zpět na život školy
Výměnný pobyt Německo

Dobřichovice
     1.10. - 15.10.2004 se již poosmé uskutečnil výměnný pobyt s německými dětmi v Eschwege. Tento rok byly našimi vedoucími paní Plášilová a paní Kubíková, německou stranu zastupovali pan Wedemeyer a pan Tögr.
     První týden byla německá skupina u nás. Přijeli vlakem na dobřichovické nádraží se svými dvěma učiteli v 16:26. Poté se každý seznámil se svým partnerem, který si ho odvezl domů. Víkend, jak tady, tak v Německu, jsme prožili v rodinách. V pondělí se všechny děti sešly u školy, pan ředitel krátkým projevem všechny přivítal, německé děti si napsaly domů e-maily a do 12:00 probíhala Dobřichovická rallye. Jelikož všechny děti byly už v poledne unavené, zůstalo se doma. V úterý jsme jeli vlakem na výlet na hrad Křivoklát. Zpátky to mělo být 6 km naučnou stezkou do Zbečna, ale protože jsme se v lese trochu zamotali, místo 6 km to bylo nejméně 10 km. Nakonec jsme přece jenom dorazili na místo, kde už na nás čekal pán, který nám řekl něco o výrobě chleba.
     Ve středu 6.10. jsme navštívili Petřín, zrcadlové bludiště, Hradčany, Malostranské náměstí, kde jsme si dali oběd v McDonald's, dále pak Karlův most a Klementinum. České děti tento výlet pěkně zmohl. Německé děti měly energie pořád na rozdávání, jenom je to nebavilo. Předposlední den jsme v osm hodin jeli do pražské ZOO. Počasí nám moc nepřálo a tak většina zvířat byla schovaná. Uvnitř nás však čekala prohlídka exotických zvířat, byli tam např. hadi a želvy, které mohly děti pochovat. Potom se jelo na Václavské náměstí, aby Němci nakoupili dárky domů.
     V pátek všichni nasedli do německého autobusu, který pro nás přijel ke 2. stupni. Všichni se divili, kde je paní učitelka Plášilová. Dostala se nám rychlá odpověď od paní Kubíkové, že je paní Plášilová nemocná a nemůže mluvit. V deset hodin ráno se odjelo.

Eschwege
     Až k hranicím jsme se nudili, ale když si začal dělat německý učitel legraci z našich pohraničních stánků, smály se obě skupiny. Při příjezdu do Eschwege už mnozí rodiče čekali před školou na své děti a jejich kamarády. Všichni se rozjeli do svých domovů. Během víkendu se někteří Češi sešli, jinak s ostatními jsme se setkali v pondělí ráno před školou. Dopoledne nás přivítal ředitel školy Anne Frank Schule a němečtí kamarádi nám ukázali školu. Druhý den jsme se jeli koupat do akvaparku ve Fuldě a poté jsme navštívili tamější katedrálu. Ve středu nás čekal výlet do Kasselu, už s panem ředitelem, který za námi přijel,aby zastoupil nemocnou paní učitelku Prášilovou. Ve městě jsme měli pouhých 45 minut na nakupování. Kdo si chytře nenajal nosiče jako Andrea s Markétou, nemohl nic stihnout. Ve čtvrtek se vařilo! Ve školní jídelně část dětí vařila pizzu, část špagety, někdo pudink a dokonce se vařilo i ruské národní jídlo. Po hostině jsme jeli opět do domovů. V pátek už pár lidí brečelo pro svou německou lásku, ostatní byli smutní. Když takhle přemítám o našem smutném odjezdu, vsadila bych se, že minimálně půlka studentů by si to ráda zopakovala.