obrázek, zážitek – viz vzor) možno navázat na minulý školní rok
odevzdání v týdnu: 9.-13. 12. 2013, 2. pololetí: 12.-16. 5. 2014
6. Dodržování termínů – včasné odevzdávání zadaných prací, referátů a cestovních deníků
Body 2.-6. mohou ovlivnit výslednou známku až o stupeň
_______________________________________________________________________________________
FYZIKA
Vyučující: Anna Skotáková
1. Znalosti a dovednosti: žák – žákyně je připraven
na každou hodinu, znalosti mohou být
prověřeny ústně nebo písemně
2. Aktivita: pracuje aktivně, spolupracuje s učitelem i se spolužáky
3. Komunikace: je schopen komunikovat na dané téma,
účastnit se diskuze dle daných
pravidel
4. Vyhledávání informací: vyhledává informace
z literatury, z internetu, ověřuje jejich
správnost
5. Sešit: vede si přehledně, pečlivě, jak nejlépe dovede, nosí ho na každou hodinu
6. Referát: připraví si jednou za pololetí dle daných kritérií
_______________________________________________________________________________________
PŘÍRODOPIS
Vyučující: Kneidlová Lucie
1. Testy – hodnoceno známkou, krátký po každém probraném celku
2. Sešit – kontrola 1x za pololetí, zápis musí obsahovat datum, nadpis, poznámky k látce, podtrhávání podle pravítka, doplnění látky v případě nepřítomnosti
3. Samostatná práce – při suplování – hodnoceno známkou
4. Referát – 1x za pololetí, zadané téma
Body 2.-4. mohou ovlivnit výslednou známku až o stupeň
_______________________________________________________________________________________
VÝTVARNÁ VÝCHOVA
Vyučující: Eva Škvorová
1. přístup k práci - aktivní zapojení do práce v hodinách, maximální využití času k práci (dokončovat práce), snaha pracovat co nejlépe, nerušit výuku ani ostatní spolužáky, aktivní účast v diskuzi k tématu a společném hodnocení práce
2. spolupráce s učitelem i spolužáky – respektování pokynů učitele (dodržení tématu, techniky, časového limitu), spolupráce se spolužáky při skupinové práci
3. kufřík se základním vybavením – měkká tužka, guma, pastelky, voskovky, nůžky, lepidlo, tempery, vodové barvy, plochý a kulatý štětec, barevné papíry, hadříky (dle uvážení igelitový ubrus na překrytí lavice, usnadní pak její čištění)
_______________________________________________________________________________________
INFORMATIKA
Vyučující: Syblík Jan (t. č. zastoupen Janem Hájkem)
Hodnocení bude prováděno známkou.
Parametry ovlivňující známku:
V odůvodněných případech (dlouhodobá nemoc či nepřítomnost ) se lze na vypuštění některých požadavků dohodnout s vyučujícím.
_______________________________________________________________________________________
ČESKÝ JAZYK
Vyučující: Marie Nováková
ZNALOSTI A VĚDOMOSTI - Krátké testy, procvičení pravopisu, mluvnice, slohu i literatury hodnotím známkou
SPOLUPRÁCE – se spolužáky, s učitelem, aktivita, zapojení do společné práce, vedení sešitu s mluvnicí a literaturou, opravy sešitů, nošení pomůcek (kromě běžných ještě lepidlo, nůžky, pastelky)
malé známky,plusy,minusy;
ve čtvrtletí hodnoceno slovně, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň
DODRŽOVÁNÍ TERMÍNŮ – odevzdávání zadaných prací, domácích úkolů a referátů včas, v případě nemoci hned následující hodinu
hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň
DOMÁCÍ PŘÍPRAVA – týdně jeden DÚ (i v případě, že žák chybí), doplnění zameškané látky do týdne od konce absence
hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň
PÍSEMNÉ PRÁCE – za pololetí jedna velká slohová práce, jeden kontrolní diktát a pololetní práce
hodnoceno známkou – velká známka
ČETBA – za každé pololetí tři zápisy ve čtenářském deníku. Termíny odevzdání: za I. pol. do10.1.2014
za II. pol. do 30.5.2014
hodnoceno známkou
- referát o přečtené knize – termín i knihu si žák vybere sám, konkrétní požadavky jsou vyvěšeny ve třídě
hodnoceno známkou
_______________________________________________________________________________________
VOZ
Vyučující: Kateřina Kubásková
V hodinách Výchovy k občanství a zdraví chci integrovat obsah předmětu a jazykové vzdělání (angličtinu), tj. část hodiny, některé pojmy a články atd. budou v angličtině (CLIL metoda Content and Language Integrated Learning). Děti nebudou hodnoceni za jazykový projev. Budu samozřejmě brát ohled na jazykovou úroveň žáků. Vždy si ověřím, že děti porozuměly obsahu. Cílem je zlepšení jazykové úrovně, vnímání angličtiny a zahrnutí pramenů v angličtině při vypracovávání projektů i z ostatní předmětů.
Testy – testy 3-4 za čtvrtletí, většinou oznámeny. Testy budou v českém jazyce a hodnoceny známkou.
Projekty a ústní prezentace - průběžně během celého roku, některé i v angličtině (jazyk nebude hodnocen). Hodnoceny (včetně včasného odevzdání) budou známkou.
Spolupráce při hodině a nošení pomůcek hodnotím slovně.
