zpět na KPŠ

Klub přátel ZŠ Dobřichovice

Zápis ze schůzky třídních důvěrníků 12.1. 2011

18-20h, budova staré školy

 

Účastníci: paní Čapounová, Kischerová, Konečná, Dybalová, Jírová, Hašková, Kotulová, Jandourková, Hobzová, Polívková, Halounková, Janoušová, Slámová, Ostrýtová a Kolářová, páni Konrád, Lebeda (předseda) a Stejskal (ředitel)

 

  1. Přivítání v KPŠ, stanovy

-         Úvodní slovo ředitele a předsedy

 

  1. Aktualizace kontaktů

-         Všichni účastníci schůzky zkontrolovali, případně doplnili své kontaktní informace

 

  1. Vyúčtování za r. 2010 (viz příloha)

-         Rada třídních důvěrníků vzala na vědomí zprávu ředitele o čerpání rozpočtu za rok 2010, pan ředitel zodpověděl pár doplňujících dotazů

-         Hlavní diskuse se týkala příspěvků na lyžařský výcvik 7. ročníků, na který škola přispívá podstatně větší částkou ze svých příjmů a mohou z něj těžit i ti, kteří do fondu KPŠ nepřispěli. Rada třídních důvěrníků se však dohodla, že příspěvek z KPŠ bude uhrazen všem, neplatiči budou při té příležitosti požádáni o doplacení příspěvku a do budoucna bude snahou udržet konstantní výší příspěvku na žáka, tedy 1000 Kč

-         Kromě toho existují velké rozdíly v tom, co která třída vybrala. Rada se proto shodla, že každý třídní důvěrník se obrátí ve své třídě na třídní učitelku s prosbou o dodatečnou výzvu k zaplacení u těch žáků/rodičů, kteří zatím nezaplatili

 

  1. Rezerva a návrh rozpočtu na r. 2011 (viz příloha)

-         Z roku 2010 se převádí zůstatek ve výši 58 100 Kč.  Představuje mimo jiné rezervu pro organizaci hlavních akcí v roce 2011. O tom, jak s ní konkrétně naložit, se rozhodne na dalších schůzkách třídních důvěrníků

 

  1. Organizace akcí

 –  na základě zájmu z prezenčních listin (třídní schůzky) a z okruhu třídních důvěrníků budou sestaveny přípravné týmy na dvě klíčové akce KPŠv roce 2011:

 

Dobřichovická míle

-         se uskuteční v sobotu 16.4.2011 jako společensko-sportovní odpoledne s centrem v parku a s rozpočtem cca 50 000 Kč (nad rámec rozpočtu KPŠ)

-         bude vyžadovat různé typy práce/pomoci (celková organizace, logistika soutěží, zajištění cen, moderátora, sponzorů ..

-         organizační tým se na první schůzce sejde 9.února v Pizzerii Terezia ve složení: pan ředitel Stejskal (hlavní koordinátor), paní Seidlerová, Hobzová, Janoušová, Kotulová a Barchánková

-         jako pomoc při akci pak budou přizvání i další zájemci z řad rodičů

 

Maškarní ples

-         uspořádáme na podzim 2011 hlavně pro 1. stupeň opět ze zdrojů mimo rozpočet KPŠ

-         i pro jeho organizaci bude třeba pomoci a sponzorských příspěvků, organizační tým bude sestaven na další schůzce KPŠ

 

Absolventská slavnost

-         by měla být dle tradice zorganizována rodiči žáků 9.ročníků, přičemž na ni je v rozpočtu na rok 2011 vyhrazena částka 5000 Kč

 

  1. Schválení rozpočtu na r. 2011

-         Rada třídních důvěrníků schválila návrh rozpočtu KPŠ na rok 2011

 

  1. Další možnosti spolupráce a pomoci škole

-         Ředitel se obrátil na třídní důvěrníky s výzvou k většímu zapojení rodičů do aktivit školy, především v následujících oblastech:

 

Vybavení školy a sponzoring

-         Navzdory dobrému vybavení školy se vždy hodí počítače, papír, kancelářské potřeby, případně finanční dary

 

Duševní vklad, přednášky a exkurze

-         Nejcennějším příspěvkem je ovšem samotné zapojení rodičů, zejména sdílení znalostí, dovedností, zážitků s dětmi formou kroužků, přednášek, exkurzí (např. výlet na ekofarmu) v rozumné vzdálenosti (do 2h od Dobřichovic)

 

Náměty a připomínky

-         KPŠ je zároveň platformou dialogu školy s rodiči, která umožňuje řešit náměty a připomínky rodičů

-         Na všechny z nich (odcházení učitelek při obědě, sběr papíru a víček, distribuce rozvrhu předem ad.) ředitel reagoval a některé přislíbil i prověřit

 

  1. Komunikace s ostatními rodiči

-         Musí probíhat primárně skrze třídní důvěrníky (neexistuje databáze kontaktů na všechny rodiče) zejména pomocí kontaktů (emailů) z prezenčních listin a osobního kontaktu 

 

  1. Termín další schůzky - 6.dubna od 18h opět na staré škole

 

  1. Prohlídka nově zrekonstruovaných prostor

 

 

Zapsal: Petr Lebeda,

lebeda@glopolis.org