Pomůcky- ŽK, učebnice, školní sešit, domů doporučuji pořídit slovník anglicko-český, česko-anglický (např.nakladatelství FIN nebo INFOA)
_______________________________________________________________________________________
FRANCOUZSKÝ JAZYK
Vyučující: Eva Škvorová
1. testy – neohlášené malé opakovací testy (slovíčka nebo gramatika z probrané látky, prověření splnění domácího úkolu) – známka do ŽK, ohlášený velký test po každé lekci – známka do ŽK
2. ústní projev - průběžně během celého roku (čtení, dialog zpaměti, apod.) – známka do ŽK
3. spolupráce – se spolužáky, s učitelem, aktivita, zapojení do společné práce, opravy v pracovním sešitě, dopsaný pracovní sešit při nepřítomnosti - hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň
4. domácí úkoly – zadávám ve středu na středu; pokud není něco v úkolu jasné, je možné se se mnou poradit; splnění prověřuji krátkým testem či ústně (viz bod 1.)
5. pomůcky – pokud žák zapomene pomůcky, vypůjčí si je ode mne před hodinou. Pokud se tak nestane 3x - poznámka do ŽK- hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň
_______________________________________________________________________________________
MATEMATIKA
Vyučující: Marcela Oujiřová
Na hodinu matematiky bude žák (žákyně) nosit: učebnici, pracovní sešit, sešit, trojúhelník s ryskou, pravítko, kružítko, úhloměr, gumu, tužku a dvě ořezané pastelky.
Domácí úkol bude pravidelně 1 x týdně
Znalosti z matematiky budou prověřovány hlavně písemnými pracemi, práce jsou bodovány a na základě bodů ohodnoceny známkou. Do žákovské knížky modře zapisujeme krátké práce (např. jeden příklad), červeně pak práce většího rozsahu. Každé čtvrtletí se píše hodinová písemná práce.
Hodnocení zahrnuje
1) známky – červené - rozhodující význam, modré tzv. ,,malé‘‘ doplňující
2) vedení školního sešitu – čitelné zápisy, doplňování učiva
3) domácí úkoly – včasné odevzdávání a způsob vypracování
4) dokončování prací zadaných v hodině
5) nošení výše zmíněných pomůcek
6) aktivita v hodině
Body 2-6 mohou ovlivnit známku až o jeden klasifikační stupeň.
_______________________________________________________________________________________
HUDEBNÍ VÝCHOVA
Vyučující: Hana Tucháčková
- žáci jsou hodnoceni známkou za teoretické znalosti (dějiny hudby, hudební teorie, aj.) a praktické dovednosti (zpěv, instrumentální hra, aj.)
- součástí hodnocení je vedení sešitu, práce v hodině a chování
_______________________________________________________________________________________
PRACOVNÍ ČINNOSTI
M. Spilková
Přístup k práci
Dodržování prac.řádu,bezpečnost
Zacházení s nářadím
Provedenou práci
_______________________________________________________________________________________
TĚLESNÁ VÝCHOVA
Vyučující: B. Stejskal
Hodnocení a klasifikace tělesné výchovy má svůj specifický charakter. Obsahem tohoto školního předmětu je komplex sportů a disciplín, při jejichž plnění je kladen oproti jiným předmětům důraz na výchovný aspekt. Navíc je nutno přihlížet k individuálním zvláštnostem žáka. Cílem Tv je formovat u žáků kladný postoj k pohybové aktivitě a přimět žáky k udržení zájmu o pohybovou aktivitu v celém jejich budoucím životě.
1. Tělesná výchova je hodnocena zejména z hlediska snahy, píle, aktivního přístupu a
současně je přihlíženo k individuálním schopnostem každého žáka.
2. Splnění úkolu dovednostního charakteru
3. Dodržování pokynů a BOZ
4. Míra zlepšení při získávání a upevňování pohybových dovedností, zlepšení individuálních
výkonů
5. Připravenost na vyučování – nošení cvičebního úboru, 3x zapomenutý cvičební úbor –
snížená známka z Tv.
6. Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy, nemusí cvičit pouze
tehdy, předloží – li před vyuč. jednotkou omluvenku.
______________________________________________________________________________________________
TĚLESNÁ VÝCHOVA
Vyučující: Jana Babicová
1. Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy. Žák nemusí cvičit pouze tehdy, předloží – li před vyuč. jednotkou omluvenku.
4. Aktivita, snaha – každou hodinu jsou žáci hodnoceni za svůj aktivní přístup k sportovním činnostem (malá známka) – za 3 malé známky jedna velká do ŽK .
5. Zlepšení individuálních výkonů.
_______________________________________________________________________________________
DĚJEPIS
Vyučující: Irena Syblíková
Žák – žákyně
1. Znalosti a dovednosti: je připraven na každou hodinu. Jeho znalosti a dovednosti mohou být prověřeny ústně nebo písemně.
2. Aktivita: pracuje aktivně, spolupracuje s učitelem i se spolužáky.
3. Práce ve skupině: pomáhá spolužákům, ale nedělá za ně práci.
4. Komunikace: je schopen komunikovat na dané téma, případně se zúčastní diskuse dle daných pravidel.
5. Vyhledávání informací: vyhledává informace z literatury, z encyklopedie, z internetu. Ověřuje jejich správnost.
6. Způsob vyjadřování: vyjadřuje se vlastními slovy, uvádí konkrétní příklady, pokusí se dávat věci do souvislostí.
7. Sešit: vede si ho přehledně, pečlivě, jak nejlépe dovede.
8. Referát: připraví si jednou za pololetí referát dle daných kritérií.
9. Pomůcky: nosí si pomůcky na hodinu. Sešit a učebnici oboje obalené, psací potřeby, pastelky, lepidlo, nůžky.
10. Hodnocení: průběžně hodnotí svou práci.